טיפים לכלכלה נכונה

במציאות חיים שלנו היום, קשה מאוד להתנהל כלכלית בצורה נכונה. אנו מתנהלים היום עם מציאות חיים שונה לגמרי ממה שחיו האנשים לפני חמישים ושישים שנה. לא עוד כמו פעם, אז אנשים הסתפקו במה שיש להם. חיו בנחת ושלווה והיו מאושרים גם במצב של צמצום ודוחק כלכלי. ולא פחות מכך, הם אף אגרו כסף לחסוך לצאצאים ולדורות הבאים. הדור המבוגר תמיד מספרים לנו, כמה הם היו מאושרים בילדותם, לא התלוננו וחיו ברוגע ובשלווה. כיום, כפי שהם קוראים לו, "הדור של היום", במיוחד הדור הצעיר שהוא מפונק יותר וחסר גבולות בצרכים שהוא דורש, מה שמביא אותנו לקניות רבות שאינן מסתיימות. 

היום, במציאות כמו שלנו, יהיה לך קשה מאוד להתנהל נכון מבחינה כלכלית בלי שתקרא ספר בתחום או תעבור קורס מקצועי, שילמד אותך את הכללים החשובים, כדי שתוכל לצלוח את הדרך בקלות. אך יש גם את אלו, המשקיעים יותר שמבינים את הצורך החיוני ללימוד כלכלת המשפחה. כדי לא להגיע חלילה לתהום, שממנו קשה מאוד אחר כך לצאת, וגם כדי לעזור למי שכבר נפלו שם לצערם, כדאי לא לחכות עוד ולפנות בזמן לייעוץ בכלכלת בית. נכון, אז משלמים על הייעוץ פעם אחת, אבל חוסכים עוגמת נפש רבה של מינוסים בבנק, חובות וצ'קים חוזרים בעתיד.

למה לימוד כלכלת המשפחה הופך לנפוץ יותר ויותר?

ים ההוצאות של היום, גדול יותר, אצל רוב האנשים, בהשוואה להכנסות. היום קונים הרבה יותר מפעם והרבה יותר מהמתאפשר. הקניות בחוץ הפכו לחלק מהאווירה ולחלק של כולם. בין אם אתה עשיר ובין אם אתה עני. המצב הפך לקטסטרופלי. הכסף קובע את המעמד החברתי של הבן אדם. אנשים קונים, גם כשהם חנוקים כלכלית, ולא משנה כמה חשובה הקנייה. הכל, כדי לא לחשוף את מצבם הכלכלי ולא להרגיש יוצאי דופן. מי שנמנה על האנשים שאינם קונים, שונה ומרגיש בחוץ. לכן, אי אפשר לדעת היום על בן אדם מה המצב הכלכלי שלו, חיצונית, כולם אותו דבר. 

חוץ מכל אלה, יש גם את אופן התשלומים. היום מאפשרים לנו לקנות עכשיו ולשלם ביום אחר, כמו: כרטיס אשראי, צ'קים, תשלומים וכו'. כך שאנשים קונים פחות עם חשבון. הם חושבים "אחר כך כבר נמצא דרך כלשהיא לכסות את ההוצאה", אך לבסוף, הם מוצאים את עצמם במינוסים או בחובות. 

גם אופן הקניות והתשלומים של היום מאפשרים לנו לבצע אותם ביתר קלות והאפשרות של הזמנת מוצרים באינטרנט עד הבית ובעיקר מוצרים זולים מסין שאותם אתה יכול להזמין בכמה לחיצות מחשב והן מגיעות אליך ישירות עד פתח הבית, כל זה גורם לך לקנות יותר.

אבל לא נשכח את הדבר האחרון העיקרי שגורם לנו לקנות יותר, והוא, כמות הפרסומות שמציפה אותנו, הפרסומים מדברים לרגשותינו, קובעים את הצרכים שלנו ועושים לנו שטיפת מוח רצינית. 

למציאות זו התרגלנו כל כך, עד שנסחפנו איתה ולא שמנו לב שהיא קובעת לנו את כמות הקניות ומגדילה אותה באחוזים גבוהים מאשר אי פעם.

למה כדאי להשקיע זמן ללמוד על כלכלת המשפחה?

אנשים רבים מתלבטים מדי יום, אם שווה להם להשקיע זמן, כוח וכסף בשביל ללמוד כלכלת המשפחה. האם זה באמת יעזור להם? האם זה אכן יוביל אותם לשינוי, כפי שמבטיחים להם?

אמונות מגבילות שונות, גורמות לנו לחשוב, שאולי חבל להשקיע ולהתאמץ כל כך. קל יותר לזרום, לחיות את "הכאן ועכשיו", ליהנות מהמצב העכשווי מבלי לדאוג לעתיד. 

יותר מכך, אנשים רבים, אינם מאמינים בעצמם. הם לא מעריכים מספיק את היכולות שלהם. הם בטוחים שכמה שישקיעו, הם לעולם לא יהפכו למבינים גדולים בתחום, בצורה כזו הם לא יצליחו ליישם את הנלמד מתוך חשש שהכל רק תאוריות לא מעשיות.

אם גם אתה נכלל באנשים אלו, קרא את המשך הכתבה ותבין מדוע כדאי וחשוב כל כך ללמוד כלכלת המשפחה. עוד תראה שזה ישתלם לך.

הרווח שתשיג מלימוד כלכלת המשפחה

לרוב האנשים, קשה מאוד להחזיק את עצמם בקצב החיים הנוכחי של היום, להתנהל נכון כלכלית ולאזן את ההוצאות הרבות יחד עם ההכנסות הנמוכות. אנשים אלו, אינם מסוגלים להמשיך במצב זה זמן רב מדי. בסוף הם מגיעים להבנה, שהם חייבים ללמוד את העקרונות החשובים של כלכלת המשפחה בשביל לקבל את הידע הקריטי, הדרוש להתנהלות נכונה. כך שיוכלו לקבל ההחלטות נכונות ואמיתיות עבורם, מבלי שיהיו תלויים בדברים חיצוניים. הלימוד ייתן להם שליטה על המצב הכלכלי שלהם, במקום "להמשיך לשרוד". גם האנשים המתנהלים יחסית נכון, אלו שגומרים את החודש בהצלחה ולא מגיעים למצב של הישרדות יומיומית, עדיין מבינים, שלימוד כלכלת המשפחה, יעזור להם לשלוט על המצב הכלכלי שלהם. בעזרת לימוד כזה, הם יוכלו להגשים חלומות ומטרות כלכליות נחשקות. 

לפניך ארבעה טיפים להצלחה כלכלית:

פתח מודעות עצמית לגבי הידע שלך בתחום:

חשוב מאוד שתהיה לך הבנה בסיסית כלשהיא בכל הקשור לנושא של כלכלת המשפחה. אך חשוב מאוד שתדע גם, מה אתה לא יודע או מבין בתחום. ועוד יותר חשוב, שתדע למצוא בעצמך את המידע הנחוץ לך או לפנות לגורמים מתאימים שיכולים לספק לך אותו.

זכור להבחין בין הידע לרלוונטי לזה שפחות:

כישרון חיוני מאוד שכל אחד יכול לרכוש אותו, הוא, לדעת להוציא ממידע כללי שנחשפת אליו, את המידע הרלוונטי עבורך ולקשר אותו יחד עם קבלת ההחלטות האישיות שלך בנושא.

הגדר סדר עדיפויות והתנהל על פיו:

לפני שאתה מקבל החלטה כלשהיא, כמו קניית מוצר או שירות, וודא קודם לכן, שאתה מבין היטב מה אתה קונה. אל תסתמך על ידע שנותנים לך בצורה לא מדויקת או מושלמת, בין אם זה המוכר או בין אם זה רשום על אריזת המוצר. הרגל את עצמך לשאול את המוכר על כל פרט לגבי המוצר או השירות ואל תוותר על כך. אל תבצע את הרכישה לפני שקיבלת את כל התשובות באופן ברור. כך תוכל לקבל את ההחלטה הנכונה בקלות רבה יותר.

ברר היטב את טיב המוצר:

כדי שתוכל לבנות לך תוכנית כלכלית טובה, עליך לדעת לדרג את ההוצאות שלך על פי החשובות לך ביותר. לכל בן אדם יש סדר עדיפויות שונה מהשני, כדאי שתגדיר לעצמך סדר עדיפויות בהוצאות הכלכליות שלך ודרג אותן על פי מה שמתאים עבורך, מההוצאות הקריטיות ועד ההוצאות החשובות פחות, חשוב שתעמוד על כך ותתנהל על פיו. 

 

כל אלו יסייעו לך להצליח בניהול כלכלת המשפחה בצורה הטובה ביותר גם במצבינו המאתגר שאנו חיים בה היום.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: