המדינה לוקחת אחריות על הביטחון התזונתי/ בקרוב ממש, תלושי מזון לכל האוכלוסיות!

שמעתם את החדשות ממשרד הפנים? רבים מצפים בדריכות לבשורת תלושי המזון, כאשר השלכות נגיף הקורונה ממשיכות להשפיע ולהפיל חללים על כלכלתן של מאות אלפי משפחות בישראל. 

במכרז לחלוקת תלושים זכו העמותות לב ואשל ירושלים בהיקף של 700 מיליון ₪. יושב ראש עמותת אשל בירושלים מתחייב לפעול בכל דרך בכדי להגיע לכל הנצרכים ומעוטי היכולת גם במקומות נידחים.

מה סדר גודל המענק?

הכסף יחולק במספר הלימות בחודשים הקרובים. כל זכאי יקבל 300 ₪ ולנפשות נוספות 225 ₪ לכל אחד. מקסימום 2,400 ₪ למשפחה בכל פעימה.

את התלושים ניתן יהיה לממש בלמעלה מ-1500 רשתות ועסקים כדי להקל על התושבים.

מי זכאי לתלושים? 

הראשונים שיקבלו את המענק ללא כל צורך בהגשת בקשה ובכל הבירוקרטיות, יהיו כל אלו שקיבלו הנחה בארנונה של 70% ומעלה. וכן, אזרחים ותיקים בעלי גמלת הבטחת הכנסה (על פי החלטת מחלקת הגביה). 

ארגונים לזכויות אזרח שמתעסקים בבעיות של עוני וביטחון תזונתי, התקוממו מהתנאים הספציפיים וטענו שהם מפלים לרעה אוכלוסיות מלאות. מתוכן, תושבים בנגב, תושבי ירושלים המזרחית ועוד תושבים שלא קיבלו הנחה ואפילו אילו חסרי גישה למימוש זכויותיהם.

אז מהו בעצם תפקידם בפועל של יו"ר העמותות הנבחרות?

הרשות המקומית היא זו שתבחן את זכאותם של האנשים, (בכפרים נידחים משרד הפנים יטפל, ולתושבי מזרח ירושלים יופעלו מתנדבים שיסייעו להם למלא את הטפסים). ותפקידם של יו"ר העמותות אש"ל ירושלים ופתחון לב לקבל את שמות האנשים שהעבירו לרשויות המקומיות את הטפסים, להנפיק את הכרטיסים ולהעבירם פיזית לזכאים. יו"ר העמותות מבטיחים לאתר כל זכאי ולדאוג לכך שיהיו מבחר גדול דיו של חנויות כדי לאפשר לאנשים לקנות בנוחות ובקלות. 

סכום הכסף יהיה בהתאם למה שיוחלט במשרד הפנים.

מה המעלה בכך שבעלי עמותות יבצעו את העבודה ולא רשת מסחרית?

גוף שמיועד למטרת רווח לא ישקיע כל מאמץ בכדי לעזור לאנשים זרים ללא תגמול. לעמותה עם וותק וניסיון יש אידיאל מרכזי לעזור לאנשים, הם יוודאו שהאנשים אכן מקבלים את הכרטיסים ומשתמשים בהם לבריאות, גם כאלו שיש צורך לחזור אליהם מספר פעמים (קשישים או מוגבלים).

מי שיצביע על הצלחת הפרויקט יהיו אותם אוכלוסיות נחשלות (נפגעי קורונה, אנשי רחוב, תושבי כפרים מרוחקים וכו') שלא רשומות אוטומטית ברשימת הזכאים ובכל אופן יצליחו להשיג עבורם את התלושים.

רוצים לדעת עוד?

אנו בכלכלת משפחה שמחים לבשר לכם את הבשורה, וגאים להציג בפניכם את הצוות המנוסה שלנו שייתן לכם את כל מידע שתרצו לדעת… צרו עימנו קשר לקבלת ייעוץ להתנהלות כלכלית נכונה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: