איך מומלץ להשתמש בכרטיס אשראי?

אין גנב גדול יותר מכרטיס האשראי שלכם שנמצא בכיס. הוא לוקח מאתכם כל כך הרבה דברים שאם הייתם רק יודעים, כבר מזמן הייתם מוותרים עליו. אבל אנחנו לא מספיק מבינים את זה. למה אנחנו כל כך שבויים אליו? מי יעזור לנו להינצל ממנו? 

אין כמו כרטיס אשראי כאשר הולכים לסופר לעשות קניה. אין כמו כרטיס אשראי כאשר מזמינים בטלפון אפילו בלי למשש במוצר. ואין כמו הכרטיס אשראי שלוקח מאיתנו את שיקול הדעת והשליטה שהייתה אצלינו בעבר. 

טוב, לא נבטל את המעלות של כרטיס האשראי שכולנו מכירים. הוא מאפשר לנו לקנות בשלט רחוק. הוא מאשר לנו לחרוג גם אם אין לנו כעת כסף זמין (זו מעלה?). ו… הוא הדרך הנוחה ביותר לתשלום. 

קודם כל אנחנו צריכים להבין את כל מה שעומד מאחורי כרטיס האשראי. 

 

השימוש שלכם בכרטיס האשראי משפיע על מעמדכם בעיני הבנק

הבנק מנהל סיכונים. כל לקוח מדורג בבנק בדרגת  סיכון שונה. כשאתם מתנהלים בצורה מתונה ואחראית יותר, הבנק רואה אתכם כאנשים מחושבים שאפשר לסמוך עליהם ואפשר להלוות להם כסף. כאשר לקוח מבקש כסף ללוות מהבנק, הבנק בודק את הנתונים הבאים:

מסגרת האשראי שלו בחשבון הבנק.

מצב מסגרת האשראי שלו בכרטיס אשראי.

אם הוא לקח על עצמו הלוואות, כמה כסף הוא עדיין חייב.

הסכום הכולל של שלושת הנתונים האלו מכונים על ידי הבנק. אובליגו של הלקוח. אם הלקוח חרג באחד מהפרמטרים הללו, הבנק מדרג אותו בדרגת סיכון גבוהה יותר . כאשר הוא ירצה לקבל הלוואות מהבנק, הוא יקבל ריביות גבוהות יותר ותנאים פחות טובים.

שימו לב!

כל פעולה שתבצעו בכרטיס האשראי, מעודכנת באופן מיידי בבנק ומשפיעה על מצב הדירוג שלכם.

כמו כן, הבנק מקבל דיווח גם על חיובים שמתבצעים מחוץ לחשבון שלכם.

כדאי לכם לבקש שההוצאות שלכם ירדו אחרי שהמשכורת שלכם תיכנס לחשבון. כך לא תהיה לכם חריגה אפילו ליום אחד.

האם אפשר להתנהל נכון עם כרטיס אשראי?

אם אתם מוצאים את עצמכם מתקשים לשלוט בהוצאות שלכם, חורגים ונכנסים לחובות, הפעולה החכמה ביותר תהיה לבטל את כרטיס האשראי שלכם לתקופה זמנית. עד שתראו שמצבכם הכלכלי מתייצב וחוזר להיות מאוזן. מכיון שכאשר רוכשים בכרטיס אשראי לא מרגישים את ההוצאות, אתם חייבים להיזהר ממנו. לפעמים אפילו שוכחים שקנו מוצר רק בגלל שלא הוציאו את השטרות מהארנק.

היזהרו מתשלומים!

חשוב לזכור כי תשלומים בכרטיס אשראי משמעותם, הלוואות. אם יש לכם כבר מספיק הלוואות, לא כדאי לכם להוסיף אפילו לא עוד הלוואה קטנה אחת. 

  • אם אתם רגילים לשלם בתשלומים, אתם עלולים למצוא את עצמם יום אחד עם תשלומים חודשיים גבוהים שלא מתאימים בכלל להכנסות שלכם. רק בגלל שהסכום הצטבר והפך לסכום כסף גבוה.
  • כאשר תרכשו מוצר ותבקשו לשלם עליו בתשלומים, ודאו כי אתם לא משלמים כל חודש ריבית. גם כאשר אין תשלומי ריבית, אתם תשלמו אוטומטית עמלה של חצי ש"ח.
  • תוכלו לבקש מחברת האשראי לקבל הודעת sms כאשר תבצעו קניה של מעל 500 ש"ח. כך תמנעו אפשרויות של גניבה. וכן, הודעה אם ניצלתם יותר מ 80% ממסגרת האשראי המותרת. גם כאן תבדקו האם על שירות כזה משלמים עמלה.
  • רשמו מדי יום כמה הוצאתם היום בכרטיס האשראי. כך תדעו היכן אתם עומדים בהוצאות שלכם.
  •  אל תקנו בסופר עם כרטיס אשראי. אשראי מיועד לקניות מוגדרות כמו מכשירי חשמל וכו'. לקנות בסופר עם אשראי, זה מתכון לבזבוז.
  • כמובן שחשוב לשמור על חיסיון הקוד האישי שלכם. יש היום מספיק גנבים ונוכלים. לא כדאי לכם להתנסות.

שימו לב, מכשולים בדרך!

  • לקוחות חברות האשראי זוכים בנקודות ומתנות שונות על רכישות דרך כרטיס האשראי. בדרך כלל הם יתנו את המוצרים האלו ברכישה מעל סכום מסוים או על ידי רכישה נוספת. בדקו האם סתם מפתים אתכם.
  • אל תחזיקו יותר מדי כרטיסי אשראי. הכרטיסים גונבים מכם הרבה מאוד כסף גם ככה. משפחה לא תחזיק יותר מ 2 כרטיסים. וגם בזה אפשר לצמצם…
  • כאשר אתם רואים פרסומת של מועדון חברים. אל תמהרו לקנות. לא תמיד אכן הריבית תהיה כדאית ומשתלמת.
  • ישנה עמלה על משיכת מזומן כאשר היא לא מתבצעת דרך הבנק. שימו לב לכך והוציאו כסף רק דרך הבנק.

רוצים למצוא את עצמכם מסודרים מבחינה כלכלית? נמאס לכם לרדוף אחרי הכסף? לא מוצאים מנוח? מחפשים את השלווה והמנוחה? אנו במפתח לכלכלת המשפחה כאן כדי לעזור לכם. צוות המומחים שלנו יעזרו לכם לבנות תוכנית כלכלית מחושבת שתחזיר אתכם חזרה למסלול הישר. 

גם אני מעוניין בפגישת ייעוץ אישית עם כלכלן בכיר

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: