מהיום לא תוכלו להשקיע על ידי שיעבוד נכס קיים!

שמעתם על החדשות המסעירות? מכירים משקיעים רבים שזו הדרך שלהם להגדיל את ההון שלהם בלי להסתכן? 

כן, זה אמיתי. בנק ישראל הצליח לאסור לחלוטין את ההשקעות על ידי משכון נכס ראשון. אם תכננתם בבוא היום לרכוש נכס נוסף להשקעה בעזרת הדירה שיש לכם, אתם יכולים להמשיך לחלום. תם הזמן.

מה המטרה של בנק ישראל בהצרת צעדי המשקיעים?

בנק ישראל תפקידו לדאוג ליציבות הכלכלית של מדינת ישראל. זה כולל את הבנקים, האזרחים והמדינה. זה גם אומר שבנק ישראל רוצה שמחירי הדירות בארץ יעמדו על איזון מסוים ולא ינסקו כל הזמן.

בתקופה האחרונה, מחירי הדירות עולים ועולים, בנק ישראל החליט שמוכרחים לעשות צעד שיוריד את המשקיעים מלהמשיך להשקיע. הוא ניסה בכמה דרכים. אחד הרעיונות הטובים שהיו לו, לאסור את האפשרות של משכון נכס קיים לטובת רכישת נכס חדש. רוב רובם של המשקיעים הצעירים, זוהי תחילת דרכם. יש להם נכס משלהם. אין להם הון עצמי נוסף כדי לקנות נכס להשקעה אבל יש להם חזון ורצון. מה עושים? ממשכנים. הם ממשכנים את הנכס שיש להם, עם סכום הכסף הזה מגישים הון עצמי לדירה השניה.  את הדירה החדשה משכירים. ובתשלומי השכירות משלמים את המשכנתא. פנטסטי. והרבה היו אלו שאכן חשבו כך ועשו כך. 

בנק ישראל לא אהב את זה!

בחודש יוני פרסם בנק ישראל תקנה חדשה העתידה להגביל את ציבור המשקיעים. שם צוין כי עתיד להיות חוק שיקבע כי אין למשכן נכס ראשון לטובת רכישת נכס שני להשקעה. כן צוין שם כי תהיה אפשרות לבנקים לאשר הלוואות כדי לקנות דירה לשיפור דיור. אבל רק הלוואות גישור לשנתיים ימים שלא יעלו על 50% מערך הנכס. רק בדירה מקבלן תהיה אפשרות למשוך את ההלוואה ל 3 שנים.

החוק נכנס לתוקף!

ב 6/10/21 החוק נכנס לתוקף. אתם כבר לא יכולים להשקיע על ידי הון עצמי המתקבל ממשכון נכס קיים. 

זהו זה, אי אפשר כבר להשקיע?

לא ממש. נותר לכם פתח מילוט. החוק לא אוסר על הורים להשקיע עבור ילדם. יותר מזה, החוק מאפשר לכל קרוב משפחה מדרגה ראשונה להשקיע עבורו. זה אומר שאבא יכול להשקיע עבור בנו. בן לאב. אח לאחות וכו. ממש כמו בערבים למשכנתא. כך שבעצם אתם יכולים להישאר רגועים. החוק לא מגביל אתכם באופן מוחלט.

מחפשים דרך להגיע לרכישת דירה? רוצים לגייס הון עצמי ולקנות דירה משל עצמכם? מעוניינים לחסוך כסף? הכירו את חברת המפתח לכלכלת המשפחה. חברתנו מתמחה במתן ליווי צמוד, אישי ומקצוע לכל מי שרוצה לראות את עצמו במצב כלכלי משופר יותר. למול עינינו עומדת מטרה אחת, להביא אתכם לחיסכון הגדול ביותר. כי אצלנו אתם בראש.

הי, גם אני רוצה פגישת ייעוץ חינמית עם כלכלן מקצועי מחברת המפתח לכלכלת המשפחה שיעזור לי לצאת מהמצב אליו נקלעתי.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: