איך הופכים את הלימוד האקדמי לפרנסה מכובדת?

המון סטודנטים מסיימים את לימודיהם מידי שנה, רובם מחפשים בהמשך תעסוקה בתחום, רוצים לפתח קריירה בתחום הנלמד, הם יצליחו? איך מצליחים בזה? 

תכל'ס, הנתונים מצביעים אחרת, בכלל, אם תשאלו סטודנטים מה הם היו מעדיפים, תגלו שכשליש היו רוצים ללמוד משהו אחר ממה שהם לומדים היום, כעשירית היו מוותרים על לימודי האקדמיה והולכים ללמוד תעודה מקצועית בעלת צורך בהשקעה פחותה יותר. לכל אחד העדפות אישיות שונות ולכן כדאי שתשימו לב לכך עוד לפני שאתם מתחילים לימודים אקדמיים, חשבו על היעד שלכם, בחרו במקצוע שיהיה לכם מה לעשות איתו כשאתם מסיימים את התואר שלכם, שיהיה לכם לאן לפנות כדי להתפרנס מהמקצוע ולהפוך אותו לקריירה.

איך הופכים את הידע הנלמד לפרנסה מכובדת?

אז זהו שזה לא כל כך פשוט, לא כל הסטודנטים עובדים בסופו של דבר במקצוע שהם למדו, מי שכן למד, מחקרים מראים כי ככל שהלימודים הם גבוהים יותר, כך הסיכוי לשיפור תנאי השכר הוא גבוה יותר, אבל זה לא קורה מיד ברגע שמתקבלת התעודה, יש דרך עד שמגיעים לשכר הגבוה, ככל שעוברות השנים, ככל שהסטודנט צובר יותר וותק כך הוא עולה בדרגותיו אט אט, כמו כל דבר בחיים…

כל הסטודנטים נדרשים לעבור כל כך הרבה עד לשיפור המיוחל?

זה בהחלט לא נכון לגבי כולם! כל מקצוע הוא עולם בפני עצמו, ישנם מקצועות ששוק התעסוקה זועק לידיים נוספות ולכן מקצועות אלו בדרך כלל יהיו בעלי שכר גבוה יותר כבר מההתחלה, ויש מקצועות בהן השוק רווי, כל מקצוע לגופו.
אם תסתכלו על מקצוע אבטחת סייבר, התחום נהיה מבוקש יותר ויותר מיום ליום, ההיצע לא גדול ולכן מאבטח סייבר שזה עתה סיים את לימודיו יכול לקבל כבר בסיום לימודיו עבודה בשכר גבוה יותר ממרפא בעיסוק בעל ניסיון וותק.

אל תבינו מכך לא נכון, חשוב לשקול בצורה מדודה ואחראית את כל הפרמטרים לפני שבוחרים את המקצוע הנלמד, חשוב לשים לב לשכר אך לא רק אליו, חייבת להיות התאמה בין המקצוע הנלמד לנפש הלומד, בן אדם שלא מתחבר בכלל למתמטיקה ולכל המקצועות האנליטיים, לא ישתלם לו ללמוד תכנות ואבטחת מידע, נכון שהשכר הוא גבוה, אבל אין לו חיבור לתחום, הנפש שלו מתחברת למקצועות אחרים ולכן אין לזלזל בכך, אם אתם מתלבטים איזה מקצוע ללמוד, כדאי שתבדקו את מצב שוק התעסוקה בתחום, מצב השכר, מה מעניין אתכם ולמה אתם מתחברים יותר, במה אתם מוכשרים ומה יעשה לכם כיף. יכול להיות מישהו שלומד משהו שהוא פחות אוהב והוא מצליח, אבל יש כאן סיכון, לא לעולם הוא יוכל לעבוד בצורה כזו, בסופו של דבר, אנשים כאלה עוזבים את המקצוע שלהם ויוצאים ממעגל התעסוקה, חבל.

מהם הדרכים להפוך את ההשכלה האקדמית לקריירה?

  • הרבה מוסדות לימוד מבטיחים השמה מיידית בעבודה לאחר סיום הלימודים, אל תחכו להבטחות שלהם, עוד בזמן הלימודים, נסו למצוא עבודה בתחום, ברגע שמעסיק פוטנציאלי ישמע שהתנסתם בתחום ועבדתם בו כבר, הוא ירצה להעסיק אותכם הרבה יותר ממה שהוא ירצה להעסיק סטודנט צעיר שסיים זה עתה את לימודיו, אל תישארו ירוקים בתחום! את ההתנסות תוכלו לעשות בהתנדבות, בעבודת סטאז' בשכר מינימום וכו'. 
  • הפעילו שיקול דעת בבחירת המקצוע המתאים לכם, הרי לא תרצו להחליף כל רגע מקצוע, ברגע שאדם משקיע במקצוע הוא רוצה להתפתח בו, וודאו שאתם לומדים מקצוע שאתם אוהבים והוא ייתן לכם סיפוק בהמשך. בבחירת המסלול רצוי לחשוב גם על מקומות תעסוקה אפשריים, איפה תרצו לעבוד? מה אתם צריכים כדי לעבוד שם? האם התעודה של מוסד הלימודים מוכרת שם? ועוד שאלות נוספות.
  • אתם רוצים להתקבל למשרה מסוימת? לא התקבלתם אליה אבל התקבלתם למשרה דומה בשכר נמוך יותר? אל תתנו לחלומות שלכם לקטוע את פיתוח הקריירה שלכם. יש עבודה? קודם כל עובדים, אחר כך כבר בודקים ומנסים לחפש עבודה אחרת יותר תואמת לחלומות. עבודה במקצוע הנרכש היא הזדמנות שחבל להחמיץ, להחליף עבודה תמיד אפשר… 
  • מגישים קורות חיים? וודאו שהמשרה דורשת את הידע שלכם ולא ידע אחר, יש משרות שלא יקדמו אתכם ולא יצברו לכם ניסיון בתחום שלמדתם, יכולה להיות משרת רואה חשבון בעוד שהתפקיד הנדרש הוא ביצוע הנהלת חשבונות פשוטה תחת מנהל חשבון אחר, חפשו משרה הדורשת את הידע שלכם.
  • מחפשים עבודה שתספק אתכם? רוצים לקפוץ לניהול ולהיות אחראים על הדברים? הכל טוב, אבל זה צריך להיעשות בהדרגה, חשוב קודם לקבל את הידע והכלים הנדרשים כדי להצליח בתחום, לא טוב לקפוץ למשרה דורשת לפני שכל המידע הנחוץ ידוע למועמד. כשאתם בוחרים משרה וודאו שהמשרה תוביל אתכם לידע רב יותר, המשרה תיתן לכם ניסיון וכלים ליעד הבא שלכם. 
  • אל תזלזלו ביחסים שלכם עם הסובבים אתכם. אחד שיש לו קשרים בכל מקום, לרוב, קל לו יותר לחפש עבודה או להתנהל מול אנשים, החברים / המכרים / המשפחה עושים לו את העבודה, אל תזלזלו בקשרים, טפחו אותם, אתם לא יכולים לדעת מתי תצטרכו אותם חזרה, עזרו לאנשים כמה שאתם יכולים, לא תפסידו מכך, חז"ל כבר אמרו "שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו".
  • אל תתביישו לספר שאתם מחפשים עבודה, ספרו לכל מי שאתם פוגשים, אם זה בדרך לסופר, בחוף הים, בהמתנה משותפת בקופת חולים, אתם לא יכולים לדעת ממי תצמח הישועה, זכרו שכל מפגש שלכם עם אנשים הוא כעין ראיון עבודה, אתם צריכים לדעת להציג את עצמכם בצורה תמציתית וקולעת אם תשווקו את עצמכם נכון, המכרים שלכם ירצו גם הם לעזור לכם.
  •  אם אתם קוראים את הכתבה הזו כנראה שיש לכם, כמו לכולנו, אמצעים דיגיטליים בהם אתם מתכתבים ומספרים על חייכם, כדאי לכם לבדוק שאתם נראים בעיני מי שנכנס לחשבונות שלכם איך שהייתם רוצים שהוא יראה, וודאו שאכן התוכן הוא אכן זהה למטרה שלכם, רוב המראיינים, אחרי הראיון, יכנסו לגוגל ופשוט יקלידו את שמכם במנוע החיפוש, קחו את זה בחשבון. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: