מתי יגיע הקץ לדמי הניהול הגבוהים שמשלמים הפנסיונרים?

כל פנסיונר שמשלם דמי ניהול כבר יודע… דמי הניהול ממש יקרים!

לכאורה, היינו מצפים מהמדינה שתתחשב בפנסיונרים ותציע להם דמי ניהול מוזלים. אבל במקום זאת, משרד האוצר מנצל אותם, וגובה מהם דמי ניהול יותר יקרים באופן משמעותי מאשר דמי הניהול של שאר עמיתי הקרן.

מה קורה בשטח? מי משלם את דמי הניהול הגבוהים ביותר?

יותר מ 99% מהפנסיונרים, שילמו בשנת 2019 את דמי הניהול הגבוהים ביותר שמאפשר החוק, 0.5% מהצבירה. בעוד שהממוצע של דמי הניהול שמשלמים יתר עמיתי הקרן עומד על כ-0.22% בלבד.

דמי הניהול משפיעים רבות על גובה קצבת הפנסיה. כאשר  דמי הניהול גבוהים, הקצבה תהיה נמוכה יותר, וכאשר דמי הניהול נמוכים, הקצבה תהיה גבוהה יותר.

דמי הניהול עבור עמיתי הקרן שאינם יצאו לפנסיה, אכן זולים באופן משמעותי מאשר דמי הניהול שגובים מגמלאים. כך נוצר מצב אבסורדי שהפנסיונרים משלמים את דמי הניהול הגבוהים ביותר, מדמי הפנסיה שלהם שמהם הם מתפרנסים כרגע. 

עמיתים בקרן הפנסיה מספרים שלפני שהם יצאו לגמלאות, הם שילמו דמי ניהול נמוכים יותר. אך כעת, כשהם כבר פנסיונרים, דמי הניהול שלהם גבוהים יותר.

כבר משנת 2013, הנושא עלה לדיבור ונידון בציבור. אפילו כבר התפרסמה טיוטה המעודדת לתת הנחות לגמלאים בדמי ניהול. בפועל, לא התקדם שוב דבר משמעותי מאז. 

עושים סוף לדמי ניהול פנסיה גבוהים!

לאחרונה, משרד האוצר ושוק ההון רוצים לשפר את התנאים של הפנסיונרים ולקבוע תקרה לדמי ניהול עבור פנסיונרים. הם מעוניינים להוריד את דמי הניהול למקסימום 0.3% מהצבירה. כרגע מדובר רק בטיוטה ולא בצעד מחייב. אנו מקווים שדמי הניהול לגמלאים אכן ירדו, ולא יגבו מהם יותר מ 0.3% דמי ניהול, וכך הצבירה שלהם תהיה גבוהה יותר.

הפנסיונרים מחכים למתווה הזה בקוצר רוח, ומצפים שהוא יכנס בתוקף בקרוב. גם אנחנו מקווים יחד איתם שהמתווה יתקבל, כי בעתיד, כמובן שהוא ישפיע גם עלינו.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

אין לכם עבודה? ככה נכון לחפש עבודה!

רוצים למשוך כסף מקרן פנסיה או מקרן השתלמות? למה לא כדאי למהר?

רוצים למשוך את הכסף מקרן השתלמות? אתם יכולים להיות פטורים ממס!

איך מקבלים החזר כספי מרשות המיסים? בכתבה הבאה תקבלו מענה!

רוצים להצליח בעסק שלכם? ספקו שירות טוב!

מעסיקים עובדים? איך תערכו ראיון עבודה דרך הטלפון?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: