איך חוסכים כסף בחופש הגדול?

זהו. אי אפשר להתחמק מהחופשות וההוצאות. אנחנו כבר אוטוטו בחופש הגדול ובתקופת חגי תשרי. והעלויות החורגות של יציאות משפחתיות, לרוב מתרחשות בזמני החופש והחגים. כדי להגיע לחופשה מושלמת ומתוכננת על בוריה, יש צורך לתכנן את כל הפרטים ולהזמין את מה שצריך להזמין. מי שחס על ממונו, משקיע חלק נכבד מתכנון החופשה על בדיקת עלויות, השוואת מחירים והכרעה סופית על מנת לייעל את החיסכון המשפחתי. כמובן שאנשים עם ערך לכסף שלהם יודעים לעשות גם את הצעדים היותר אמיצים כמו ויתור על חופשה נחשקת וביטול חלומות יקרים מדי של הילדים. 

איך מתכוננים כלכלית לחופש הגדול?

ואז מגיע השלב שלפני הנסיעה. אתם מגבירים את שעות העבודה כדי לכסות את השעות שעתידים להפסיד בזמן היציאה לחופשה, תכנון נכון של מחזור הכביסות בבית וכו'. ו… בסוף אתם מוצאים את עצמכם באוטו, ארוזים ומאורגנים בדרך אל היעד המרגש – חופשה משפחתית. הטיול השנתי בחיק המשפחה. 

המטרה היא ברורה. לצבור חוויות מהנות עמוקות ככל הניתן ולהכניס בכרטיסי הזיכרון המוחיים שלנו ושל ילדינו כמה שיותר חוויות טובות וחיוביות. את כל זה עושים בשביל להטעין מצברים ולתת כח לקראת השנה החדשה והשגרה המבורכת שתבוא עלינו לטובה. מי כמונו שורדי קורונה יודעים להעריך את בוא השגרה ומתפללים שתהיה שגרה ורודה ככל הניתן. אחרי שנה רוויית יציאות וחריגות מן השגרה, אנחנו רוצים לתת כוח לילדים שלנו ולנו בעצמנו לקראת שיגרה שלא תופר כל כך מהר. 

מחקרים מוכיחים כי אנשים מאושרים הם אנשים שיודעים להעמיס את עצמם בחוויות טובות בכל זמן קיים. אם יש חופש אז אל תעבירו אותו בשגרה, העמיסו בו חוויות משפחתיות כדי שהשגרה תעבור אלינו גם היא בשמחה. 

החופשה כבר כאן וזה הזמן לצבור את החווית המדוברות. מדיבורים למעשים. זה הזמן שכל הילדים בבית ולכם יש את האפשרות לקחת מפעם לפעם חופש מהעבודה בלי להיתקל במבטים זועמים מצד הבוס שדורש מקסימום מוסר עבודה. אך חשוב לשים לב כי תחושת השחרור המשכרת לא גורמת לכם להניח את העקרונות הכלכליים בצד ולהוציא כסף בלי חשבון. הכי קל לצאת לחופשה בלי חשבון, לקחת מוניות על הדרך ולקנות כל הזמן אוכל מוכן. 

חשוב להחזיק ראש ולראות שחשבון הבנק שלכם לא נפגע מהוצאות החופש הגדול. 

זוכרים מהחופש רק את הדברים הטובים! המשיכו לחסוך

האם אתם מרוצים מהחופשות הקודמות שלכם בשנים האחרונות? מהן התחושות הצפות בכם כשאתם נזכרים בהן? רגע של צחוק משוחרר עם הילדים, נוף יפה שלא חשבתם שיש בארצנו הקטנה, או סתם שקט לילי מתחת לשמיכה של כוכבים? 

ואולי אתם נזכרים בתחושת הרוגז כאשר עמדתם מול המבורגר מגרה במיוחד עם בטן מקרקרת אך החלטתם שמחירו האסטרונומי לא שווה את זה ועוד חצי שעה תחזרו הביתה ותאכלו משהו מהמקרר…  ואולי כשאתם נזכרים כמה הילדים ביקשו לנסוע ללונה פארק ספציפי שהמחירים שלו מתאימים לאמידים ומעלה… וסירבתם? 

כנראה שלא. הזיכרונות אותם אנחנו לוקחים איתנו להמשך אלו דווקא הטובים והרגועים, השמחים והמאושרים. כי כאלו דברים אנחנו אוהבים לזכור, דברים טובים. את ה"ביחד" שהיה לנו בחופש ואת ההתפתחות שלו עם כל יום נוסף של עוד חוויות מיוחדות השמורות רק לימים של חופש וחום קיצי. את הדברים עליהם ויתרתם המוח שלכם מוחק ופשוט לא נותן לכם להיזכר בהם. 

זמן החופשה שונה מכל יום אחר בשנה, עלולים לאבד בו את הצפון. הרגלי השינה של הילדים משתבשים לגמרי, כל ההרגלים עליהם אתם כל כך משתדלים שלא לוותר עליהם לילדים ולעצמכם מתערערים פתאום כאילו לפני חודש הם לא היו כלל ברזל בבית שלכם,  ויש מי שיגיד שזה כל היופי. זה מה שעושה לנו את הפרפרים בבטן כאשר נזכרים בחופש הגדול. אך יחד עם זאת יש לשים לב כי הרגלים כלכליים, אין להם זמנים של הרפיה. עליהם אסור לעבור גם בזמנים של חוסר שיגרה. אנחנו במפתח לכלכלת המשפחה נתקלנו בעשרות מקרים של משפחות שאיכשהו סיימו את החודש בכל ימות השנה ואז הגיע החופש וגרם להם לחורר את הכיס שלהם ולהיכנס לסחרור כלכלי. 

איך מתכננים מראש את העלויות של החופשה הגדולה?

  1. בדקו לפני היציאה לחופשה מה הציפיות של הילדים מהחופשה. תכננו איתם יחד את החופשה. שתפו אותם בתוכניות אותם אתם עומדים לעשות (אתם לא חייבים לשתף אותם שחלק מהתוכניות לא מאושרות על ידכם בגלל שיקולים כלכליים, שתפו במה שכן אישרתם). הכי טוב יהיה אם תכינו תוכניה מפורטת מראש. כך לא תצטרכו במהלך הטיול כשאתם מולהבים מהחופש ומהאפשרויות שהוא מציע, לדחות בקשות של הילדים ללכת לאתרים היקרים לכם יתר על המידה.
  2. אל תנסו להיות לארג'ים. קבעו מראש מהו התקציב אותו אתם מסוגלים להוציא עבור החופשה כך שתישארו עם חשבון מאופס ויציב. בכל פעם בה הוצאתם עוד סכום, זכרו שנותר לכם סכום נמוך יותר.
  3. על מנת להקל על שמירת המצב המאוזן, אתם יכולים להחליט שאתם משתמשים אך ורק בכסף מזומן (כן, גם את הוצאות הדלק). את כרטיסי האשראי משאירים בבית. זו חופשה בריאה. אם פחות נוח לכם השימוש במזומן, אתם יכולים להטעין כרטיס אשראי עם הסכום אותו הגדרתם מראש כך שהוא יהיה מוגבל בסכום. בכך אתם עוזרים לעצמכם להתמודד.
  4. בסוף כל יום במהלך החופשה תעשו לעצמכם סיכום ותראו האם אתם עומדים בקצב ההוצאות שתכננתם. בדקו את ההוצאות למספר הימים של החופשה. כך שאם אתם מגלים שעברו יותר ממחצית מימי החופשה ונשאר לכם יותר ממחצית מהסכום אותו תכננתם להוציא (נדיר), אתם יכולים לפרגן משהו יותר יקר.
  1. החופשה נגמרה חזרתם הביתה. כעת שבו על כל החשבוניות ובדקו האם יש לכם מסקנות שיכולות להועיל לחופשה בשנה הבאה. 

הכלכלה בחיי היום יום קשה לכם? לא יודעים איך להתמודד מול חשבונות הבנק שלכם?

אנו בכלכלת משפחה נשמח לתת לכם יד ולהוציא אתכם שלב אחר שלב מכל תסבוכת כלכלית ולהראות לכם את הדרך לחיים רגועים כלכלית מבלי שתהיו עשירים גדולים. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ראשונה ללא עלות מצדכם. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: