מסתבר שרוב הפונים לעזרה ביציאה מהמינוס מכניסים מעל ל 14 אלף ש"ח

הרבה אזרחים נקלעים למינוס ולקושי בניהול תזרים המזומנים שלהם. אבל על פי נתוני סקירה שערכו באיגוד היועצים הארצי, עולה כי מי שפונה לעזרה הם אלו שמכניסים 14,000-22,000 ש"ח. על פי הנתונים, קיימים הרבה משקי בית המתנהלים לא נכון כלכלית והם נמצאים במינוס, אבל אלו שהכנסתן היא מתחת ל 14,000 ש"ח, לא כל כך פונים לעזרה מקצועית בנושא. 

בישראל, יותר מבכל מקום, ללא התנהלות כלכלית נכונה, הכניסה למינוס היא בלתי נמנעת. אני מאמין שאתם כבר יודעים שלא צריך להיות דווקא בעלי הכנסה נמוכה כדי להיכנס למינוס. השאלה היא מה עושים כדי לצאת מהמינוס? על פי הנתונים מסתמן כי משפחות בעלות הכנסה נמוכה מ 14 אלף ש"ח לא פונות לקבלת עזרה מקצועית בתחום, אם זה בגלל חוסר האימון שהתהליך אכן יעזור להם, ואם זה בגלל מחיר הייעוץ. 

פעמים רבות, מה שקורה בעקבות המינוס לא נעים בכלל. אם היה לכם מינוס בבנק אתם כבר יודעים, הבנק לא נח במקרה כזה… הלקוח מקבל טלפונים מהבנק בדרישה לתשלום המינוס (תלוי כמובן בגובה המינוס). הבנק בעמדת המלחיץ, והלקוח אכן נלחץ. מלהיות לחוצים לא יוצא טוב. אחרי זמן ממושך של מינוס בבנק, הרבה משפחות מתפרקות, המצב הזוגי לא נהיה טוב יותר. חבל! עצרו את ההידרדרות הזו.

כמה אנשים פונים לייעוץ כלכלי?

 

הרבה מבין הפונים לייעוץ כלכלי הם אנשים שעברו אירועים כמו פרידה מבן הזוג, פיטורין ממקום העבודה, הקמת עסק חדש, סגירת עסק עקב התנהלות לא נכונה ועוד. על פי הנתונים העולים מן הסקירה, התגלית לא מפתיעה כל כך. בעיקר האנשים בגיל 30 ומעלה, הם אלו הפונים לעזרה מקצועית בכלכלת משפחתם. בגיל 50 נראה שהעניינים מתייצבים ופחות אנשים בגילאי 50 ומעלה פונים לעזרה בתחום. אבל עדיין יש מי שפונה לעזרה בעניין גם מתחת לגיל 30 (23%) ומעל גיל 50 (29%). 

מי פונה לקבלת עזרה בכלכלת המשפחה?

באופן לא מפתיע, בדרך כלל הנשים הן אלה שיוזמות את הפנייה לקבלת עזרה מקצועית. יש משפחות בהם הילדים הם הערניים והם אלו שפונים לעזרה עבור ההורים שלהם. יש גם לא מעט את המקרה ההפוך בו ההורים פונים לבקש עזרה עבור הילד שלהם.

מסתבר שרוב הנשים שפונות לקבל עזרה מקצועית בתחום הפיננסי הן נשים מצליחות ומוכשרות. בעלות תארים ותעודות בתחומים שונים, פרט לתחום הכלכלי. מנתוני הסקירה עולה כי האמידים יותר, הם אלו שפונים לקבל עזרה כלכלית מקצועית. יש גם את האנשים האמידים שפונים לקבלת עזרה לפני צעדים כלכליים משמעותיים, למרות שיש באמתחתם ידע פיננסי משלהם. 

מסתבר שהאמידים ובעלי הכסף נעזרים רבות לייעול הכלכלי שלהם. לפני החלטות העלולות להשפיע על הכלכלה הם פונים לייעוץ והם נעזרים בייעוץ להרכבת תכנית כלכלית מותאמת למשפחתם. אם למשפחות בעלות ההכנסה הגבוהה, הייעוץ הכלכלי הוא חשוב, על אחת כמה וכמה הוא חשוב למשפחות סטנדרטיות בעלות הכנסה ממוצעת ומטה.  

כמה עולה ייעוץ פיננסי?

ייעוץ לכלכלת המשפחה הוא ייעוץ שעולה כסף. מחיר הייעוץ תלוי בכמות המפגשים עם היועץ. אם מדובר בפגישה אחת ויחידה, המחיר השכיח ינוע בין שמונה מאות לאלף שש מאות שקל.  אם בחרתם לקחת ליווי לכלכלת משפחתכם, הליווי יעלה יותר. מחירו ינוע בין שלושת אלפים לחמשת אלפים שקל. ליווי כזה יהיה לטווח של שישה חודשים, והוא יכלול שלושה מפגשים, בדרך כלל.  על ליווי לתקופה של שנה, תידרשו לשלם מחיר גבוה יותר הנע בין ששת אלפים לשמונת אלפים שקל. ליווי לטווח של שנה יכלול בדרך כלל שישה מפגשים.

אבל שימו לב, אין כאן כללים ברורים, יש תיקים מורכבים ויש תיקים פחות מורכבים. כמו שאתם מבינים, על טיפול בתיק מורכב תשלמו יותר מטיפול בתיק פחות מורכב. חשוב שתזכרו כי הייעוץ עצמו אכן עולה כסף, אבל הרווח המתקבל עולה בהרבה על המחיר. זו בסך הכל השקעה שמשתלמת בסופו של דבר.

מה תרוויחו מפנייה לייעוץ כלכלי? 

יועץ מקצועי לכלכלת המשפחה יסייע לכם לצאת מהמינוס בבנק ולערוך סדר בנתונים הכלכליים שלכם, הוא יציב מולכם את תמונת המצב הקיים, יחד תקבעו מטרות אלים אתם רוצים להגיע והוא יבנה לכם תוכנית כלכלית מסודרת שתוביל אתכם אל היעד שלכם. 

אם אתם לפני קבלת החלטות העלולות להשפיע על הכלכלה שלכם, חשוב שתתייעצו עם גורם מקצועי המבין בתחום. החלטות לא נכונות יכולות להוביל אתכם להתמוטטות כלכלית וחבל! פנו עוד היום ליועצים המקצועיים שלנו. הם יסייעו לכם בבניית תוכנית להתנהלות כלכלית נכונה וליציאה מהמינוס (במידה שיש).  

עוד קצת על יועצים לכלכלת המשפחה: 

בישראל, רוב היועצים לכלכלת המשפחה הם בעלי תארים בכלכלה. מעל 50% מהם נמצאים במרכז הארץ – באזור תל אביב. לרוב היועצים ישנה רזומה בתחום של שנתיים ומעלה. בישראל, מספר היועצים לכלת המשפחה הוא זהה לשני המינים. לעומת זאת, בארצות הברית, מפליא לראות שרק גברים עוסקים בייעוץ כלכלי כזה. טוב, הנתונים שכאן הם להעשרה בלבד…

בסך הכל, תפקיד היועצים הכלכליים הוא לעזור למשפחות לנהל את התקציב המשפחתי שלהם בצורה טובה ונכונה. הם מסייעים למשפחות חסרות יציבות כלכלית ומביאים אותם ליציבות כזו. מדובר בעזרה ממשית למניעת מצוקות פיננסיות. היועצים הכלכליים מסייעים ללקוחותיהם להגשים את השאיפות הכלכליות שלהם. לכן, אם גם אתם מעוניינים בהתייצבות כלכלית, פנו ליועצים שלנו. אצלנו תקבלו מענה מקצועי ויעיל. אל תמשכו את הזמן, פנו עוד היום לייעוץ שיעזור לכם להתייעל. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: