איך לנהל קנייה חכמה עם ילדים?

כל הורה צריך גם לערוך קניות, מחוסר ברירה יוצא שרבים יוצאים לקניות עם ילדיהם. קנייה עם ילדים היא מורכבת יותר והיא יכולה להיות מתישה.

אז עקרונית, רצוי לא להגיע לקניות עם ילדים, אך מה לעשות, לא תמיד זה אפשרי, הבאנו לכם כמה המלצות שיעזרו לכם להפוך עריכת קניות עם ילדים לחוויה חינוכית המחדירה לילדים ערך כלכלי שיכול לעזור לילדים כשיהיו עצמאיים כלכלית.

אם אנחנו רוצים שעריכת קניות עם ילדים תהיה חוויתית ומועילה, כדאי לשים לב לא לערוך קניות עם כל הילדים ולוודא שהילדים לא עייפים או רעבים.

לפני שאתם יוצאים, כדאי להתארגן היטב:

  • ערכו רשימה – כדאי לבדוק יחד עם הילד מה חסר בבית, שלחו את הילד לפתוח את המקרר, את הארונות ושאלו אותו כמה חלב יש? זה יספיק לנו? וכו'… יחד איתו כתבו על דף את מה שצריך לקנות, אם הילד יודע לכתוב תוכלו להגיד לו לכתוב את רשימת הקניות.
  • צרכים ורצונות – נתחו כל מוצר שאתם כותבים ברשימה אם הוא צורך או רצון, הסבירו לילד מהם ההבדלים בין צרכים כמו לחם, חלב וירקות, לעומת רצונות כמו ממתקים וחטיפים.
  • קבעו מראש מה יוכל הילד "לקנות" לעצמו, אם הילד קטן אתם יכולים להגביל אותו במשהו קטן אחד, אם הילד קצת יותר גדול ומבין, תוכלו להקציב לו סכום לדוגמא: אתה יכול לרכוש משהו עד לגובה של 5 ש"ח.

מחקרים מוכיחים כי התארגנות בבית לפני היציאה לקניות היא משמעותית והיא זו שמשפיעה על המשך הקנייה, אם היא תהיה חוויתית ונעימה להורה ולילד או שלא.

למדו את הילד טריקים שיווקיים:

בכל חנות נעשה שימוש בטריקים שיווקיים הסבירו אותם לילד, כן, הוא יכול להבין את זה.

מיקום המוצרים הבסיסיים – בחנות דואגים למקם את מוצרי היסוד בסוף החנות, כך שמי שיצטרך לקנות אותם יצטרך להיכנס לכל החנות ולהתפתות מההיצע הגדול ומהמבצעים הרבים.

מיקום המוצרים על המדפים – המוצרים הזולים לא נגישים, הם ממוקמים גבוה יותר מאשר המוצרים היקרים יותר שהם נגישים לכל אחד. תראו לילדים כי המוצרים שנמצאים במדפים הנמוכים הם המוצרים עליהם החנות מרוויחה הכי הרבה ולכן היא מנגישה אותם לצרכנים.

מבצע ומשמעותו – נכון יש מבצע, אבל לא תמיד הוא משתלם, אם אין צורך במוצר, לא נקנה אותו גם אם יש עליו מבצע, תוכלו לבדוק יחד את כדאיות המבצעים השונים.

המוצרים שליד הקופה – הראו לילדים את המוצרים הממוקמים ליד הקופות, הסבירו להם את המטרה לשמה הציבו אותם שם, הרי ליד הקופה ממתינים ומחכים לבוא התור, לכן, בדרך כלל יוצבו ליד הקופות ממתקים שונים, מבצעים גדולים וכו'.

בזמן עריכת החישוב – תנו לילד תפקיד לבדוק שהסכום הכתוב על המוצר זהה לסכום המוקלד במחשב הקופאית, לאחר מכן בדקו כי החשבונית מתאימה למה שקניתם.

אז איך מלמדים ילד צרכנות נבונה?

מראים לו את שיטות השיווק של החנות (כמו שכתבנו למעלה).

קונים על פי הרשימה, הסבירו לילד שקונים רק לפי הרשימה, אם אתם חורגים מהרשימה תצטרכו לתת לילד הסבר על המוצר שהתווסף כדי שלא יחשוב שהכללים לא נכונים, הסבירו לו שהמוצר נצרך ולא קונים סתם "כי בא לי".

בודקים עלויות של אריזות גדולות וקטנות ומחשבים יחד עם הילד מה רווחי יותר, על פתקית המחיר חייב להופיע מחיר המוצר למאה גרם, זה יעזור לכם בחישוב העלות, הראו לילד כי תיתכן אריזה גדולה אך התוכן שלה שווה / קטן/ גדול לעומת אריזה אחרת (נכון שני האריזות עולות עשרה שקלים, אך כאן יש לנו מאה גרם וכאן יש לנו מאה חמישים גרם, מה שווה יותר?).

בודקים את כדאיות המבצעים – הראו לילד את הפרסום בסופר על המבצע וחשבו יחד מחיר ללא מבצע ומחיר מבצע, למדו את הילד לקרוא את הכוכביות הקטנות, שקלו יחד עם הילד את כדאיות המבצע ואם יש בכלל צורך ברכישה של המוצר.

הראו דוגמא אישית – למדו את הילד צרכנות נבונה, תהיו גם אתם חזקים בתחום, תוכלו בסוף הקנייה, לפני עריכת החשבון להוציא מהעגלה מוצר שרציתם לרכוש ולוותר עליו כי אתם יכולים להסתדר בלעדיו, הראו לילד כי המחיר שלו יקר והעדפתם לוותר על המוצר, לימוד כזה חודר עמוק יותר מכל לימוד אחר.

לפעמים תוכניות משתבשות, ייתכן מצב שהתארגנם לצאת לקנייה, נערכתם לכך בבית, הגעתם לסופר והילד רעב או עייף? מה עושים במצב כזה? עם ילד רעב או עייף אי אפשר לערוך קניות, הפעולה הופכת למתישה, במקרה של רעב עדיף לצאת עם הילד מהסופר, ללכת לאכול ולחזור בזמן אחר ורגוע יותר…

לכולכם מוכרת הסיטואציה בה הילד בוכה כשהוא רוצה משהו מסוים וההורה מתעקש שהוא לא קונה, זה לרוב קורה עם ילדים עייפים, כשהילד עייף עדיף שהוא בכלל לא יגיע לסופר, הזכירו לילד את מה שקבעתם מראש (שהוא יכול לבחור ממתק אחד/ עד תקציב מסוים), וזהו, במקרה כזה אין מה לעשות, פשוט להזדרז בעריכת הקנייה ולצאת, אחרי שהילד ירגע תוכלו להסביר לו, בזמן כעס / עייפות / בכי, הילד לא פנוי להפנמת הדברים.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: