איך משנים ומייעלים התנהלות כלכלית?

התנאי ראשון וההכרחי לניהול כלכלי נכון, זה עצם זה שאתה מחליט בליבך לערוך את השינוי הנדרש לניהול כלכלי נכון. למרות שזה נראה לך קשה ומורכב, הכל נעשה כדי להגיע בסופו של דבר לרווחה הכלכלית שאתה מייחל לה כל כך.

מהו ניהול תקציב נכון?

השינוי הראשון והעיקרי לניהול כלכלי נכון, הוא בניית תקציב ברור ומוחלט המתאים למצב הכלכלי שלך. תקציב פירושו, איזון בין ההוצאות להכנסות. כלומר, הגדרת יעדים של הוצאות ביחס להכנסות.

ניהול תקציב נכון, מהווה את התנאי הבסיסי לחיים רגועים ומאושרים מבחינה כלכלית. בין אם מצבך הכלכלי יציב ובין אם הוא בכי רע. משפחה המצויה בקשיים כלכליים, תהיה חייבת לבנות לעצמה תקציב שיגדיר את היעדים הברורים של ההוצאות מול ההכנסות שלה. רק כך היא תגיע לאיזון כלכלי שיעזור לה לצאת מהחובות שהיא מצויה בו ולהתחיל לחיות בכבוד. אך זה לא מחייב, גם משפחה הנמצאת במצב של יציבות ורווחה כלכלית, מומלץ לה מאוד לבנות לעצמה תקציב ברור ומוגדר היטב. כך היא תגיע לניצול הגבוה ביותר מכספה ותגשים בעזרתו חלומות ומטרות כספיות רבות עוד יותר.

אל תחשוב לרגע, שאם תבנה לעצמך תקציב מוגדר, הוא יהווה עבורך מגבלה כלכלית שתקשה עליך לחיות את החיים בכבוד ומתוך רווחה, אלא, ההיפך הוא הנכון. כשתתחיל לנהל את ההוצאות שלך על פי תקציב, תרגיש פתאום שקיבלת שליטה על המצב הכלכלי שלך, מה שלא היה לך קודם לכן. שליטה זו תיתן לך רוגע נפשי וישוב הדעת שיאפשר לך לשמור בקלות על האיזון הכלכלי הרצוי ואף יאפשר לך לקנות מתוך שלוות נפש ומתוך החלטה בריאה ושקולה, כאשר אתה יודע, שההוצאה הנוכחית אינה באה על חשבון הוצאות חשובות אחרות והיא לא מכניסה אותך למינוס בחשבון וחובות.

 בסופו של דבר אתה לא תתחרט. עוד תשמח על החלטה הנבונה שקיבלת על עצמך.

החלטה והתמדה

הצעד הראשון והכרחי לשינוי, הוא, שאתה מחליט לעשות את השינוי ומקבל על עצמך להתמיד בו. תחליט בליבך שאתה מוכן לשינוי, תוך שאתה מבין את נחיצותו. עליך לקחת אחריות להצלחת השינוי. חשוב שתזכור, השינוי אינו מגיע הוקוס פוקוס והוא לא לוקח יום אחד או שניים. מדובר בתהליך שדורש עבודה עצמית והתמדה, אך בסופו של דבר, אתה הוא זה שיצא המרוויח העיקרי מכך. 

החלטת לעשות שינוי? דע שאתה בדרך הנכונה להצלחה.

הגדרת מטרות והישגים

כעת, כמשימה ראשונה, רשום לעצמך על דף נייר את השאלות הבאות בהמשך. לאחר מכן, ענה עליהן, אחת אחת, תשובות מפורטות ומדויקות. תן לעצמך זמן לחשוב ותדון על כך עם עצמך ובת זוגתך.

  1. מהן הסיבות הכלכליות שגרמו לך לרצות לעשות שינוי? 
  2. מה חשוב לך לשנות בהתנהלות הכלכלית שלך
  3. אילו מטרות כלכליות תרצה להשיג מהשינוי?

דף זה, יעזור לך במשך כל תהליך השינוי להמשיך ולהתמיד בו. לא להתייאש, גם במקרים של נפילה או קושי. הדף יזכיר לך את המטרות שהצבת לעצמך, תוך מעקב עצמי אחר קצב ההתקדמות שלך ובעז"ה, הוא יוביל אותך לשינוי המבורך של מציאות חדשה וטובה שלא הכרת קודם לכן.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: