מקורות האשראי המתרבים מיום ליום לוכדים אתכם חיים!

אתם יודעים מה גורם לאלפי אנשים נורמטיביים ושפויים להיגרר לחובות הזויים? מי רוצה ללוות כסף? 

הכתבה הבאה תאיר את עיניכם ותעזור לכם להימנע מלגרום לעצמכם להמשיך לגלגל חובות בלי סוף. 

מחקר חדש מפרסם כי ככל שמתפתחות עוד אפשרויות לקבלת אשראי, יותר אנשים נקלעים לחובות. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות וגופים שונים מאפשרים לקבל אשראי באופנים שונים ובהקלות נוספות. כתוצאה מכך עוד ועוד אזרחים מוצאים את עצמם עם נושים מפה ומשם מבלי לראות את הסוף. 

מה גרם לגופים נוספים להתפתח ולתת ההלוואות?

מאגר נתוני אשראי ודירוג אשראי מסייע לחברות, בנקים ולגופים מלווים להלוות בקלות כסף עם תנאים מתאימים. היו ימים בהם הלוואה ניתנה רק מהבנק. אם לא עמדנו בתנאים אותם הציב הבנק, לא יכלנו לקבל את ההלוואה שרצינו. מה קרה אז? פשוט למדנו להסתדר! התחלנו לחסוך. שמנו כסף בצד עד שהגענו למטרה אותה רצינו להשיג. לפעמים גם הצלחנו לשנות ולשפר את מצבנו עד שלאחר תקופה הבנק הסכים לאשר לנו הלוואה. 

מה שקורה היום שונה. אם הבנק לא מאשר הלוואה, פונים לגוף מלווה אחר. בדרך כלל גופים חיצוניים יאפשרו בקלות יותר לתת הלוואות. מקסימום הריבית תהיה גבוהה יותר והתנאים פחות טובים. 

מה שקורה בשטח, משפחה שבקושי סוגרת חודש, לוקחת על עצמה הלוואות הזויות מכל הבא ליד על הוצאות מיותרות לחלוטין! ואם הילד החליט שהוא רוצה רחפן? ואם המשפחה מעוניינת לטוס לחו"ל?! אז מה, בגלל זה נכנסים לחובות שאחר כך לא יודעים כיצד לצאת מהן, לכן מתחייבים על החזרים חודשיים למספר גופים מלווים כאשר ההתחייבות כלל לא הגיונית?! נקלענו למצב אבסורדי!

יותר ויותר אנשים מגישים בקשות לפתיחת הליך חידלון. אם בשנת 2019 הוגשו 13.441 בקשות, בשנת 2020 כבר הוגשו 18,990 בקשות לפתיחת הליך חידלון! נשמע לכם הגיוני קפיצה משמעותית שכזו?!

למה לאחרונה יותר ויותר אנשים פושטים רגל?

חוקרים החליטו לחקור את המצב ולהבין כיצד השפיע המצב של ריבוי גופי מימון להתרבות פושטי רגל. המסקנה הייתה כי אכן בעקבות כך שישנם יותר מקורות מימון, גם במצב של חידלון יש אופציה להשתקם ולקום. מכיוון שתוכלו לגלגל מכאן לפה ומשם לגוף השני כמובן שבעזרתו של יועץ מקצועי שיעזור לו לעשות את זה בצורה חכמה.

כאשר נושה פונה לבנק עם בקשה לפשיטת רגל, הבנק מסדיר לו תוכנית השתקמות. בתוכנית יפורט כיצד יחזיר את הכסף בצורה הגיונית. 

במחקר גילו שקיים פער בין ההכנסות של החייב לבין ההוצאות שלו. כלומר, התוכנית הכלכלית שהבנק מכין לא תמיד תואם בשטח לבעל החוב. נמצא כי הפער הממוצע בין כל הנושים עומד על 158.5 ש"ח לחודש. אולם הממוצע בשכבה הבינונית, שכבת האנשים הפשוטים יותר עומד על 210.5 ש"ח לכל חודש.

מהן ההשלכות לפער?

  1. אם בעל החוב לא יכול לעמוד בתשלומים, הוא עלול להגיע למצב של ביטול חדלות הפירעון. כך שהחוב יישאר ללא מוצא.
  2. גם אם בעל החוב כן ישלם חלק מהחובות, הוא יוכל לשלם רק לחלק מהגופים. כך שבכל מקרה יהיו גופים מלווים שלא יקבלו את שלהם.

מעניין שהפער בין היכולת לשלם לבין החיוב, קטן יותר אצל  נשים. נראה שהן נאמנות יותר ומשתדלות ככל יכולתן שלא לעמוד בתשלומים. גם בבית המשפט בתל אביב קיים פער גבוה יותר מאשר בבית המשפט במרכז. אולי תדעו אתם לשים אצבע לסיבה שעומדת מתחת לדבר.

שימו לב למסקנה חשובה שעלתה מן המחקר. הגיוון במקורות המימון גורם רק להגדלת החובות. גם כאן הסיקו כי ככל שבעל חוב חייב ליותר מקורות, צו התשלומים שלו יהיה גבוה יותר. אם אדם לווה 30,000 ש"ח מהבנק, הוא יקבל צו נמוך יותר מאשר אדם שחייב ל 3 גופים 10,000 ש"ח. 

כן, ממש כך. אם חשבתם שככל שתפרסו את ההלואות שלכם בין גופים נוספים תרוויחו, טעיתם. זה ממש שלא עובד ככה. צמצמו הלוואות וכך תמנעו מבעיות.

לפני שאתם פונים לקחת הלוואה, תעשו ברור רציני האם אתם אכן חייבים את הכסף הזה עכשיו. הלוואה היא לא דבר של מה בכך. הלוואה יכולה להביא אתכם למקומות רחוקים ובלתי נעימים שלא חלמתם עליהם. הימנעו ממנה ככל האפשר! כמובן שאם אין ברירה, חלילה במקרים של חולי וצורך בתרופות, או אפילו מצב  כלכלי זמני קשה, תוכלו לקחת הלוואה מגוף אחד מתוך שיקול דעת ואחריות. אבל, כדאי לכם לפנות למומחים בתחום שיעזרו לכם להתאים את ההלוואה לתנאי החיים שלכם. ומצד שני לשמור על הריביות שלא תהיינה יקרות מדי. לפעמים אנשים לוקחים הלוואה כי הם מוכרחים והם לא מתפנים לברר היכן יוכלו לקבל ריביות טובות יותר.

אם חלילה נקלעתם למצב של כמה נושים שעומדים עליכם, אל תמתינו לרגע שאחרי האחרון, תשמרו על הכסף שכן קיים ברשותכם כדי לסדר את מה שאפשר בצורה נכונה. לפני שתתחילו להרגיש טביעה, פנו למומחים בתחום שיעזרו לכם לעשות את זה בצורה נכונה ומחושבת. צרו קשר, פסיעה אחת יכולה להפריד בין הצלה לצלילה.

לכל שאלה או בקשת עזרה, אנו כאן. המפתח לכלכלת משפחה מזמינים אתכם. צוות המומחים שלנו כולל יועץ משפטי, כלכלנים, משפטנים ועו"ד מקצועי שיעזרו לכם לצאת מן החושך ולגלות את האור שבקצה המנהרה. הקליקו כעת, ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ חינמית. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: