מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

אם אתם בעלי עסק עצמאי אתם ודאי מרגישים לפעמים שאין לכם כח וזמן למפגשים של ראיון עבודה בצורה פרונטלית. אחד התסמינים של נגיף הקורונה היו ראיונות עבודה בטלפון. דווקא מדובר בתסמין שהתגלה כחיובי למדי ויתכן שרבים ישמרו אותו לטובתם. 

אם לא יצא לכם לנסות, זה הזמן. לכאורה תגלו שהדבר מקל ומזרז עניינים. כך שאין סיבה שלא.

מה שקורה, כאשר מועמד מגיע למקום כדי להתראיין, הוא משקיע מאמץ. אם כבר במבט ראשוני אתם לא מתרשמים ממנו ומורידים אותו מהאופציות, לא תוכלו לגרש אותו. תצטרכו לכבד ולהמשיך לדבר איתו בצורה מכובדת ונעימה. גם אם הזמן שלכם קצר והמלאכה מרובה. 

אם לעומת זאת תפגשו את המרואיין רק בטלפון, תוכלו להתרשם באופן כללי. אם הוא נשמע טוב ומתאים, תוכל ולהתקדם הלאה ולהביא אותו לפגישה רשמית פנים מול פנים. אם הוא לא ימצא חן ויעמוד בדרישות התפקיד, תוכלו לסיים את שיחת הטלפון במהירות כאשר לא הטרחתם אותו ולא ביזיתם אותו לשווא.

איך בודקים מרואיין דרך הטלפון?

האם הוא אמין?

לפני הכל חשוב לבדוק את האמינות של האדם שמעבר לקו. אי אפשר לעבוד או להעסיק אדם שאתם לא סומכים עליו. לכן, לפני הכל, כאשר הוא ישלח לכם את קורות החיים שלו, שאלו אותו שאלות לגבי הקורות חיים. כמובן בלי לציין שלקחתם אותם משם. ודאו שהוא אכן דובר אמת ועונה עליהן כפי שרשם בקורות. אם לא כן, הוא סתם עבד עליכם כדי להרשים אתכם.

האם יש לו ניסיון בתחום? 

בררו עם עצמכם מה חשוב לכם בתחום העבודה שלכם. שאלו אותו אם הוא מכיר את התחום. אם הוא עסק בו בעבר. לפעמים יהיו מועמדים טובים מאוד שפשוט מעולם לא התנסו בתחום. בחירה שלכם האם אתם רוצים לעבוד וללמד אותם.

תקשורת.

אחד הדברים החשובים ביותר בכל משרד ועסק זו אווירה חיובית ונעימה. אז ברור שחשוב לכם לבדוק שאכן למועמד יש תקשורת זורמת ונעימה. שהוא ידע לתקשר עם הלקוחות והעובדים האחרים.

כיצד יתבצע ראיון העבודה?

-קודם כל, בקשו מהמרואיין קורות חיים. זה יעזור לכם להחליט האם בכלל שווה לדבר איתו. אם הוא רלוונטי לעבודה.

-עוד לפני שתתחילו לשאול את השאלות שלכם לגביו, דברו איתו בצורה חופשית. אל תוותרו על זה. חשוב לכם לשמוע איך הוא מתקשר בצורה ספונטאנית ואמיתית כאשר הוא לא לחוץ מהבוס שלו.

-מכינים שאלות. תכננו מראש מה תשאלו. כדי שלא תתקעו סתם. חבל לגמגם בטלפון. זה לא יכבד לא אתכם ולא את מי שעומד מעבר לקו. 

-הכינו דף ועט. זו מעלה שאין לכם כאשר אתם עומדים פנים מול פנים עם לקוח, קחו דף ועט ורשמו תוך כדי את המסקנות שלכם עליו. כך יהיה לכם אחר כך את כל המידע ביד.

-התייעצו עם מנוסים בתחום. שאלו כאלו שיש להם ניסיון בתחום והם כבר ערכו ראיונות בטלפון. הם יוכלו לתת לכם את הטיפים וההכוונה.

כמה מילים לסיום,

אנו מקווים שאכן העסק שלכם יגדל ויתרחב כתוצאה מכך תצטרכו לגייס עובדים נוספים. 

אנו במפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם בכל מה שקשור לעסק שלכם, להצלחה שלו, ולהתפתחות הכלכלית שלו. כי ייעוץ וליווי עסקי זה אנחנו.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: