מרוויחים כסף ולא רואים את הרווח? איך מתגברים על החורים באצבעות?

התופעה הזו היא תופעה מאוד מוכרת, בה מרוויחים כסף והוא פשוט מתאדה איפשהו. מאיפה אנחנו מביאים את זה, אתם שואלים? מהנתונים הסטטיסטיים של מדינת ישראל. חצי מאזרחי מדינת ישראל נמצאים במינוס, למרות שממוצע המשכורות דווקא לא משקף משכורות רעב בפועל. אז איפה אם כן הולכים הרווחים? למה אנשים לא מצליחים לחסוך כסף? בואו נדבר על זה. 

לא מעריכים כסף

יש לנו בעיה. כאשר אנחנו קונים משהו בזיל הזול, אנחנו אפילו לא חושבים שמדובר כאן בהוצאה. אבל מי שמתרגל לקנות מדי הרבה דברים זולים, עלול למצוא את עצמו בסוף חודש, בחצי הישראלי, של אלו שלא מצליחים לסגור את החודש. 

מה הדרך למגר את התופעה הזו? פשוט מאוד. לא מוציאים כסף בלי שכותבים את זה בטבלת הוצאות מסודרת. קניתם לחמניה בשני שקלים? תכתבו את זה, אל תזלזלו באף שקל שהוצאתם. עוד לפני שאנחנו מדברים על בניית תקציב, קודם כל תהיו מודעים לכסף שאתם מוציאים ותראו בעיניים כמה כסף אתם מוציאים בסוף חודש על כל שלל ההוצאות הקטנות. 

שימו לב, אם אתם קונים באופן קבוע ארוחת בוקר במקום להכין סנדוויץ' בבית, תגלו שאתם מוציאים רק על סעיף פעוט זה, אותו לא חישבתם כלל בהוצאות הקבועות שלכם, אלפי שקלים בשנה. מה דעתכם להתחיל להכין סנדוויץ' ולשים בקופת חיסכון את הכסף שהייתם רגילים עד היום לשלם למאפיה המקומית? 

שימו לב, אתם לא צריכים להפוך להיות קמצנים, מותר להנות בחיים, ומותר לצאת למסעדות. אבל הכל בחישוב מדויק ולא מתוך חוסר הערכה לכסף שאתם מוציאים. 

מבדילים בין רצוי לנצרך 

פעמים רבות אנחנו בטוחים שאנחנו צריכים משהו, ומה מגלים? שכבר יש לנו את זה בבית. שזה מיותר לנו ועוד שלל רעיונות אחרים שהופכים את הרכישה האחרונה למיותרת בעליל. בגלל שאנחנו חיים בעולם בו אי אפשר לעשות CONTROL Z בחיים האמיתיים, חשוב מאוד לחשוב טוב טוב לפני כל רכישת מוצר חדש לבית, אם הוא נצרך באמת. 

אם כבר אנחנו מדברים על רכישות מיותרות, אם תפתחו לעצמכם הרגלי סדר, תחסכו הרבה כסף. יש לנו נטיה לשכוח מה אנחנו דוחפים בארונות למעלה. בעוד שפועל הרבה דברים שאנחנו קונים, כבר יש לנו בבית, יכלנו פשוט לשלוף אותם מהמקום הרצוי ולחסוך כסף. לכן, כדאי לעשות מחברת מסודרת עם מפרט הארונות (כמובן אנחנו מדברים על ארונות בהם התזוזה היא לא על בסיס יום יומי). 

שורה תחתונה, לא מוציאים כסף מיותר

בפוסט הזה דיברנו רק על שתי נקודות בדרך לחיסכון, כמובן שאפשר לדבר בלי סוף על הנושא הזה. חשוב שתדעו שזה אפשרי. אנשים רבים שהיו רגילים לחיות בלי חשבון, הרגילו את עצמכם לשים יד על הדופק וכך הם שידרגו לעצמם את איכות החיים ואת הרגיעה הכלכלית. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח לכלכלת המשפחה תתן לכם יד בדרך להתנהלות כלכלית נכונה בבית שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: