המחירים רק עולים ואתם מחכים לשמוע מתי כבר תהיה תפנית?

בשנים האחרונות העולם שלנו רק משתכלל ומתקדם. אם בהגיון זה נשמע שככל שדברים מתקדמים, המחירים רק ירדו, המצב הוא בדיוק הפוך. מדי שנה ישנה עליית מחירים נוספת במחירי הדירות בארץ, במוצרים ובתחומים נוספים.

עליית המחירים התחילה מקושי לשנע מוצרים בעקבות גורמים שונים. ובהמשך, הקורונה הצליחה להזיק גם ליצוא ויבוא של המוצרים. הסגרים וההגבלות מנעו מעבר סחורות. בסופו של דבר, נוצר ביקוש אדיר לסחורה וביקוש כמובן מקפיץ מחירים. 

מה יהיה בהמשך, מי יעצור את המהלך? הפוסט הזה יסביר לכם הכל.

בתקופת הקורונה המחירים זינקו בצורה משמעותית ומעוררת השתאות. החקלאים טוענים שהענף שלהם הקפיץ מחירים ברמה של 45%. 

אם תבדקו את שוק הנדל"ן והדיור תגלו, כי מדד המחירים לצרכן עלה ב 15% מלפני שנתיים ועד השנה. מדובר בשיא משמעותי.

מה גורם לעליית המחירים?

כל מצב של מחסור במוצר כאשר יש לו ביקוש, יוצר עליית מחירים. אם לדוגמה בתקופה מסוימת קשה להשיג מוצר כלשהו, כל המדינה תגלה כמה היא צריכה אותו. כאשר סוחרים וסוכנים יצליחו להשיג מהמוצר אפילו מעט, הם ימכרו אותו במחיר גבוה יותר וכולם יעוטו עליו עד שהוא יצליח להשיג עוד ועוד. אנשים יקנו את המוצר כמעט בכל מחיר. כך שהמוכר יכול להחליט בכמה למכור אותו. ככל שיש פחות אנשים שיש ברשותם את המוצר המבוקש, המוצר הופך לנדיר יותר והמחיר עליו יהיה גבוה יותר.

מה קרה עם התירס?

לפני כמה שנים פותחה טכנולוגיה חדשה שגילתה כי שילוב תירס מעובד בדלק גורם להשבחת הדלק ולשיפור איכות הסביבה. מדינות רבות לקחו על עצמם את ההצעה והחליטו לדרוש מהאזרחים לשלב תירס בדלק שלהם. מסתבר שבעוד מספר שנים כל המדינות ידרשו זאת מאזרחיהן. מי לא רוצה לראות את את המדינה מזוהמת פחות ככל האפשר. מיום ליום הארץ הופכת למזוהמת יותר בעקבות כל ההתפתחויות הטכנולוגיות, הקרינה, הדלק וכו'. ככל שנמצא פתרונות טבעיים יותר, ייטב לנו ולכולם.

מה יקרה אז, כאשר כל המדינות  תצרכנה בכמויות גדולות ממש תירס? אם עד היום תירס היה מוצר זניח. מי כבר משתמש בתירס? אפשר לחשוב מה אפשר כבר לעשות ממנו? קצת קורנפלקס, אולי אפשר גם לאכול אותו בעצמו, אבל הוא מעולם לא היה מוצר אטרקטיבי ומבוקש ברמת צריכה יומיומית. יגיע יום והתירס יחשב למאכל יקר מאוד. חקלאי שהצמיח אותו יתחיל להתעשר. ומה גורם לכך? הביקוש. ככל שיש ביקוש גדול יותר, המוצר יהיה יקר יותר. מכיוון שמדינות יסכימו לשלם עליו גם מחיר יקר. אם הבריאות של המדינה שלהם יקרה להם.

מה התחזית לגבי עליית המחירים?

המבינים מדברים על המשך עליית מחירים. קיבלתם פיק ברכיים? הקורונה עשתה את שלה. יש לה השפעות לטווח הרחוק יותר ממה  ששיערנו. אינספור נזקים ותופעות נגרעו ונוצרו בהשפעתה. מי מדבר על כך שהקורונה עצמה נזכרה בנו עכשיו והחליטה להתיישב לנו בחיים שוב פעם.

בואו נתפלל ונקווה שהמצב ישתפר. שהקורונה תעלם. ואולי גם המחירים יתמתנו בשלב כלשהו. הגיע הזמן, לא? 

מרגישים שהמצב הכלכלי שלכם הושפע קשות מהקורונה ואתם חייבים שיקום כלכלי? לא סוגרים חודש? מגלגלים חובות ללא סוף ותכלית? אנו במפתח לכלכלת המשפחה כאן בדיוק בשבילכם. צוות המומחים שלנו ישבו אתכם על תוכנית כלכלית מסודרת המתאימה לכם באופן אישי. המומחים שלנו יעזרו לכם לצאת מהמשבר ולהתחיל לחיות חיים בכלכלה נכונה. אנו נלווה אתכם יד ביד עד שתרגישו בטוחים ויציבים. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: