למה הכלכלה שלנו היא התנהגותית?

מה שמניע אותנו בסופו של דבר אל הרכישה/ ביצוע העסקה, הם מניעים פנימיים שיוצרים בנו דחף פנימי להתנהג כך, כאן נסביר מהי כלכלה התנהגותית ואיך מתמודדים עימה.

אז מה זה כלכלה התנהגותית?

כלכלה התנהגותית היא התנהגות המשליכה על הכלכלה, המטרה היא לגרום לנו לראות את כל הנתונים גם כשאנו מגיעים להוצאות כלכליות, אנחנו בוחרים איך להתנהג כלכלית בגלל שאנחנו רואים נתונים רחבים יותר מכאן ועכשיו, מדובר בסולם עדיפויות שכל אחד בונה לעצמו.

לדוגמא: אני מעדיף לחסוך כסף לחתונת ילדי למרות שקשה לי כרגע לחסוך כל חודש, אני יודע שהחיסכון יעזור לי לחתן אותם בכבוד, ולכן אני חוסך. 

דוגמא נוספת: נכון, אני קונה נעליים יקרות משמעותית אבל הן אורטופודיות וחשובות לבריאותי, אני מעדיף לשלם עליהן למרות שאני יודע שניתן לקנות נעליים פחות איכותיות במחיר זול יותר.

כלכלה התנהגותית מבוססת על ידי המדע?

כמה שהמדע מבוסס, למוח האנושי יכולות רבות לאין ערוך, המדע כבר ניסה להכשיר מכונות שיידמו את פעולת המוח, אך הביצוע שלהן היה איטי פי ארבעים מהמוח האנושי!

פסיכולוגים רבים ניסו במשך השנים לגלות מהם המניעים המביאים את האדם להתנהגות שלו, תיאוריות מדעיות רבות צמחו, חלקן אכן תועלתיות, חלקן פחות, ולמה זה יכול לעזור? ברגע שבן אדם יודע מה משפיע עליו לפעול בצורה מסוימת, הוא מנסה להפעיל שיקול דעת רציונלי ממבט נקי יותר.

אז נכון, הכלכלה היא התנהגותית, היא טובה לא רק למי שמשווק מוצרים (הרי ברגע שמשווקים מוצר ויודעים את "נקודות התורפה" של הצרכן, מקבלים "נשק" לשיווק מוצר ביעילות), אלא גם למי שצורך את המוצר (ברגע שהוא יודע שנעשה שימוש ב"נקודות התורפה" שלו, הוא יודע איך להישאר יציב מולן).

ההתמודדות הכלכלית משתפרת בעקבות החקר הנעשה בתחום הכלכלה ההתנהגותית, אנשים לומדים איך להתנהל נכון כלכלית, משקיעים בחינוך פיננסי כבר מגיל קטן כך שהמודעות לכלכלה גדלה וממילא ההתנהגות נשלטת יותר, קל יותר להגיע להחלטות כלכליות כשיודעים מהם  המניעים הפנימיים הגורמים לדחף הרכישה. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

ייעוץ משכנתא בצפון

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך לוקחים משכנתא אחרי פשיטת רגל? קראו את הפוסט הבא!

איך נרשמים לתוכנית מחיר מטרה? הפוסט הזה ידריך אתכם!

הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? הפוסט הזה יעזור לכם!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: