איך משפרים את איכות החיים? מה שרציתם לדעת על ניהול תקציב משפחתי מאוזן למרות הקשיים שבדרך

אנשים רבים שואלים את עצמם מה אני יכול לעשות כדי לשפר את איכות  החיים שלי. אולי על ידי תכנון של טיול רציני לחו"ל? אולי שיפץ יסודי של הבית ואולי רכב חדיש יותר. 

אנו במפתח לכלכלת משפחה ליוונו עשרות משפחות בדרך אל האושר והרוגע הכלכלי. בפוסט הבא נשמח לשתף אתכם מעט מן התובנות אליהן הגענו במהלך התהליכים השונים. 

עשיר הוא לא בהכרח בעל ההון

אם תחשבו על זה תבינו עד כמה זה נכון ועד כמה אתם יכולים להפוך עם קצת עבודה לעשירים בעיני עצמכם. כאשר ביל גייטס השיג 80 מיליארד $, הוא כבר חשב על התוכנית הבאה שתעזור לו להשיג עוד חבילה כזו. נמצא, שכעת ביל גייטס במחסור של 80 מיליארד $. אם בן אדם כמוך נמצא כעת בזמן שהוא מרוצה מההכנסות שלו, אז יש לו הכל. כי בינינו, מה חשוב כמה כסף יש, חשוב מה מרגישים עם מה שיש.

ועכשיו נעבור לפועל, איך מנהלים תקציב משפחתי מאוזן?

מכירת חיסול

הבית של רובינו מכיל דברים רבים מיתורים. כמובן שהכל תלוי בגיל. ככל שיעברו מספר השנים כך הבית הופך מהגדרתו כבית להגדרת כמחסן שימושי ויעיל הנותן מענה לכל חנויות הסביבה וסחורתן המצטברת…

ובקיצור, הגיע הזמן לרוקן את כל הדברים המיותרים מהבית ולהפוך את הבית למכיל דברים חיוניים.

מכירים את יד שתיים? יצא לכם לרכוש באתר? יופי. כעת אתם עוברים לצד של המוכרים. תעלו את כל הפריטים המיותרים לכם לאתר יד שתיים ועל הדרך החוצה תרוויחו גם כמה שקלים. תחפרו בבוידים, במשחקי הילדים ואפילו במוצרי המטבח שלכם. קרוב לוודאי שתמצאו את עצמכם עם מלאי נרחב ביותר של פריטים ששווים מגיע לאלפי שקלים ואולי גם יותר. 

בדיקת הוצאות למול הכנסות

קחו לעצמכם פסק זמן לבדוק היכן אתם עומדים במבחן ההוצאות. האם הילד הולך בכלל לחוג עליו אתם משלמים כל חודש? האם הוראת הקבע לעיתון… לא מיותרת לכם? 

יכול להיות שלאחר שתבדקו את ההוצאות שלכם במטרה ברורה להוריד כמה שיותר מהם מסדר היום, תמצאו את עצמכם בחיסכון של אלפי שקלים. 

עיקר המטרה בעת בדיקת הוצאות מול הכנסות זו השאיפה להגיע למצב בו אתם מוציאים כסף על פי היכולות שלכם ולא על פי מה שמכתיבה לכם התקשורת והעיתונות. 

שימו לב! אתם חייבים להישאר עם+ כל סוף חודש.

התנהלות במצב של ירידה במשכורת

כל שינוי בחיים מהווה מכשול ונקודת ניסוי. אבל שינוי בגובה ההכנסה החודשית לרעה, הוא שינוי קשה מאוד, הוא עלול להפיל רבים וטובים לתוך בור שחור של מינוס. לכן, מה שיש לעשות זה לשנות את הרגלי החיים בהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם כיום. אומנם המילים יפות מאוד אך קשות ליישום. אם אתם צריכים עזרה פרטנית, אתם מוזמנים להקליק כעת ותועברו ישר לשיחה עם נציג.

רוצים להתחיל לשמן את הגלגלים, אך מתקשים?

ניסיתם להגיש בקשה להנחה בארנונה? אל תתעצלו לעשות את התהליך המורכב. כל מי שכבר ביצע לעצמו את ההנחה בארנונה, יגיד לכם שכל התהליך והבירוקרטיות היו ארוכות ומסובכות, אך שוות.

הנחה בארנונה יכולה להיות הנקודה שתוציא אתכם מן המינוס לפלוס. כמובן שאל תסתפקו רק בהנחה בארנונה אלא, בכל דבר אפשרי בו אתם יכולים להוזיל עלויות.

עריכת סקר שוק בנוגע לקניות השבועיות שלכם

אם אתם מהאנשים שנהנים להשוות מחירים ועצם הפעולה כבר מהווה בשבילכם קורת רוח, אתם יכולים לדלג את הסעיף הבא. אך אם אתם מהאנשים שמה שמדבר אליכם זה המיקום הגיאוגרפי והקירבה לבית ותו לא, חשוב מאוד שתשימו את לבכם על כמה נקודות חשובות. 

קניות בסופר הן דבר שלא מן הנמנע, כל אחד מאיתנו מחוייב למדפי ביתו את הדבר הנקרא קניה שבועית. מציאת סופר זול יותר ממה שהייתם רגילים אליו עד היום, תביא לכם לירידה משמעותית בהוצאות הקניות בפן החודשי בכלל ובפן המצטבר בפרט. 

נסו לחשוב על אפיק פרנסה נוסף

אם אתם עוסקים כבר 7 שנים באותה עבודה, זה לא אומר שנשבעתם אמונים לה. מותר לכם לנסות לחשוב על הכנסה צדדית נוספת שתיתן לכם כיסוי על הוצאות נוספות שמגיעות עם הזמן מכורח המציאות. שבו עם עצמכם וערכו רשימה של הכוחות והחוזקות שלכם. אל תזלזלו בדברים החזקים שאתם יודעים שיש בכם. פרטו ככל הניתן, כי לפעמים הכישרון חבוי והוא עוד לא הגיע למימוש אף פעם.

אם תמיד ידעתם שאתם חזקים במכירות, זה לא אומר שאתם לא יכולים להיות גם כן חזקים בשירה וכדומה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: