מה גורם למינוסים בבנק ואיך יוצאים מהם?

המלחמה באוקראינה מחוללת מהומות! מחיר תשומות הבניה עתיד לעלות!

מי אוהב מלחמות? אף אחד לא. שלא לדבר על מלחמות המשפיעות לרעה על כל העולם ולא רק על המדינות הנלחמות זו בזו. אבל עכשיו, במלחמה הנוכחית בה נלחמת רוסיה באוקראינה, ההפסדים הולכים להיות גדולים. אין מי שלא יהיה מושפע ממנה. את מחיר הקמח שעלה כבר שילמתם כנראה בסופר, אבל לא נדבר על זוטות. בפוסט הזה נרחיב על מחירי הדירות שעולים בעקבות המלחמה. וכולנו מכירים את מצב המחירים המופקע כיום. כמה אפשר לשלם על בית אחד?! כנראה שאין גבול. אם קניתם דירה מקבלן, כדאי לכם להמשיך איתנו, אבל לפני כן, תתישבו על כיסא. 

מה קורה למדד תשומות הבניה?

מדד תשומות הבניה יעלה בחודש הקרוב באחוז נוסף! 

מה עומד מאחורי הבשורה?

אז ככה. אוקראינה מספקת לכל העולם כולו חומרי גלם שונים. ברזל, בטון, פלדה, נפט וזכוכית. היא היצרנית הראשית להרבה מהחומרים האלו. מה קורה בזמן מלחמה? אין לה זמן להתעסק עם ייצור וייצוא. היא עסוקה ונלחמת על חייה. היא לא פנויה לחשוב על העולם שמחכה לחומרים שלה. מה קורה? אם החומרים שאיתם מייצרים בניינים יקר יותר, הבניה הופכת ליקרה יותר.

איך תשפיע עליית המחירים על רכישת דירות? 

אז זה הסיפור. שאתם, רוכשי הדירות, הולכים לשלם את המחיר היקר. אם הבניה יקרה יותר, מחיר הדירות יעלה. אם למשל קניתם דירה מקבלן לפני שנתיים והבניה עדיין לא הסתיימה, אתם תתחילו לשלם תוספת מחיר. כל עוד הבניה תמשך, אתם תמשיכו לשלם עוד כסף.
 

חשבון פשוט יביא כי אם בשנה החולפת היתה עליה של 5.8% (נתונים מדויקים!) ועכשיו תהיה עלייה נוספת של אחוז, זה יצא סכום מופקע. אתם שואלים בכמה כסף מדובר? אז זהו, לא תאמינו, אם נשאר לכם לשלם מיליון ש"ח על הדירה, תשלמו עוד 68 אלף ש"ח! קחו בחשבון שעוד עתידות להיות עליות נוספות ואם רוסיה תמשיך להלחם, אתם עלולים גם לשלם מאות אלפי שקלים.

אבל זה לא בגלל שהקבלנים סחטנים. ממש לא. המחיר של חומרי הבניה עלה להם ולכן אתם תשלמו על כך. ואם לא ידעתם, זה סוכם מראש כאשר קניתם את הדירה.

מה עושים? איך מתמודדים עם סכומי עתק שכאלה?  

קודם כל מתייעצים. לא כדאי להחליט החלטות כבדות משקל שכאלו בעצמכם. יתכן שיועץ משכנתאות ימליץ לכם למחזר את המשכנתא שלכם כדי להתכונן עם תשלום מתאים להחזר החודשי העתידי. 

רוצים לדעת עוד? מחפשים דרך לחסוך כסף? מעוניינים לדעת שהכסף שלכם לא הולך לפח? בדיוק בשבילכם אנחנו כאן, חברת המפתח לכלכלת משפחה. אנו נעזור לכם לשמור על האיזון הכלכלי של הבית שלכם.

מה גורם למינוס בבנק

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: