פותחים חשבון בנק לראשונה? מזל טוב! רגע לפני, מה חשוב לדעת לפני שפותחים חשבון בנק?

אם אתם צעירים ומעוניינים לפתוח חשבון בנק, הכתבה הזו תעניין אתכם מאוד. אתם כנראה רוצים לדעת מה ואיך. אלו עמלות אתם נדרשים לשלם, איך כדאי לבחור בכרטיס אשראי ועוד כמה נקודות חשובות. המשיכו אתנו.

שומרים על הכסף בצד?

חנוכה הולך ומתקרב וסבא וסבתא שולחים דמי חנוכה נחמדים? עשיתם שמרטפות ושמתם את הכסף בצד? כדאי לכם להתחיל לשמור על הכסף במקום בטוח יותר. לא כדאי להמשיך להטמין את המעטפות בבית מתחת לכרית או בארון הגבוה. זה הזמן לפתוח חשבון בנק פרטי. כן, גדלתם בשנה. אתם כבר לא ילדים קטנים. גם אם עדיין לא מלאו לכם 18 שנה.

פותחים חשבון בנק!

מגיל 14 תוכלו לפתוח חשבון בנק פרטי. אבל עד גיל 16 עדיין תצטרכו לאישור מההורים על כך שהם מאשרים את פתיחת החשבון. מגיל 16 אתם כבר רשאיים לפתוח חשבון בנק באופן עצמאי. אבל, אם אתם בני 15 ואתם כבר עובדים, כן תוכלו לפתוח חשבון פרטי ללא חתימת ההורים על כך.

איך יודעים באיזה בנק כדאי לבחור?

שימו לב. מכיוון שאתם צעירים ומתחילים, אצל רב הבנקים תקבלו הצעות ממש זהות אם לא כמעט זהות. פטור מעמלות, פטור מדמי ניהול וכו' הם רק חלק מהרשימה האפשרית. זה באמת לא כל כך משנה היכן תבחרו ללכת. אבל, שימו לב שאתם מקבלים את כל ההטבות. אם לא מציעים לכם בבנק שפניתם אליו, בקשו. כן. ואם לא ירצו לתת לכם, תבחרו בבנק אחר.

תוכלו לקבל הטבות נוספות!

אם כל הבנקים נותנים את אותם הטבות, איך הם ימשכו אתכם לבחור דווקא בם? הם יוסיפו הטבות נוספות מעבר למקובל. יהיו בנקים שיתנו לכם כרטיסי קולנוע בחינם. תווי קניה ברשתות נבחרות ועוד. תוכלו להשתכנע ולבחור בבנק שמעניק לכם מתנה בדרך. אבל, דאגו לראות שקיבלתם את כל שאר ההטבות. שלא רימו אתכם ונתנו לכם מתנות צדדיות בזמן שפיספסתם את ההטבות המקובלות בדרך.

מה עוד כדאי לבדוק לפני שפותחים חשבון בנק?

האם יש להם תנאים להמרת מטבע חוץ. איזו מסגרת חשבון ניתנת. עד איזה גיל ההטבות עדיין רלוונטיות. ישנם בנקים בהם תקבלו את ההטבות לשנים ארוכות. זה מאוד כדאי ומשתלם.

איך בוחרים כרטיס אשראי?

אילו סוגי כרטיסי אשראי קיימים?

  1. כרטיס רגיל. הכרטיס זה ירד החיוב כל חודש באופן קבוע. תוכלו לבחור בתאריך שנוח לכם מבחינת המשכורת שלכם.
  2. דביט. בכרטיס כזה כל פעולה שתבצעו תתרחש באופן מיידי. כל חיוב יורד מיד. אם אין לכם כסף בכרטיס, לא תוכלו לקנות את המוצר.
  3. כרטיס מוגבל. כל חודש תוכלו להוציא סכום כסף מסוים מהבנק. כאשר תגיעו למכסה החודשית, אין לכם כבר אפשרות בחודש זה להשתמש בכרטיס. 
  4. כרטיס מזומנים. מועד למשיכת מזומנים בלבד. לא תוכלו להשתמש בו בחנות.

מגיל 14 תוכלו להוציא את שני הכרטיסים האחרונים. את שני הכרטיסים הראשונים תוכלו להוציא מגיל 16 באישורם של ההורים.

לפני שאתם פונים להנפיק כרטיס, ודאו כמה דברים. האם אתם רוצים כרטיס בינלאומי כי אתם רוצים שתהיה לכם אפשרות לקנות באתרים בינלאומיים? 

האם אתם יודעים לשמור על הכסף שלכם ומצליחים לשלוט בעצמכם? רק אם אתם בטוחים בכך תוכלו לבחור בכרטיס הראשון.

אנו במחברת המפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם לשמור על יציבותכם הכלכלית. אנו כבר ליווינו משפחות ויחידים רבים להגיע לרוגע הכלכלי עליו חלמו. 

אני רוצה לפגוש כלכלן בכיר מחברת המפתח לכלכלת משפחה שיעזור לכם לשמור על הכסף שלכם באופן מאוזן ובטוח.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: