איך פותחים חשבון בנק?

כל אחד מאיתנו יש לו תנאי חיים שונים ודרישות משלו. לכן, לא בהכרח, שהצעת הבנק המתאימה לתנאים ולדרישותם של מכריכם, תענה גם על דרישותיכם.

איך מתחילים את הבירוקרטיה של פתיחת חשבון בנק?

צעד ראשון

יש לעשות שיעורי בית ולבצע סקר שוק. אל תלכו לבנק שקרבתו הגיאוגרפית קורצת לכם. נסו לקבל פרטים על צורת ניהול ותשלומים בחשבונות בנק מכמה בנקים. בדקו את התנאים אותם הינכם מגדירים כמתאימים לכם ביותר, לבנק כזה תפנו.

אל תתקמצנו בדרישות. ציינו את הסטטוס עליו אתם נמנים וחפשו את הבנק שהתנאים בו וצורת ניהול החשבון בו הם האופטימליים ביותר עבורכם.

לקוח שואל: אני מעוניין לפתוח חשבון אך איני מעוניין לשלם עמלה על כל פעולה אותה אני עושה בחשבון, יש דרך אחרת?

בנק ישראל חייב את הבנקים לאפשר ללקוחותיהם לפתוח חשבון בנק ולתת להם יחד בעסקת חבילה מסלול בסיסי דרכו ניתן לעשות עד 10 פעולות ללא תשלום עמלות. ניתן גם לבחור מסלול מורחב הכולל בתוכו חבילה של עד 50 פעולות ללא תשלום עמלות. כמובן שהחבילה קצת מייקרת את עלויות החשבון בהתאם. אך, עדיין זה יהיה יותר משתלם לשלם מראש על חבילה אחת מוגדרת, על פני תשלום חד פעמי כפול מספר הפעולות.

מה בקשר למיקומו הגיאוגרפי של הבנק?

בעידן הקורונה נשארנו בבית בעל כורחנו. דבר שדחף גם את אלו המעדיפים את המפגשים הפרונטליים להשתמש יותר בדיגיטל ובאמצעים טכנולוגים. 

לכן, מה שעולה מן השטח, אין צורך לייחס חשיבות רבה למספר המטרים אותם תצטרכו לגמוע מביתכם עד לבנק. אלא, הדגש יהיה על הזמינות והשירות.

צעד שני

אל תהיו בת יענה, תנו לכל השאלות העולות לכם דרור:

אם אתם אנשים מבוגרים עם ניסיון חיים, תוכלו לדלג על השלב הבא.

חשוב לעשות מיפוי מדוקדק טרם קבלת החלטות. לכן ניתן לכם מספר שאלות לדוגמא שיעזרו לכם להציף את שאר השאלות אותם אתם לא יודעים לשאול:

  • מסגרת אשראי- עד איזה סכום ניתן לקבלה, אילו ריביות משלמים על מינוס. בררו את עלויות כל שאר העמלות כמו עמלת כרטיס אשראי, עמלת משיכת מזומנים, עמלת ערוץ ישיר ועוד כהנה וכהנה. לאחר מכן יש להשוות בין ההצעות השונות. זכרו, אם לא עשיתם השוואות- לא עשיתם כלום.
  •  אמצעי תשלום- וודאו שהבנק מאפשר לכם הנפקת כרטיס אשראי או כל אמצעי תשלום אחר אותו אתם מעוניינים לקבל מהבנק.
  • איך ניתן להיות בשקיפות מלאה עם מה שקורה אצלכם בחשבון?- ישנן דרכים רבות להיות מעודכנים עם מה שקורה לכם בחשבון. הדגש צריך להיות על עסקת החבילה ועל מה צריך לשלם. והיה אם צורת הבנק להנגיש לכם את המידע אותו אתם צריכים באופן שותף לא יהיה מתאים לכם לא תקחו את שירותיו.

צעד שלישי

נסו להראות לבנק הצעה זולה יותר מבנק מתחרה אחר, אולי תצליחו:

אין צורך לפחד מניהול משא ומתן. תעשו זאת מתוך ידיעה שיש לבנקים מספיק לקוחות מנוצלים שמשלמים על שירותי הבנק הרבה יותר כסף ממה שהיו יכולים לשלם, אילו היו עושים שיעורי בית קצת יותר ביסודיות.

קיבלתם החלטה? מצויין! עכשיו נעבור לשלב החתימות:

צעד רביעי

שלב החתימות ופתיחת החשבון בפועל:

לשלב המרגש של פתיחת החשבון, יש להצטייד בכל מסמך שנראה לכם שאולי תצטרכו להגיש לפקיד הבנק. תתכוננו לשאלות קצת לא נעימות עליהם תצטרכו לענות לפקיד הבנק. לכן, יש להצטייד בביטחון עצמי גבוה ככל הניתן. תבינו שהבנק רוצה לכסות את עצמו על כל צרה שלא תבוא מניסיון ממקרים קודמים.

שימו לב, במקרה של פתיחת חשבון משותף יש להגיע עם כל השותפים בחשבון ועם תעודות הזהות שלהם.  

צעד אחרון

אחרי שהגעתם הביתה' חשוב שתקראו בעיון ובריכוז את כל המסמכים המשמימים על מנת לראות שאכן, הכל על מקומו הוא.

כפי שכבר הזכרנו, פעמים רבות אפילו פתיחת חשבון לא תיעשה באופן פרונטלי. באם אתם אנשים עסוקים ששרות מסוג זה עשוי להועיל לכם אז דעו לנצל זאת.

אנו במפתח לכלכלת משפחה מומחים בנתינת הכוונה לניהול כלכלי מושכל. לפגישת היכרות ללא עלות לחצו כעת.  הצטרפו להצלחה שלנו. בואו לקבל ליווי לניהול כלכלי נכון.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: