הזרם שמעולם לא הפסיק

למרות התחזיות הפסימיות, הקהל הישראלי לא שינה את הרגלי הצריכה שלו וקנה מוצרי צריכה ביתיים. למה זה ככה? ולמה התרחשה עליית מחירים ב- 2021?

מגפת הקורונה שנכנסה לחיינו בתחילת שנת 2020, הביאה איתה המון חוסר ודאות לרוב ענפי המשק. ברגע שהתחילו ההגבלות, היה ברור שיהיו ענפים שייפגעו בצורה מיידית כמו תיירות ופנאי. למרבית הענפים האחרים, לא היה מושג קלוש על השפעת הקורונה עליהם.

חוסר הוודאות לא פסח על תחום מוצרי הצריכה הביתיים. בעיקר בגלל שהמגיפה הגיעה לארץ בתקופה שלפני פסח, המאופיינת בקדחת צרכנית לפני החג. מיד התחילו השאלות: האם כדאי להקטין את צפי המכירות וכתוצאה את המלאי? האם כדאי לעשות מבצעי "כסאח" כדי להיפטר ממלאי לפני סגירת החנויות? להוציא עובדים לחל"ת? להמשיך להשקיע כספים בשיווק? היו שהגדילו לעשות והגדירו את 2020, כשנה שצריך רק לשרוד.

הסגר הראשון התאפיין בעליה משמעותית בקניות אונליין. בסגר השני זה כבר הפך לקרנבל קניות מטורף. ככל שהמגיפה נמשכת, יותר ויותר עסקים מגלים את מכירות האונליין וערוצי השיווק הישיר. אפשר לראות הרבה חברות שפיצו על ההפסדים על ידי מכירות אונליין ולא רק זה, הם הציגו גידול ביחס לשנה שעברה.

גם החנויות הקטנות, בתוכם אלה שנמצאות בתוך קניונים, הראו גידול בהכנסות למרות שלא עבדו הרבה זמן, בעקבות ההגבלות והסגרים. הסיבה לכך היא שבתקופות הביניים, אנשים הגיעו, קנו מה שהם צריכים בלי להתלבט יותר מדי וחזרו מהר לבית המוגן והבטוח. אז מה גורם לבהלת הקניות הזאת שגרמה למחסור עולמי במרבית מוצרי הצריכה הביתיים? ולמה התרחשה עליית מחירים ב- 2021? 

יש לכך מספר סיבות:

1. צריכה ביתית גדולה יותר

המטבח הביתי החליף את המסעדות והארוחות בחוץ. הרבה אנשים קנו מוצרים חדשים למטבח כדי להקל על המשימה, מוצרים כמו: מיקסרים, מעבדי מזון, בלנדרים לשייקים ומרקים, מנגלים חשמליים ועוד. 

עוד עלייה ניכרה במוצרי הניקיון ותחזוקת הבית כמו: שוטפי רצפות אלחוטיים, שואבי אבק אלחוטיים, מכשירי חיטוי וניקוי בקיטור ועוד. 

סגירת חדרי הכושר הובילה לעליה ברכישת הליכונים, בריכות שחיה, מכשירי כושר למיניהם, אופניים ומתנפחים לילדים. 

את מעצבי השיער החליפו הבייביליס, מייבש השיער, המחליקים ומכונות התספורת.

2. מעבר למרחב הווירטואלי

הלימודים בזום והמעבר של הרבה אנשים לעבודה מהבית, גררו עלייה גדולה בביקוש למחשבים ניידים, מדפסות, מסכי מחשב וריהוט משרדי. על מנת לתת פתרון לכל בני המשפחה שצריכים להתמודד עם המצב החדש.

3. חיפוש תעסוקה

ההימצאות הארוכה במרחב הביתי, העלתה את הצורך למצוא תעסוקה לכל בני הבית. מצב זה גרר עלייה בביקוש ל: משחקי קופסא, משחקי כדור, פאזלים ואביזרים לאפיה משותפת.

4. כסף פנוי

אצל הרבה מהמשפחות נוצר פלוס בתזרים החודשי. משפחה ממוצעת חסכה עשרות אלפי שקלים על: טיסות לחו"ל וחופשות, צהרונים, בריכות שחיה, מכוני כושר, בילויים ועוד. כל החיסכון הזה הביא לכך שאנשים השקיעו יותר במרחב הביתי שלהם.

5. מתנות קטנות

הרבה אנשים מתייחסים לקניות ובילוי בחוץ כנחמה. בזמן כזה, בו נמנעות מאיתנו ההנאות הקטנות שלנו, הריגוש שבקניה ובהמתנה למוצר, הפכה למקור לנחמה להרבה אנשים.

6. עליית מחירים צפויה

למרות הירידה בשערי המט"ח, הביקוש למוצרי צריכה ביתיים היא לא נחלתה של ישראל בלבד. כתוצאה מכך, ישנו מחסור עולמי בסחורות. חברות יצרניות ברחבי העולם ובסין בפרט, לא מצליחות לסגור את הפער שנוצר בעקבות הקורונה ולספק את הסחורות בכמות ובזמן הרצויים. גם חברות ההובלה נושאות בנטל, ולא תמיד מצליחות לענות על הביקוש ההולך וגדל. לכן ככל הנראה תהיה עליית מחירים בזמן הקרוב. צרכנים חכמים, שיודעים לזהות את המגמות בשוק, מקדימים את הקניות של הדברים שהם צריכים וחוסכים מעצמם את עליית המחירים הצפויה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: