איך מנהלים נכון את כלכלת העסק / הבית הפרטי?

כל עסק חייב מנהל חשבונות שינהל את העניינים בצורה נכונה. לכל עסק חייב להיות מישהו שדואג לתקציב  של העסק, לכך שההכנסות גבוהות מההוצאות. הבית שלכם הוא העסק הפרטי שלכם. אין עסק חשוב יותר ממנו. ואין משהו אחר חוץ ממכם שאחראי על שלום העסק הזה. אם לא תתחזקו אותו הוא עלול לקרוס. וזה הדבר האחרון שאתם מחפשים.

איך מנהלים את כלכלת הבית בצורה נכונה?

כאשר רוצים לעשות שינוי בכל תחום שהוא, יש צורך להיות נחושים ומוכנים להשקיע. גם כאן, אם אתם רוצים לחיות נכון ולצאת מהמינוס בו אתם שרויים, אתם צריכים להחליט שאתם יוצאים לדרך. אתם מוכנים להשקיע את כל הכוח והאנרגיה למטרה הזו. אז קדימה! 

טיפים חשובים שיעזרו לכם לחתור ליעד אליו אתם חולמים להגיע!צרפו את 2 החשבונות!

אם תנהלו חשבון בנק  משותף לשני בני הזוג, תחסכו הרבה מאוד כסף, בעמלות ובכלל, יהיה לכם קל יותר לשלוט על ההוצאות שלכם.

  • כמה כרטיסי אשראי יש לכם?

אם אתם רוצים לדעת כמה אתם מוציאים מדי חודש, המתכון הטוב ביותר הוא להחזיק כרטיס אשראי אחד. או לוותר גם עליו אם אתם מסוגלים. אחרת, אתם מוזמנים לחפש את הבור בו נבלע כל הכסף שעמלתם עליו ואין לכם סיכוי למצוא אותו, שלא לדבר על כך שכאשר תלכו לסופר עם כרטיס אשראי, אחוזי המותרות שתקנו יהיו גבוהים בהרבה מאשר אם תלכו עם מזומן בארנק. כסף מזומן מגביל אתכם. אתם יודעים בדיוק כמה כסף יש  לכם ואתם חייבים להתמודד עם הסכום הקיים. לעומת זאת, בכרטיס אשראי יש לכם מסגרת. אתם יכולים לקנות בכסף שאין לכם ופשוט להלוות מחברת האשראי. זה כבר פחות מוצלח להתחיל עם הלוואות. אז ממעטים את השימוש בכרטיסי אשראי ומתחילים לקנות במזומן.

  • העמלות בבנק:

לפעמים צריך פשוט לשים לב. אם אתם חושבים שהבנק גובה מכם עמלות יקרות מדי, ודאו האם אתם אכן צודקים. אתם גם יכולים להתמקח על העמלות. כמובן שאם אתם לקוחות טובים של הבנק ואין לכם פיגורים וצ'קים חוזרים, הבנק גם יסכים להוריד לכם בעלויות. 

יש גם עמלות שאם תבקשו שיורידו לכם אותן, הבנק יסכים. אתם רק צריכים לדעת לבקש. אתם גם יכולים לעבור לשלם עמלות בסיסיות שבנק ישראל מפקח עליהן והן נמוכות מאוד.

  • הסוף לתשלומים!

אל תקנו מוצרים בפריסה נוחה לתשלומים. כך אתם גורמים לעצמכם לאבד שליטה על ההוצאות שלכם.  כך אתם לא מרגישים שקניתם את המוצר הזה. להיפך, קנו מוצר ,שלמו עליו מיד טבין ותקילין. אם אין לכם כסף לקנות אותו, המתינו עד שיתאפשר.

  • הטלפון שלכם!

השימוש בטלפון ובכל המכשירים הסלולריים גובה מכם המון כסף. שדרגו את התנאים שלכם הרגע. לפני שאתם מספיקים לזרוק עוד ועוד כסף לפח.

  • הקניות שלכם!

לא הולכים לסופר בלי רשימת קניות. הכינו את הרשימה בבית ביישוב הדעת. והחליטו עוד לפני שתכנסו לחנות שאתם קונים רק מה שנכלל ברשימה. אל תקנו מוצרים שבמבצע. אתם תשלמו על כך ביוקר.

  • מתנות!

כאשר תלכו לקנות מתנה לחתונה או כל סיבה אחרת, אל תפריזו. שימו לב שהמתנה מכבדת אתכם ואת בעלי השמחה וזהו זה.

  • רהיטים וחשמל:

כלל ברזל, קונים מה שצריכים. לא כל מה שרוצים. לא חייבים לקנות כל מוצר חדש שיצא לאור. תוכלו גם לקנות מוצרים מתצוגה שנמכרים במחיר זול יותר והאיכות שלהם זהה. תוכלו גם לקנות מוצרי יד שניה במחירים אפסיים ממש.

  • הביטוח:

גם אם אתם חוסכים עכשיו, אל תבטלו ביטוח. הביטוח מגן עליכם כלכלית והוא האחרון שכדאי לכם להוריד מההוצאות שלכם. כמובן שחשוב שתשימו לב שאין לכם כפל ביטוחים. 

  • חינוך לכלכלה נבונה:

כבר מגיל צעיר למדו את הילדים שלכם איך מתנהלים עם כסף. הדריכו אותם איך מחשבים ומתכננים מראש מה מיועד למה. תוכלו גם לתת להם דמי כיס ולעזור להם לעשות חושבים מה ואיך להשתמש עם הכסף. זה יעזור להם בהמשך החיים.

  • דאגו לקבל החזרי מס!

שכירים יכולים לקבל החזרי מס ממס הכנסה. בדקו זאת עם יועץ מס. 

  • החזרים מביטוח לאומי:

אם הייתם אצל רופא פרטי יתכן ותוכלו לקבל על כך החזר מהביטוח הפרטי שלכם. בררו זאת. לפעמים תוכלו לקבל סכומים גבוהים ממש. 

אנו בכלכלת משפחה נשמח לעזור לכם בכל מה שקשור לכסף שלכם. 

אני רוצה לפגוש כלכלן בכיר מחברת המפתח לכלכלת משפחה

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: