מדד המחירים לצרכן מטפס ומטפס ומחירי הדירות יחד איתו

מדד המחירים לצרכן רלוונטי רק למי שיש לו משכנתא על הדירה. להגיד: "זה קשור "רק" למי שיש לו משכנתא" מגוחך. כי מי קונה היום דירה בלי משכנתא? בעבר היה מקובל לרכוש דירות בלי משכנתא. אבל היום, גם אם יש לכם הון עצמי כשווי הדירה, כנראה לקחת את המשכנתא הגבוהה ביותר, ורכשתם עוד כמה דירות בעזרת עוד משכנתאות… 

 

ולעניינינו. כל עוד הדירה היא על הנייר, גם אם כבר לקחתם משכנתא, המחיר שלה, הוא לא כמו בחוזה, אלא הוא מוצמד למדד המחירים לצרכן, מה שגורם לעליית מחיר הדירה שלכם בכל עת ובכל שעה. למה? כי מדד המחירים לצרכן לא ירד בשנים האחרונות, אלא רק עלה. עכשיו, אחרי סיכום של השנה הקודמת, אומרים מומחי הנדל"ן כי בתקופת השנה החולפת מחירי הדירות עלו ב 11%! העלייה המטורפת ביותר שהייתה אי פעם. 

למה מדד תשומות הבניה עולה? 

כל המחירים במשק עולים, מה שגורם לקבלנים לשלם הרבה יותר על בניית הפרויקטים שלהם. כלומר, אם קבלן היה רגיל לשלם סכום מסוים לכל ליטר דלק, פתאום המחיר של הדלק קפץ. מה שאומר שהחישוב שלו למחיר הדירות בפרויקט כבר לא רלוונטי, כי המחיר של הבניה גם הוא עלה. וכאשר אנחנו מדברים על מדד תשומות הבניה, אנחנו מדברים על כל העלויות של הבנייה, ברזל, עץ, פיגומים, שכר פועלים ועוד. 

מה מצב מדד המחירים לצרכן בהתאם לחודש פברואר 2022? 

כרגע מדווחים על קפיצה הזויה. אם בכל שנת 2021 מדד תשומות הבניה עלה, רק בחודש האחרון עלה המדד בעוד שתיים עשרה אחוז. זה אומר שמי שקנה דירה על הנייר כדאי לו מאוד מאוד לגייס הון עצמי ולשלם כמה שיותר הון עצמי כדי לחסוך את עליית מדד המחירים לצרכן, במחיר הדירה שלו. אל תחשבו שעכשיו כבר מאוחר מדי, כי אם תחשבו כך, תמשיכו להפסיד עוד ועוד כסף. 

מאיפה משפחה אמורה להביא עוד הון עצמי בנוסף על מה שכבר גייסו לצורך חתימת החוזה? 

זו שאלה באמת קשה. אבל, אנחנו כמובן לא אומרים שזו חובה. אלא המלצה חמה ביותר. אם יש לכם, רק אם יש לכם, תעשו את הצעד הזה, של פירעון מסלול משכנתא. אם בניתם על שיפוץ הבית אחרי שתקבלו את המפתח, תשקלו לוותר על זה, לטובת רווח כלכלי עצום של עליית מחיר הדירה שלכם. 

אם התחייבתם לשלם מדי חודש חמש אלף שקל החזר חודשי לטובת המשכנתא, כנראה זה כבר לא רלוונטי. אם אתם עדיין לא משלמים משכנתא בפן החודשי, אתם עלולים לגלות הפתעה מאוד לא נעימה כאשר ירד לכם מהחשבון ההחזר החודשי הראשון. לכן, חשוב לבדוק מה קורה עם מצב הקרן שלכם בהתאם לעליית מדד תשומות הבניה כיום. 

הקליקו כדי להיפגש עם המומחים של חברת המפתח העוסקים בכל תחום כלכלת המשפחה.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: