איך תוכלו לחסוך עבור הילדים שלכם? מה חשוב לדעת על תוכנית "חיסכון לכל ילד"?

בשנת 2017 יצא לפועל החוק אשר קובע כי כל ילד מקבל הפרשה מביטוח לאומי לקופת חיסכון. על פי החוק, ביטוח לאומי מפקיד מדי חודש 51 ש"ח לכל ילד שחי במדינת ישראל. וזה לא כלול בקצבת הילדים שתכנס לחשבון הוריו מדי חודש. כמו כן, ההורים יכולים להחליט לפרגן  גם הם עבור ילדם ולהפקיד מדי חודש עוד 51 ש"ח מכיסם הפרטי. כך החיסכון יגדל משמעותית ויהפוך לסכום של 102 ש"ח לכל חודש עבור כל ילד במשפחה. 

מה יקרה לכסף? הכסף הזה יתנהל בקופת גמל להשקעה או בבנק. אם הוא יושקע בקופת גמל, תהיה לכם אפשרות לבחור בין מסלולים שונים.

כל אחד יכול לקבל את החיסכון לכל ילד?

כן. ממש כך. כל ילד שמקבל קצבת ילדים זכאי להיות שותף בתוכנית "חיסכון לכל ילד". מהיום שנולד ועד היום בו מלאו לו 18 שנים. ההפקדה תכנס לחשבון הבנק או לקופת הגמל על שמו של הילד. כל הורה רשאי לבחור היכן יפקידו לילדיו את הכסף.

שימו לב!

ילד שנולד עד לתאריך 31.12.2016, כאשר ימלאו לו 18 שנים הוא יקבל מענק נוסף של 510 ש"ח. כל ילד שנולד מתאריך 01.01.2017 זכאי למענק של 510 בשני פעמים. כאשר יגיע לגיל 3 יקבל 255 ש"ח ובגיל 13 לבנים ו 12 לבנות, 255 ש"ח נוספים. ילד שיחליט לחסוך גם אחרי גיל 18 בהגיעו לגיל 21 יקבל שוב מענק בגובה 510 ש"ח. כמובן שזה רק בתנאי שהוא לא משך את הכסף.

היכן כדאי להפקיד את הכסף?

במכרז שפורסם, נבחרו חברות השקעות שונות לנהל את הכספים לתוכנית חיסכון לכל ילד. כאשר תבחרו בחברה, עליכם  לעדכן את הבחירה באתר של ביטוח לאומי תוך 6 חודשים מהיום בו נולד הילד.

אם לא תבחרו בחברה מסוימת, ביטוח לאומי יבחר עבורכם בצורה אוטומטית קופת חיסכון עם סיכון נמוך. אם הילד המדובר הוא לא ילדכם הבכור ולא החלטתם איזו חברה תזכה לשרת אתכם, באופן אוטומטי הוא ירשם בקופה בה היה ילדכם הקודם ובמסלול השקעה זהה.

קחו בחשבון, אם הילד שלכם יירשם בבנק, לא תוכלו להעבירו לקופת גמל חיצונית אחרת.

כמובן שלכם, בתור הורים שרוצים לדאוג לכספי ילדכם, העדיפו לבחור בעצמכם את הקופה המשתלמת ולא לתת לביטוח לאומי להחליט עבורכם באופן עצמאי.

מנתונים שנחקרו עולה כי רוב ההורים לא יודעים מהו מקום החיסכון המועדף ולכן מעדיפים חיסכון בבנק שהוא בעל הכנסה נמוכה במיוחד, בעוד שהחסכונות המנוהלות בקופות גמל חיצוניות, הן בעלות תשואה רבה יותר. הבעיה היא שרק הורים אמידים בעלי התמחות בתחום הפיננסי יודעים לבחור באופציה הזו וכך יוצא הפער בין ילד להורה אמיד לילד להורה ממוצע, לשניהם מתקבל חיסכון בגיל 18. אבל החיסכון המתקבל מקופת הגמל גבוה בהרבה (בכמה עשרות אלפים!) מתשואת הבנקים. ולכן, לפני שאתם בוחרים קופה, התייעצו עם המומחים בתחום. אפשרו לילדכם ליהנות מחיסכון משמעותי.

 

מתי תמשכו את הכסף?

ברגע שלילד שלכם ימלאו 18 שנים הוא יכול למשוך את הכסף שלו אם אתם מאשרים לו. אם ירצה אכן להוציא את הכסף, הוא ידרש לשלוח טופס בקשה למשיכת כספים לחברה המנהלת את הכסף.

ילד שנולד עד תאריך 31.12.2016 כאשר יגיע לגיל 18 יוכל לקבל מענק של 510 ש"ח בפעימות של 255 כפי שנכתב למעלה. ואם ימשיך להפקיד את הכסף עד גיל 18 ולא ימשוך כלל, בגיל 21 יקבל שוב 510 ש"ח. 

לשאלות, בירורים וכל מה שקשור לכסף של המשפחה שלכם, אנו במפתח לכלכלת משפחה כאן כדי לעזור לכם. הקליקו כעת, ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ חינם עם טובי הכלכלנים בארץ.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: