מי יכול לקבל החזר מס?

רק שבוע שעבר נכנס לי לחשבון הבנק כסף ממס הכנסה, הגשתי בקשה להחזר מס על תרומות, אז היה קצת ניירת ובלאגן, אבל לאחר 90 יום נכנסו לי כמה אלפים לחשבון! לא שווה?

קיימים החזרי מס שונים, זה יכול להיות החזר על מס ששולם בגין ביטוחים שונים, הפקדות לקרנות שונות, ותרומות למוסדות מוכרים. גם מצבים שונים (כמו עולה חדש, מספר ילדים, שירות מילואים ועוד) מקנים נקודות זיכוי. 

מה זה בכלל החזר מס?

מי שמקבל החזר מס, מס הכנסה בעצם נותן לו חזרה את המס ששילם קודם לכן.

מי יכול לקבל החזר מס?

אם מישהו שילם למס הכנסה יותר מדי מס, מגיע לו לקבל את העודף חזרה. אם תגידו למה שמישהו ישלם למס הכנסה יותר ממה שהוא צריך לשלם, תהיו צודקים, אף אחד לא משלם מלכתחילה סכום מיותר, אלא שבעסק לדוגמא, הסכום המשולם הוא פעם בשנה, משלמים מראש את המס על פי צפי מסוים, לאחר מכן אם רואים שמחזור העסקאות היה נמוך מהצפי שתוכנן, מגיע לעסק לקבל החזר מס.

האם אפשר לקבל החזר מס רטרואקטיבי?

החיים שלנו מוגבלים, גם החזר מס לא ניתן להגיש עד עולם, על כל שנה ניתן להגיש החזר מס, תוך תקופה של 6 שנים, אחרי שעברו 6 שנים, כבר לא ניתן לקבל חזרה את המס (לדוגמא: על שנת 2013 יכלו לקבל החזר מס רק עד 2019).

עצמאי יצטרך להגיש בקשה להחזר מס ולהציג דין וחשבון על ההכנסות, לעומתו, שכיר יצטרך להגיש בקשה שהיא פשוטה יותר. כמובן שאל הבקשה יש לצרף מסמכים נלווים כמו טופס 106, במקרה הצורך גם אישור קבלת אבטלה, טופס 161 אם התקבלו פיצויים, אם המצב הבריאותי מורכב יהיה צורך גם באישור רפואי ועוד מסמכים על פי הנתונים המשתנים.

שכיר יכול להגיש בקשה בכל עת ולכן הוא יוכל להגיש בקשה כזו בכל זמן (בתנאי שלא עברו 6 שנים), עצמאי לא יכול להגיש בכל זמן שירצה, יש זמנים מוקצבים להגשת בקשות מסוג זה.

אני קיבלתי החזר מס, לפי החישוב שלי הייתי אמור לקבל סכום מסוים, בסופו של דבר, בחשבון התגלה סכום גדול יותר ולמה? אז כן, בנוסף להחזר המס שיקבלו, יוצמדו אליהם ריבית על פי מדד המחירים לצרכן, מה שנשאר לכם לעשות הוא לדרוש את כספכם המגיע לכם ביושר.

מה זה נקודות זיכוי?

כל נקודת זיכוי מקנה הפחתה במס, ככל שיהיה לכם יותר נקודות זיכוי, המס שתצטרכו לשלם יהיה מופחת, נקודות הזיכוי מצטברות בהתאם למאפיינים מסוימים.

אם אתם תושבי ישראל כבר קיבלתם 2.25 נקודות, אישה, עולה חדש, נוער, הורה יחיד, מסיימי צבא ועוד, כל אחד המשתייך לאוכלוסייה כזו זכאי לנקודות זיכוי נוספות (שימו לב שאתם מעדכנים בטופס 101 שלכם כל  שינוי במצב המשפחתי, זה שווה לכם כסף, גם אם הילד נולד בסוף שנת המס הנקודה הניתנת היא על כל השנה). 

הערך של נקודות הזיכוי משתנה ומתעדכן כל תקופה. אם אתם רוצים לדעת בדיוק כמה שוות הנקודות שלכם, תצטרכו לחשב את סכום הנקודות ולהכפיל אותן בשווי המעודכן לשנת המס העכשווית. הכפלה של הסכום שהתקבל ב 12 חודשי השנה ולאחריה הפחתה של המס שאתם צריכים לשלם, תעזור לכם לגלות כמה מס תצטרכו לשלם אחרי הזיכוי. 

אם הסתבכתם בחישוב (וגם אם לא), תוכלו להיעזר באתר מס הכנסה שיכוון אתכם למחשבונים המיועדים לחישוב נקודות זיכוי.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

אין לכם עבודה? ככה נכון לחפש עבודה!

רוצים למשוך כסף מקרן פנסיה או מקרן השתלמות? למה לא כדאי למהר?

רוצים למשוך את הכסף מקרן השתלמות? אתם יכולים להיות פטורים ממס!

איך מקבלים החזר כספי מרשות המיסים? בכתבה הבאה תקבלו מענה!

רוצים להצליח בעסק שלכם? ספקו שירות טוב!

מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: