איך כותבים קורות חיים בצורה מוצלחת?

כאשר פונים לכתוב קורות חיים, ישנה נטייה שגויה לחשוב כי מדובר במלאכה חסרת משמעות. אבל זה ממש לא נכון. קורות חיים יכולים להיות פתח חשוב וקריטי ביותר בחיפוש עבודות. אין כמו קורות חיים מוצלחים שגורמים ל"בוס" לרצות אתכם בלי לראות אתכם עדיין…

"הדור של היום הוא לא הדור של אתמול" מצקצקות הסבתות הזקנות. כל שנתיים נחשבות היום לדור חדש. 

הכל נכון. העולם של היום עם כל ההתפתחויות הטכנולוגיות, השתנה לחלוטין ממה שהיה בעבר. אנשים פעם היו אחרים לגמרי. התנהלו בצורה שונה לחלוטין והסתובבו עם מחשבות ומסקנות אחרות.

אבל קורות חיים שנשארו היו בדיוק כמו בעבר. אם תמיד ידעתם שקורות חיים קובעים את המשך התהליך, שום דבר לא השתנה. כך גם היום. קורות חיים שתשלחו הם אלו שיגרמו לבוס שלכם להחליט האם להזמין אתכם לפגישת ראיון או שאתם בכלל לא רלוונטיים עבורו. קורות חיים הם הפלומבה שלכם. המבט הראשוני ששווה יותר מאלף מילים שיקבע האם שווה בכלל לבדוק אתכם. 

לכתוב קורות חיים זו מלאכה בפני עצמה. יש צורך לדעת איך וכיצד לעשות את זה בצורה חכמה שתעשה את הרושם הטוב והאיכותי ביותר. כדי שבסופו של דבר תצליחו להכנס לשוק.

על מה חשוב להקפיד בכתיבת קורות חיים?

  • אין תחליף לרושם ראשוני:

כמו בהרבה תחומים בחיים, החלק החיצוני כאן הוא משמעותי ומשפיע מאוד על הרושם הראשוני. וכפי שידוע לכולנו, אין תחליף לרושם ראשוני. 

כאשר תפגשו אדם חדש, המראה החיצוני שלו, הביגוד, השיער וכל הנראות שלו ירשימו אתכם מאוד והם יהיו אלו שיספקו את ההחלטה שלכם לגביו. לכן, חשוב מאוד להקפיד על מראה חיצוני מרשים, מכובד וקריא של קורות החיים. רושם מכובד יגרום לבוס שלכם להמשיך לקרוא את השורות הבאות. הוא יגרום לכם להראות אנשים נחשבים. חלקו את הדף לפסקאות. הוסיפו כותרות וערכו רווחים שווים עם פונט נחמד. 

  • שמרו על פורמט נכון:

אל תחפשו לבלוט, להדגיש את עצמכם בצורה יוצאת דופן וחריגה. אין שום צורך. להיפך. גרמו לבוס שלכם לקרוא את השורות ברציפות ובשטף בלי לחשוב פעמיים אם להמשיך בקריאה.

הסדר של קורות החיים שלכם:

ראשית, שם מלא. מספר טלפון שלכם. טלפון. כתובת מגורים ומייל אישי.

אחר כך תפתחו פסקה חדשה בה תפרטו את הניסיון שלכם ואת ההשכלה. אם שרתתם בצבא, תוכלו לציין זאת כאן. אם יש לכם מה לרשום כאן תוכלו לפתוח שוב פסקה חדשה בה תפרטו על הסמכות שיש לכם או חלק כלשהו שתרמתם.

לפני שתשלחו את קורות החיים לעבודה החדשה, קראו אותו לכל הפחות שלושה פעמים. שימו לב שאין לכם שגיאות כתיב, טעויות ניסוח או הגיה ושהתוכן ענייני וקליל.

  • שמירה על סדר כרונולוגי וסינון תוכן רלוונטי:

כהמשך לכלל הקודם, כאשר תפרטו על פרט כמו לימודים והשכלה, שימו לב לשמור על סדר התרחשות הדברים. אל תכתבו קודם מה שקרה בשנת 2000 אחר כך 2010 ואחר כך 2003. זה לא מכבד וסתם מבלבל. שמרו על הסדר מהסוף להתחלה. זאת אומרת, היכן שעבדתם שנה שעברה ואחר כך תלכו אחורנית למה שקרה לפני שנתיים. כמובן שחשוב לפרט עבודות או השכלה המתאימים למקצוע אליו אתם רוצים להתקבל. אבל, סננו את המידע הרלוונטי. אם אתם רוצים להתקבל לעבודה בתחום האומנות אין צורך לפרט יותר מדי על ההשכלה שלכם בתכנות. המעסיק שלכם מקבל עשרות או מאות קורות חיים, המסמך הרלוונטי ביותר הוא זה שיתקדם הלאה. נסו לגרום למעסיק להבין שאתם התוכן הרלוונטי. אתם מתאימים בול לתפקיד הזה דווקא. לו ולא לאחר.

  • הכינו מספר קורות חיים:

לכל עבודה יש דרישות אחרות והתאמה אחרת. אל תסתפקו במסמך אחד של קורות חיים עבור כל העבודות שתרצו לשלוח אליהם. לכל עבודה יתאים ליצור רושם אחר. לכן, כאשר תשלחו קורות חיים לעבודה משרדית, תרשמו נוסח מסוים. לעומת זאת, כדי להיות תופרת בחנות, תדרשו לנסח מחדש קורות חיים שידגישו את המומחיות שלכם בתחום התפירה. כך תדגישו בכל מסמך של קורות חיים את הפרטים הרלוונטיים לעבודה המסוימת הזו ותרוויחו שגם המעסיק ירגיש שאתם מתאימים דווקא למשרה הזו ולא רק בכללי אנשים מוצלחים.

  • השפה המדוברת:

באיזו שפה כדאי לכתוב קורות חיים? אמנם שפתנו היא עברית, אבל אם תרשמו  קורות חיים  עבור משרד הייטק או כל משרה בה האנגלית נדרשת, השפה האנגלית יכולה ליצור רושם רציני מאוד. נקודה זו יכולה לגרום לבוס שלכם להתרשם מכם בצורה מרשימה ואיכותית יותר.

  • מכתב מקדים:

בדרך כלל אין צורך לכתוב מכתב מקדים. אלא אם כן מבקשים מכם או שאתם רוצים להראות שאתם מומחים בכתיבה. כתיבת מכתב מקדים היא נסיון לתפוס תשומת לב. לא תמיד היא תעשה רושם נאה כל כך. היא עלולה להראות כמתחנפת יותר מדי.

  • ואחרון חביב:

לפני שתשלחו את המסמך ליעדו, שאלו את עצמכם שאלות שאתם משערים שהבוס ישאל אתכם. וודאו שמה שרשמתם אכן עונה עליהן.

אנו בחברת המפתח לכלכלת משפחה נשמח לעזור לכם בכל הקשור למציאת עבודה ולפריחה והצלחה כלכלית.  הקליקו כעת לתזמון פגישה עם המומחים שיובילו אתכם להצלחה כלכלית.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: