בשביל מה צריך לקבוע תקציב משפחתי?

מי שלא יצא לקניות עם עגלה גדולה מצויד בכרטיס אשראי, לא יבין טעמה של קנייה….

מתי הייתה הפעם האחרונה בה טיילתם לאיטכם בסופר הגדול, מתרשמים ממבצעים, מתלבטים האם לקנות כבר על חשבון חודש הבא וכו'. גם כאשר תגיעו לקופה לשלם, בעלי הסופר עדיין לא ירגעו מכם. הם ילוו אתכם עד לחשבון עם ממתקים ומוצרים מגרים ליד הקופאית. שם, כאשר אתם כבר כמעט משלמים ומסיימים סוף סוף עם הקנייה הגדולה, הם יציעו לפניכם פיתויים שקשה לעמוד מולם. מסוג המוצרים שבעיקרון אתם לא חייבים אבל כשרואים אותם מול העיניים עם עטיפות מרשרשות והשני בשקל, אין כמעט סיכוי שלא לקנות אותם…

נשמע לכם טוב? רוצים גם אתם לראות כך את עצמכם מן הצד ולגלות איך אתם צורכים את מה שבעלי הסופר החליטו שתצרכו?

עד כאן קורה אם אין לכם תקציב משפחתי מוגדר. אין סיכוי לקנות בצורה מושכלת וחכמה בלי תקציב משפחתי.  

אז מה עושים? איך מנהלים את כלכלת המשפחה בצורה מושכלת?

מזהים את המוקשים!

  • צורכים בלי חשבון! העולם המודרני היום, קורא לנו לקנות בלי קשר לצרכים וליכולות הכלכליים שלנו. זה מתבטא בכל התחומים. ביגוד, אוכל, תקשורת, כלי בית ועוד. הפרסומת עובדת עלינו וגורמת לנו להסתחרר מההיצע והמבחר עד שאנחנו פשוט לא שמים לב כמה אנחנו קונים בלי להצטרך.
  •  זה מתחיל מקטנות!  היום ילדים בני 7 שבעבר ידעו שאם קבלו סכום כסף צריך לחשוב מה לעשות איתו, היום מציאות כזו עברה מן העולם. ילדים רבים חסרים מושגי חשבון והתנהלות. 
  • יותר אפשרויות! האפשרויות לתשלום הן בלתי מוגבלות. מה שגורם לנו לקנות גם אם אין לנו באמת כסף. גם אם אין לנו כעת כסף לשלם על אטרקציה יקרה, מוכנים לתת לנו את זה בהקפה ואנחנו אפילו לא קולטים שאנחנו מלווים כסף כדי לחוות חוויה נחמדת…חברת הביטוח, האשראי וגופים חיצוניים מוכנים לשרת אותנו בשרביט של מלכות העיקר שנוציא עוד כסף שאין לנו.
  • העבודה קשה והזמן דוחק! היום אין לאנשים זמן לנשום. עובדים כל היום ובקושי מוצאים את הזמן לאכול. היכן נמצא את הזמן להשקיע בחישוב המצב הכלכלי?!
  • איך נתגבר על כל אלה? נתונים מרשימים מבשרים כי ב 80% ממשקי הבית בישראל ההוצאות החודשיות גבוהות מההכנסות. מה עושים? צריך להתחיל לחשב מסלול מחדש. אלא אם כן אתם רוצים למצוא את עצמכם מוקפים בנושים בורחים מהצל  של עצמכם.

ככה מתחילים!

  • רושמים את כל ההכנסות וההוצאות: בחישוב ההוצאות: מחשבים את ההוצאות השוטפות כמו אוכל, ביגוד, תשלומי החשמל, מים, ארנונה, טלפון… כאן המלאכה תהיה קשה יותר. 

בחישוב ההכנסות: כאן תרשמו את כל ההכנסות שיש לכם. כולל הכנסה מביטוח לאומי, קצבאות ילדים, הכנסה מעבודה צדדית וכו'.

  • צרו איזון בין שני הפרמטרים! כעת אתם עומדים בשלב המשמעותי ביותר. עכשיו תוכלו לראות כמה אתם יודעים לשמור על עצמכם ועל עתיד מצבכם הכלכלי. 

עכשיו מתחילים להרכיב תקציב משפחתי. מגלים על מה אנחנו מוציאים את הכסף שלנו. על מה חבל שאנחנו מבזבזים את הכסף. על מה אי אפשר לוותר. היכן אפשר להוריד מעט. אם התרגלנו להשתמש במייבש כל הזמן והוא צורך לנו מאות שקלים בחודש, אולי הגיע הזמן לחסוך בו? למה אי אפשר לתלות כביסה? מי קבע שילד יכול לקנות מתי שהוא רוצה אוכל בחנות? אי אפשר לקבוע עבורו תקציב מוגדר? אתם תגלו דברים שלא חלמתם שקיימים בבית שלכם. תרוויחו להכיר את  הבית שלכם טוב יותר. לדעת מה קורה בדיוק עם הילדים שלכם. 

את התקציב המשפחתי תבנו בצורה מסודרת. תגיעו להסכמים עם כל אחד. שכולם ירגישו שהתחשבו  והבינו  אותם. לא צריך לפגוע באף אחד. גם אם פתאום מבינים היטב מהיכן מגיעות החריגות בתחומים מסוימים.

אנו במפתח לכלכלת המשפחה מאחלים לכם הרבה הצלחה בדרך. מדובר בדרך ארוכה  שהיא קצרה. אם רק תתחילו תבינו. אמנם לוקח זמן להסתגל לרעיון, אבל בסופו של דבר, אתם הראשונים שתצאו מורווחים. אתם תרגישו בכיס ובלב איך אבן נגולה מלבכם ואתם פשוט מתחילים לחיות נכון ואיכותי.

אם אתם מחפשים מישהו שיעזור לכם לעשות את התפנית בצורה חכמה ונעימה, אנו כאן כדי לעזור לכם. צוות המומחים שלנו ילוו אתכם לאורך כל הדרך. עד שתרגישו שאתם חיים כמו שחלמתם.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: