מתכננים להיצטרף לקבוצת רכישה? כל מה שרציתם לדעת על דו"ח אפס

במצוקת דיור כל כך חריפה, אנשים רבים מחפשים לעצמם פתרונות כיצד להצליח לרכוש דירה בזול יותר. אחת הדרכים היותר נפוצות היא על ידי הצטרפות לקבוצת רכישה. כלומר, במקום לקנות דירה מקבלן, מצטרפים חברים לקבוצה אחת גדולה ויחד פועלים לבניית בניין לעצמם. 

 

איך? הם מביאים קבלן, ואנשי מקצוע ומשלמים להם את משכורת. בסופו של דבר, הם חוסכים עלויות תיווך  והדירה מתומחרת במחיר נמוך יותר. לפני שאתם נכנסים לקבוצת רכישה, כדאי שתתחילו לקרוא מידע שיעזור לכם להבין ולהתמצא בנושא על בוריו. 

מה זה דו"ח אפס? 

דו"ח אפס הוא תעודת הזהות של הפרויקט בו אתם חברים. כל המידע לגביו נמצא בדו"ח אפס. איך תציגו לבנק ממנו אתם מתכוונים לבקש את הליווי והמימון, את הפרויקט של קבוצת הרכישה בה אתם שותפים? על ידי הצגת דו"ח אפס. 

איך הבנק מחליט אם לקחת על עצמו את הפרויקט שלכם או לא? הוא בודק את רמת הסיכונים על פי הנתונים הפיננסים שדו"ח אפס מציג, ורק אז הוא מכריע. הסיפורים שלכם לא מעניינים הרבה את הבנק, דו"ח מסודר זה מה שמעניין אותו. 

מה מפורט בדו"ח זה? 

  • קרקע – בדו"ח צריך להיות מידע על הקרקע ועל כל הסיפור שמאחוריה. איכות הקרקע, אזור, מטרים רבועים, וכל המידע הרלוונטי לגבי הקרקע. 
  • רגע משפטי של הקרקע – הערות אזהרה, שיעבודים, וכל השאר. 
  • נפח הקרקע בפוטנציאל – מה הזכויות מבחינת אפשרויות הבניה של הקרקע, אישורי בניה, ותוכנית הבניה שלכם. 

אחרי שכל הפרטים נמצאים בדו"ח, שמאי מקרקעין מוסמך צריך להעריך את שווי הפרויקט והוא זה שמסכם את כל העלויות בשביל להעריך כמה יהיו שוות הדירות אחרי בניה. שווי דירה נקבע לפי שווי הקרקע, וכן עלות הבניה, דלק, תשלום לפועלים, תשלום לקבלן, ליזם וכו'. 

שימו לב, סיבוכים בדרך 

אל תהיו פזיזים. זה לא הולך שקודם כל סוגרים על קרקע ואחר כך, כבר תסתדרו עם הבנק. ממש לא. אתם צריכים למצוא את הקרקע המתאימה באזור המבוקש בו אתם מעוניינים לבנות את הבניין, ועוד הרבה לפני שסוגרים להתייעץ עם מומחי נדל"ן, עורך דין וכו'. 

מאיפה תגייסו כסף כדי להצטרף לקבוצת רכישה? 

יש דרכים רבות כיצד להצליח לגייס הון עצמי. הדרך הראשונה היא לחסוך כסף, ולא לפזר כל שקל שאתם מצליחים לחסוך. אבל זה בראש קטן. אם אתם מעמיקים לחשוב, אתם מוזמנים לעשות חישוב כמה אתם מכניסים, כמה אתם מוציאים, וכמה אתם צריכים להוסיף כדי להצליח לשים כסף בצד כל חודש. 

רוצים להכיר את המומחים שיעזרו לכם להתנהל נכון ולהצליח לחסוך? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח לכלכלת המשפחה העוסקת בכלכלת המשפחה לצד חברת המפתח למימון וליווי פרוייקטים.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: