איך מלמדים את הילדים להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

אחת המתנות הגדולות ביותר שנוכל להעניק לילדנו, זה לחנך אותם כשהם הם עדיין ילדותיים ורכים. הורים תמיד יכולים להשפיע. יותר נכון, לא יכולים, אלא משפיעים. גם אם אתם לא מרגישים את זה. ילדים הם כמו פלסטלינה, מה שמכניסים בהם עכשיו, מה שיוצרים ויוצקים בהם בגיל הצעיר, זאת הצורה שתצא מהם בעתיד. כן, זו הזדמנות שלכם כהורים  להחליט מה חשוב לכם בחיים, על מה  אתם שמים דגש ומה אתם רוצים שיצא מהילדים שלכם. זה לא מצחיק. זה מה שיהיה בפועל. ואם אתם לא יודעים מה אתם רוצים שיצא מהם, אל תדמיינו שיצא מהם משהו. תחשבו על זה…

אם אתם רוצים שהילדים שלכם ידעו איך לחיות מבחינה כלכלית, זו ההזדמנות והתפקיד האישי שלכם לעשות את זה.

כלכלה היא תחום המלווה אותנו בכל צומת. אין מקום שלא נפגוש את המוצר. כסף משחק באחד התפקידים המרכזיים. אם נלמד את ילדינו איך מתנהלים בצורה חכמה עם הכסף, נחסוך הרבה….לא רק כסף.

כלל ראשון, העבירו מסרים שחשוב לכם להעביר:

אם לכם בתור אנשים צעירים היו רעיונות או כללים ליציבות כלכלית, למדו את ילדכם אותם. גם להם מגיע לדעת וללמוד. אל תטעו לחשוב שזה ממילא לא יעניין אותם והם לא יעשו את זה. אין לכם מושג כמה השפעה יש לכם על הילדים שלכם. אם רק הייתם יודעים. אולי הייתם משקיעים בהם יותר ולא בוכים אחר כך על חלב שנשפך.

אם אתם לא יודעים מהם הערכים שלכם, הגיע הזמן שתתחילו להכיר את עצמכם. רק אחרי שאתם ברורים בעצמכם הילדים שלכם יוכלו לקבל ממכם.

מה חשוב ללמד את הילדים כבר מגיל ינקות?

  1. כמה טוב להיות מרוצה עם מה שיש. וכמה טוב יש לנו. אשרינו.
  2. כמה חשוב להיות נדיבים, לתת ולפרגן לשני ממה שיש לי.
  3. להסתדר עם מה שיש בלי להזדקק כל הזמן לעזרה וסיוע. 
  4. היכולת להבדיל בין צורך לרצון. לא כל מה שרוצים צריכים.
  5. חשוב לחסוך בכסף. כסף הוא לא דבר שבא ברגל. 
  6. כמה חשוב להיזהר מלהגיע לחובות.
  7. כדאי להשקיע בשביל העתיד.

כלל שני, היו דוגמא אישית לילדכם!

אם אתם רוצים לדעת איך מלמדים ילדים בצורה הכי מהירה וקלה, פשוט תקיימו. אין כמו דוגמה אישית. ילד רוצה להיות כמו אבא ואמא. ילד לא נולד באוויר. הוא לא מחליט לבד מה חשוב, מכובד, נחשב, נורמלי, רצוי וכו', הוא פשוט לומד את זה בלי מילים מההורים שלו.

אם אתם רוצים לגדל ילד רגוע, היו רגועים. אם אתם מעוניינים שהילד שלכם יהיה מסודר, שמרו על הסדר. וכן הלאה. אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם איך להתנהל כלכלית בצורה חכמה, פשוט תעשו את זה. אתם יכולים גם תוך כדי מעשה להסביר לילד שלכם מה שאתם עושים. אם למשל אתם מקפידים לקנות במזומן כדי לא להיסחף לרכישה מופרזת, תוכלו לשתף את הילד בסיבה. אבל לא תוכלו ללמד אותו לא לקנות באשראי אם אתם בעצמכם נוהגים כך.  

כלל שלישי, למד את הילד שלכסף יש ערך

אם אתם רוצים ללמד את הילדים שלכם את ערכי הכסף, שתפו אותם קצת במושגים כלכליים. אתם כמובן לא צריכים לפרט להם כמה משכנתא אתם משלמים על הדירה וכמה עלה לכם הרכב. ילד חייב לדעת שיש כאן היררכיה ולא הכל הוא יודע. הורים לא חייבים לספק את כל המידע לילד שלהם. אבל מה שכן, בכל מה שנוגע לילד, מותר לו לדעת שמותג עולה יותר הרבה כסף ומי אמר שחייבים?! 

זו ההזדמנות ללמד את הילדים הרכים את המושג של דחיית סיפוקים. לא כל מה שרוצים קונים. וזה שלכל החברים יש, לא אומר שגם אני חייב וכו'. זה לא אומר שאסור להם לקבל כלום. זה כן אומר שלא הכל מובן מאליו. ולא כל מה שמתחשק לי הרגע אני יכול לקבל.

כלל רביעי, הוצאות והכנסות:

חכם מאוד ללמד את הילדים כבר בגיל הצעיר איך עורכים תקציב. אם אתם מחליטים ביום של חופש להעניק לילדכם ממתק טעים. תוכלו לננצל את ההזדמנות לכך. תנו לילד סכום כסף ועזרו לו לתכנן מה הוא רוצה לקנות. בהמשך תוכלו לעבור לרמה גבוהה יותר. תוכלו למשל לתת לו ליומולדת סכום כסף ולתכנון יחד איתו מה הוא רוצה שהכסף יכיל. הילד ילמד איך מחשבים ומשקללים. הוא גם יכיר את השוק מעט, ידע להעריך ולהאריך מוצרים. תוכלו גם ללמד אותם איך משווים מחירים. אם למשל הילד רוצה לקנות שוקולד במכולת. תוכלו להראות לו בפרסומת איך בסופר הגדול יש את אותו שוקולד בדיוק בחצי מחיר. 

כלל חמישי, עבודה ומשכורות:

לא כולם אוהבים את זה. ולא כאן המקום לדון בשני הצדדים. אבל אם אתם כן מתחברים לשיטה, תוכלו לכוון את ילדכם לעבוד בעבודה כלשהי, להרוויח ולהתחיל ללמוד את הכסף  בשטח. לא שתדרשו מהילד לשלם לממן לעצמו את הלחם והחלב, גם לא שיתן לכם את הכסף. רק תתנו לו את ההרגשה של עבודה ורווח. זו דרך מעניינת ללמד את הילד את ערך הכסף. כי אם בכל שעה הוא ירוויח 20 ש"ח. כשהוא יבקש ילקוט ב 200 ש"ח זה כבר לא יהיה אותו דבר.

עוד לא סיימנו, אנו רוצים לתת לכם לעכל את הרעיון. תתחילו ליישם אותו בשטח עם הילדים שלכם. דברו איתם, שתפו אותם. ויותר מהכל, תרגלו בעצמכם. כי כמו שאמרנו, אין כמו דוגמה אישית. בפוסט הבא נתן לכם כלים נוספים שיעזרו לכם לחנך את הילדים שלכם טוב יותר. 

אם אתם מחפשים משהו שיעזור לכם להתנהל כלכלית בצורה חכמה ומאוזנת, אנו בכלכלת משפחה כאן בשבילכם. אנו מתמחים במתן שירות אדיב, אמין ודיסקרטי ונביא אתכם לשלווה הכלכלית המיוחלת. הצטרפו עכשיו להצלחה.

 

  

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: