איך תתנהלו בצורה חכמה מול הבנק?

הבנק לא שולח לכם סתם מכתבים. אף משועמם לא דואג לשלוח לכם עד לתיבת הדואר מכתב מפורט. כל מסמך שאתם מקבלים, יש לו משמעות. אמנם לפעמים תוכלו לקרוא אותו ולהשמיד. אבל לעתים קרובות הוא יהיה חשוב ואפילו מאוד. אם תקבלו התראה מהבנק על חוב או פיגור ולא תסדרו את זה בזמן, החוב רק יחמיר וחבל.

אם התרגלתם לקבל מכתב ולהטמין אותו בארון, הגיע הזמן שתתחילו להתנהל אחרת. זה הזמן ללמוד איך מתנהלים נכון מול הבנק. חבל לפספס בדרך דברים חשובים רק בגלל הרגל מטופש

אז מה עושים?

  • מבט חיובי.

קודם כל עלינו להפנים, הבנק לא מחפש את רעתנו, הוא סך הכל מחפש את טובתו האישית. אין לו שום מטרה בעולם שאתם תפסידו, הוא בסך הכל רוצה לראות את עצמו מרוויח ולא מסתכן מלקוחות לא מאורגנים או מחוסרי ממון. 

לכן, כאשר אתם נדרשים לפגישה בבנק, תחשבו מראש עם מי אתם צריכים להפגש. לפעמים יהיה זה מנהל הסניף, לפעמים תוכלו להסתפק בפקיד הבנק. אבל חשוב שתדעו אתם עם מי אתם צריכים לדבר. חבל למשוך את הזמן עם פטפוט עם פקיד הבנק כאשר סך הכל אתם צריכים משהו קטן שרק מנהל המחלקה יכול לעזור לכם.

גם אם בטעות נפגשתם עם פקיד זוטר ואתם מבינים שאתם צריכים מישהו בדרגה גבוהה יותר, זה בסדר. תוכלו לבקש ממנו להיפגש עם המנהל. כמובן שכדאי לכם לפגוש את המנהל או הפקיד ולא להסתפק בשיחת טלפון.

  • מבינים אחד את השני.

בדרך כלל הלקוחות מרגישים שהבנק לא מבין אותם כאשר הוא דורש מהם להסדיר חובות. אם אתם צריכים לסדר חוב או הלוואה, בקשו מהבנק להסביר לכם את פירוש המילים המקצועיות. הם יסבירו לכם על ריביות, מסלולים, החזרים, כדי להבין את הדברים, אתם צריכים להיות  בעניינים. רק כך תוכלו להבין על מה  מדבר הבנק ולהגיע להסדרים המקובלים על שני הצדדים. למשל, אם אתם צריכים להחזיר לבנק סכום כסף, הבנק יתן לכם אופציות איך לעשות את זה. הבנק בדרך כלל יסכים לבוא לקראתכם. אם כן, העריכו והודו על כך.

  • התכוננו לקראת הפגישה.אם אתם רוצים להחזיר חוב, היערכו לכך מראש. לפני שאתם קובעים פגישה עם הבנק, ערכו חשבון מדוקדק כמה כסף תוכלו להחזיר מדי חודש לבנק. כך, עם הסכום המדויק והמחושב, גשו לבנק ושתפו אותו במסקנות שלכם.השוו בין הבנקים. בקרו בבנקים מקבילים ובדקו את ההצעות שלהם. כך תוכלו לגשת לבנק שלכם  ולהוריד במחיר. כך גם בריביות. אם הבנק השכן מוכן לתת לכם ריביות נמוכות  יותר, אתם יכולים לדרוש את זה גם מהבנק שלכם. אחרת, תעברו לבנק השני.

חשוב שתבינו את השיקולים של הבנק בחישוב הריביות.  ככל שלקוח הוא יותר אמין ומסודר כלכלית, הבנק  מוכן לתת לו ריביות ותנאי םטובים יותר. מכיוון שהלקוח לא נחשב למסוכן. ברגע שלקוח מסתבך כלכלית ויש לו פיגורים והלוואות בלי סוף, הבנק חושש ממנו, אולי הוא לא יצליח להחזיר את ההלוואה ולכן הוא מעלה לו את הריביות. זאת אומרת, ככל שתהיו אתם יותר מסודרים ומאורגנים, הצ'קים שלכם לא יחזרו, לא תשכחו לשלם מה שהתחייבתם וכו', הבנק יתן לכם כאשר תצטרכו, תנאים טובים. הרווח כולו שלכם.

  • כדאי להדפיס את ההכנסות ההוצאות ולרכז את החובות שהצטברו ברשימה אחת. ברשימה נוספת רשמו את כל החסכונות שיש לכם. ערכו חישוב האם ומה תפסידו אם תוציאו מהחסכונות כדי להחזיר את החובות שלכם.
  • כאשר אתם ניגשים לבנק עם רעיון איך להחזיר את החובות שלכם, אל תבואו עם רעיון אחד, יתכן והבנק לא יסכים לתת לכם את מה שתבקשו. עדיף שתהיו פתוחים עם עוד רעיון אחד לפחות, כך בכל מקרה תהיה לכם אופציה נוספת לשלוף. זה תמיד יהיה טוב יותר מההצעות של הבנק. 

הבנו שלא כדאי להתחמק ממכתבים מהבנק. הם חשובים מאוד. ולפני שהולכים לפגישה עם הבנק כדי להסדיר חובות, חשוב להיערך לכך מראש בבית. 

אנו במפתח לכלכלת משפחה נשמח לעזור לכם בכל מה שנוגע למצב הכלכלי שלכם.  אנו ניצור יחד אתכם תוכנית כלכלית מפורטת ונעמוד לימינכם לאורך כל  הדרך, עד שתרגישו בטוחים ויציבים כלכלית.

אני מעוניין לפגישה עם יועץ כלכלי מומחה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: