מה שכדאי לכם לדעת אם גם אתם קונים באינטרנט

קנייה באינטרנט היא יעילה. היא חוסכת לנו זמן והתרוצצויות. אנחנו יושבים בבית ממוזג ומזמינים את מה שחפץ ליבנו באותו הרגע. וכאן נשאלת השאלה, האם אנחנו יודעים לתעל את אפשרות הרכישה באינטרנט כך שהיא תהיה לטובתנו ולא לרעתנו? אם אתם רוצים לעשות סדר ברכישות המקוונות שלכם, הגעתם למאמר הנכון. יש כמה דברים שחשוב לשים עליהם את הדעת.

האם אתם זקוקים למוצר?

מרבית הרכישות באינטרנט הן לא רכישות של "הייתי צריך בגד אז הזמנתי" אלא, "ראיתי בגד יפה באינטרנט, יש עליו קופון שווה אז הזמנתי". הבנתם את ההבדל? לכן, חשוב לבדוק אם המוצר שאתם רוצים לרכוש, הוא חיוני לכם או שהוא מיותר ואם לא היה לכם אינטרנט/ קופון/ מבצע וכו', לא הייתם קונים.

כאן גם חשובה הבדיקה הכלכלית, יש לכם מאיפה לממן את הקנייה? (ולא על חשבון מסגרת האשראי).

אתר הרכישה הוא אתר אמין? 

רק אם אתם סומכים על האתר תוכלו לבצע בו רכישה. אתר לא אמין, יכול לפרוץ את כרטיס האשראי שלכם. תוכלו לבצע כמה פעולות כדי להיות רגועים עם הרכישה שלכם:

  • לשאול חברים או פשוט ללכת לאתרים המוכרים. 
  • אם הקישור של כתובת האתר מכיל htts סימן שהוא מאובטח ובטיחותי.
  • לבדוק את דירוג האתר באתרים כמו זאפ.

 

היערכו מראש לרכישה המקוונת

קנייה באינטרנט היא קנייה סוחפת, העיניים רואות והלב חומד… לכן, קבלו את המלצותינו:

  • ערכו רשימת מצרכים לפני שאתם נכנסים לאתר המבוקש. ברשימה, פרטו מה בדיוק אתם רוצים לקנות ומה אמור להיות המחיר למצרך המבוקש. בשעת מעשה, כשאתם כבר נמצאים באתר, שימו לב שאתם לא קונים מוצרים מיותרים. המוצרים שברשימה הם אלו שמכוונים אתכם.
  • ערכו סקר מחירים בין האתרים השונים. תוכלו למצוא את אותו מוצר באתרים שונים בהפרש מחירים לא קטן.
  •  אל תשכחו מעניין המשלוח, גם המשלוח עולה כסף. בדקו כמה יעלה לכם המשלוח ואם הוא עדיין משאיר את הקנייה כדאית (יכולה להיות עלות משלוח יקרה שמשאירה את הקנייה יקרה ולא כדאית).
  • קחו בחשבון את עלות המס על קנייה של מעל 75$ וחשבו אם זה עדיין משתלם לכם. המחיר הסופי יכלול את עלות המשלוח, עלות המס, עלות המוצרים וכו'.
  • גם אם יש מבצע, אל תשתכנעו לקנות את המוצר. נכון, הרבה פעמים המוצר הוא במחיר אפסי, אבל עדיין, שקל לשקל מצטבר ואין טעם לקנות דברים מיותרים גם אם הם עולים זול.
  • אל תתפתו למחיר זולים. לכל מחיר יש סיבה. אם המחיר זול, האיכות בהתאם. אולי המוצר פגום, חשוב שתבדקו את זה.
  • קחו בחשבון את הבדלי המידות שבין הארצות. יש אתרים בהם תוכלו למצוא טבלת מידות ולמדוד את המידה הנדרשת כדי להמיר את המידות בקלות. הזמנת בגד או נעל לא על פי המידה המתאימה יכולה לגרור עוגמת נפש מיותרת.
  • שימו לב לכוכביות הקטנות. אז נכון, כל האתר הוא עד 80% הנחה, זה לא אומר שלא יהיה מוצרים שהם רק 5% הנחה.
  • חשבו מה יהיה מחיר המוצר לתקופת השימוש שלו (ככל הניתן). כשקונים מכשיר חשמלי יש צורך לקנות מתאמים לשקעים בישראל. כשקונים גמבוי, יש צורך לקנות משחקים בנפרד.
  • את זה כבר כתבנו כאן, אך נכתוב שוב, אל תרכשו מוצרים מאתרים לא מוכרים, אל תקנו דרך קישורים שקיבלתם. 

אחרי שקניתם את המוצר, בדקו את החשבון

אחרי שקניתם את המוצר, השוו את המחיר ששילמתם בחיוב האשראי עם המחיר המקורי. אם גיליתם חיובים לא מוכרים, עדכנו את חברת האשראי שלכם. אתם יכולים לבטל עסקה תוך 14 יום מיום הרכישה או מיום קבלת המוצר. אם בסוף לא קיבלתם את מה שהזמנתם, אתם רשאים לבקש ביטול עסקה ולקבל חזרה את כספכם.

זאת כבר המלצה,

השתמשו בכרטיס אשראי נטען (או בפייפאל) ולא בכרטיס האשראי שלכם, כך הכרטיס שלכם ישאר מוגן. בנוסף, אם תפתחו מייל לצרכי הקניות ברשת בלבד, תהנו מפחות הודעות ממוכרים בתיבת המייל העדכנית שלכם, תחשפו פחות למוצרים ולפרסומים חדשים ואולי כך תקנו פחות. זה גם יעשה לכם סדר עם כל ההודעות / אם תרצו לבטל רכישה יהיה לכם קל יותר למצוא את הנתונים שלה בצורה כזו.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: