הקשר בין העסק למשפחה

לכלכל עסק ולכלכל משפחה, זה לא אותו דבר, התנהלות כלכלית בעסק שונה מאוד מהתנהלות כלכלית פרטית. לכל אחת מהן מטרות שונות וכמובן, סדר התנהלות שונה. שתי מערכות כלכליות אלה צריכות ניהול, אבל הוא צריך להיות נפרד בלי שיהיו מעורבים יחד.

מהן מטרות העסק ומהן המטרות בכלכלת המשפחה?

בעוד שמטרתו הכלכלית של העסק היא לייצר הכנסה כספית לבעל העסק, המטרה בכלכלת המשפחה היא בעיקר לתת מענה לצרכים האישיים של כל אחד מבני המשפחה בעתיד הקרוב והרחוק.

מומלץ מאוד שתנהלו חשבון בנק אחד עבור העסק שלכם ואחר עבור כלכלת המשפחה שלכם, אם אתם מנהלים חשבון משותף לעסק ולבית אתם נכנסים למערבולת, ניהול חשבון משותף לפעולות העסקיות יחד עם הפעולות הפרטיות, עלולים להקשות עליכם לעקוב אחרי כל הפעולות הכספיות המתבצעות בחשבון, זה יכול לפגוע ביכולת להתנהל בצורה נכונה עם כל יחידה.

מה אתם אמורים לראות בחשבון העסק ומה בחשבון הפרטי?

בחשבון העסק יופיעו תנועות חובה כמו: תשלומים לספקים, משכורות לעובדים, תשלומי מס וביטוח לאומי ופירעון הלוואות. ותנועות זכות כמו: תקבולים מלקוחות, הכנסות משכירות.

לעומת זאת, בחשבון הפרטי נראה תנועות חובה כמו: חשמל, גז, משכנתא, קניות מזון וביגוד, הוצאות לבילויים ולחופשות, ביטוחים. ותנועות זכות כמו משכורות, סיוע בשכר דירה, מענקים מביטוח לאומי, הכנסות מעסק ועוד.

בשביל להגיע לניהול יעיל ותקין של החשבון העסקי ושל כלכלת המשפחה שלכם, חשוב מאוד מאוד לנהל ולשלוט בכל חשבון בנפרד, אם תשלטו בשני החשבונות באופן מלא, תנהלו בנפרד את התקציב שלכם ואת תזרים המזומנים, העניינים יהיו פשוטים יותר.

התקציב בעסק מציב יעדים עסקיים ומפרט את הפעולות הנדרשות כדי להגיע לאותם יעדים פיננסיים.

התקציב הפרטי, לעומת זאת, הוא בעיקר לצורך ניהול שוטף בצורה יעילה של ההוצאות במשפחה, וכדי לבנות יעד לחיסכון ארוך טווח.

בשתי המערכות הללו, גם העסקית וגם המשפחתית, המטרה העיקרית של ההפרדה בין החשבונות היא כדי לאפשר מעקב אחרי ההכנסות וההוצאות. לבדוק שלא נוצרו פערים גדולים מדי בין התשלומים לבין התקבולים וכן לוודא שיש תיאום בין התקציב שניתן לבין ההוצאות. 

במקרים רבים בחיבור שנעשה בין החשבון העסקי לחשבון הפרטי יהיה גם העברת ההכנסות של העסק מחשבון העסק לחשבונו הפרטי של בעל העסק, העברת הכנסות אלו אפשר גם לבצע בצורה של משכורת או במקרה של חברה בע"מ – חלוקת דיבידנד, או בעוסק מורשה – בצורה של העברת הכנסות נטו (לאחר ניכוי כל ההוצאות) מהעסק.

לפעמים, נראה גם העברות בין החשבונות במצב ההפוך – העברת כספים מהחשבון הפרטי לחשבון העסקי. פעולות אלו מתבצעות בדרך כלל בעת פתיחת או הרחבת העסק או בזמנים בהם העסק מצריך השקעה כדי להתפתח ולצמוח. השקעה של בעלים בעסק יכולה להתרחש גם אם העסק הוא כבר ותיק יותר.

בסופו של דבר, ראינו שהתנהלות כלכלית נפרדת למשפחה ולעסק היא חשובה מאוד, כל התנהלות כלכלית כזו היא מערכת בפני עצמה ולא יהיה כדאי אם לא יושקע בהם המירב, השקעה מירבית מתאפשרת ביתר קלות אם נעשתה הפרדה מוחלטת בין שני החשבונות, ההפרדה תעזור לכם לנהל מעקב על כל אחת מהן, ולהתנהל נכון עם המערכת הפיננסית שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: