יש לכם חובות? יש מה לעשות. מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה!

אנו עצובים לעדכן אתכם כי אתם לא לבד. הסטטיסטיקות במדינת ישראל המערבית מצביעות על עליה שנתית ועקבית של אזרחים הנכנסים מדי שנה לחובות חדשים. במבט מלמעלה זה נראה כי זהו. הקורונה עברה, האבטלה מתחילה להתאזן ולחזור לימים של שיגרת עבודה. אך מי שיש בידו את התמונה המלאה יודע לומר כי המצב הכלכלי אינו טוב ואינו קרב לטוב. 

עד מתי יצליחו בעלי החובות לשרוד?

החששות הגדולים של פרשני הכלכלה הם על תקופת מיתון נוספת. לא אמרנו שצפויה עוד קורונה, אבל לו תבוא איזו תקופת משבר כלכלי כשהחובות הממוצעים יהיו במצבם הנוכחי, או אז יתגלה המצב העגום לעיני כל. 

יגיע שלב בו אנשים כבר לא יסתפקו ב 70% דמי אבטלה כי הצרכים שלהם גדלו. הם צריכים גם להחזיק את עצמם ואת משפחתם וגם להחזיר מדי חודש את החובות הרובצים עליהם. 

ועכשיו נעבור לפועל, איך מנהלים תקציב משפחתי מאוזן?

מכירת חיסול

הבית של רובינו מכיל דברים רבים מיתורים. כמובן שהכל תלוי בגיל. ככל שיעברו מספר השנים כך הבית הופך מהגדרתו כבית להגדרת כמחסן שימושי ויעיל הנותן מענה לכל חנויות הסביבה וסחורתן המצטברת…

ובקיצור, הגיע הזמן לרוקן את כל הדברים המיותרים מהבית ולהפוך את הבית למכיל דברים חיוניים.

מכירים את יד שתיים? יצא לכם לרכוש באתר? יופי. כעת אתם עוברים לצד של המוכרים. תעלו את כל הפריטים המיותרים לכם לאתר יד שתיים ועל הדרך החוצה תרוויחו גם כמה שקלים. תחפרו בבוידים, במשחקי הילדים ואפילו במוצרי המטבח שלכם. קרוב לוודאי שתמצאו את עצמכם עם מלאי נרחב ביותר של פריטים ששווים מגיע לאלפי שקלים ואולי גם יותר. 

מהם המספרים המדויקים?

הררי החובות המצטברים בארץ שברו שיאים והגיעו בסוף שנת 2020 לשיא חדש שעדיין לא נשבר על ידי כלל האזרחים יחד, 410 מיליארד שקלים! אצל מי נמצאים רוב החובות של הקהל הישראלי? על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רוב החובות אינם נמצאים אצל גופים פרטיים. אלא, דווקא אצל הבנקים השונים בארץ.

אם נפרק את המספר האגדי והעצום הזה לגורמים, ניווכח לדעת, כי רוב רובם של החובות- 3\2 מהם, מורכב בעיקר ממשכנתאות. ה 3\1 הנוסף אותו חייבים תושבי הארץ לבנקים, מורכב מהלוואות לכל מטרה כמו הלוואות לרכישת רכב, טיולים ובילוים, הלוואות לסגירת הלוואות ועוד ועוד.

נשמע מפחיד? אל תחשבו שכאן זה נעצר. בכל רגע נתון או יותר נכון בכל אחת משעות הפתיחה של הבנקים, נערמים עוד ועוד חובות שלוקח על עצמו הציבור הישראלי. בפועל, בכל שנה עולה הממוצע השנתי של לקיחת הלוואות בארץ ב 7% נוספות. 

כאן מתעוררת שאלה: האם גם השכר של הציבור בארץ עלה בהתאם ב 7%?

התשובה לכך היא ברורה וחדה – לא. 

ולא רק שהשכר לא עלה ב 7%. אלא, הוא נמצא במינוס חמור של 2%. הנתון הזה מראה על כך שהמינוס בחשבונות והחובות הם לא הגיוניים ולא אופטימליים למצב בשטח. אך שימו לב, בגלל שפחות אנשים עבדו בתקופת הקורונה, חישוב ממוצע השכר התבסס רק על אלו שלא פוטרו באותה תקופה (לרוב מדובר באנשים בעלי הכנסה גבוהה יותר מן הממוצע). כך יצא שממוצע השכר בישראל עלה, למרות שהנתונים בשטח הם אחרים!

מה גורם לאנשים להכניס את עצמם להתחייבויות שהם לא יכולים לעמוד בהם?

הדבר הראשון והעיקרי הגורם לאנשים להתחייב על סכומים מטורפים שכאלה הוא עליית מחירי הדיור ונסיקתם ללא מעצורים וללא פיקוח. בעקבות כך גם גובה המשכנתאות הנלקחות עולות משמעותית ביחס ליכולות הלקוחות. 

בעבר אנשים שרצו לחיות בבית משלהם, כל מה שהיו צריכים: 

א. להחליט שהם רוכשים בית. 

ב. לתכנן את עצמם נכון על מנת לחסוך להון משלהם. 

ג. לרכוש את הבית הרצוי שיענה על כל דרישותיהם.

היום הכל שונה. זוג שאין לו תמיכה כלכלית מההורים, צריך לקרוע את עצמו על מנת להשיג את ההון הדרוש לרכישת בית. והסיפור כידוע, לא נגמר כאן. אלא,זו רק התחלה של תקופה ארוכה ארוכה של תשלומים חודשיים הנוגסים בכל חודש ללא רחם, נתח מכובד מהמשכורות. ומה בסך הכל הם ביקשו? לרכוש בית!

רוצים לשחות נגד הזרם?

אם אלו הן הסטטיסטיקות במדינה, זה לא אומר שאתם חייבים לחיות בצורה הכל כך לא אנושית הזו. 

אנו במפתח לכלכלת המשפחה הדרכנו כבר בעלי משפחות רבים איך להגיע לעו"ש שהבנק מחבב ואיך לחיות חיים בהתאם לנתונים הכלכליים שלהם. אתם מוזמנים להכיר עולם טוב של רוגע כלכלי. השאירו כאן פרטים. 

   

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: