המצב הביטחוני הרעוע גרם לרבים לאבד את מקור פרנסתם – מה עושים?!

המצב הביטחוני הקשה המתמשך על פני התקופה של השבוע האחרון גרם לכמה וכמה אנשים בסביבה שלי לאבד את פרנסתם. יש גם כאלו עצמאיים קטנים כמו גרפיקאים, צלמים וכדומה שכל כך שמחו אם רדת כל מגבלות הקורונה מן המשק הישראלי והנה עכשיו שוב נחתה עליהם מכה קשה שוב. 

אם גם אתם נפגעתם מהמצב הלא פשוט בו נמצאים בעיקר תושבי העוטף והדרום בפרט ותושבי מרכז הארץ בכלל, אתם מוזמנים להצטרף אלינו לפוסט של התמודדות והרמת ראש מעל המים הסוערים המנסים לסחוף אותנו רחוק מהעוגן הכלכלי אליו אנחנו כל כך שואפים. 

לנסות להסתדר בלי עבודה - לא אפשרי

פעם אנשים שלא היתה להם עבודה מספקת או אפילו עבודה בכלל, יכלו להסתדר. צמצמו פה, צמצמו שם… אבל בימינו, דור השפע, דברים רבים מדי הפכו אצלינו לצורך של ממש שבילעדיו לא ניתן לחיות. מי כמוכם יודעים כי גם בזמנים בהם נכנסה משכורת גבוהה ויפה, עוד בטרם הספקתם לראות את ה + הנחמד בבנק כבר נוכו ממנו הוצאות: גנים לילדים, גז, חשמל, מים, חוגים, הוראות קבע למנויים שונים, תשלום חובות ישנים… והרשימה הזו היא לא רשימה ארוכה. לכן לא ניתן היום לנסות להסתדר לבד. 

דבר נוסף שמקשה מאוד להסתדר בלי מקור פרנסה נורמלי ומבוסס זה יוקר המחיה. מכירים את המושג: היוקר מאמיר? זה בדיוק מה שקורה. המחיה הישראלית כל הזמן נמצאת בנסיקה. 

אם גם המשכורות היו בעליה תלולה, היה טוב. אבל אחרי שנת קורונה ועכשיו שוב במצב ביטחוני קשה, אין לאף אחד כסף מיותר. 

מה עושים כדי לשמור על איכות חיים טובה?

לא כל כך הגיוני לחיות עם חיוך תמידי על הפנים כאשר אתם מודעים לכך שיש לכם מינוס ללא כיסוי שבכל יום ויום מחדש הוא מגדיל עוד נפח. לכן ,הפתרון הישיר ביותר למצב של מחסור בתזרים מזומנים זה, לעשות אתחול מחדש. 

אתחול מחדש יעזור לכם להגיע לאיזון כל שהוא ומתוך האיזון הזה היציאה מהמינוס כבר לא תהיה רחוקה כל כך. איך עושים את זה? דבר ראשון צריך לרצות לעשות את זה. כי זה לא פשוט. זה דורש הרבה הקרבה עצמית, שליטה עצמית ועוד כישורים שביום יום אתם מתמודדים עימם מספיק גם בלי להכניס את הפן הכלכלי. אם עברתם שינויים יזומים בחיים, אתם כבר מכירים את המצב הזה בו אתם מחליטים לקחת את עצמכם בידיים ולעשות שינוי למרות שהטבע לא מעודד לעשות אותו. 

נעבור למעשים - מה עושים כדי לצאת מהמינוס?

  • עושים סטופ – לא עוצרים את החיים אבל מפסיקים להוציא כסף ללא מחשבה. עושים "ספירת מלאי". בודקים כמה יש וכמה חסר, אם יש חסכונות וכו'. בודקים את המצב הכלכלי האמיתי על פי נתונים יבשים ולא על פי תחושת הלב. כמובן שאם יש לכם חסכונות, אין זה המקום להמשיך ולשמור אותם לעת מצוא. כי עכשיו זה הזמן המתאים ביותר. עם מזומנים נגישים שמצויים לכם בלי צורך בהלוואה חיצונית אתם יכולים להשתקם כלכלית בצורה החלקה ביותר. 
  • מדידת הכנסות מול הוצאות – הדבר העיקרי הכלול במדידה זו היא הבדיקה שאתם לא מוציאים כסף יותר ממה שאתם מכניסים. אל תתנו יד למציאות בה משפחה מוציאה כסף יותר ממה שהיא מכניסה. התנהלות כלכלית כזו היא הבור העמוק ביותר שאתם יכולים לחפור לעצמכם. הימנעו מהתנהלות כזו גם אם זה ידרוש ממכם שינויים מעמיקים בסדרי המשפחה שלכם. זכרו שכל ההתחלות קשות וההמשך תמיד יהיה יותר קל. 

אם אתם משפחה מבוגרת יותר שכבר מגדלת כמה ילדים ואתם נמצאים עמוק בתוך שנות הנישואים, אזי יקשה עליכם לבדוק מה הן ההוצאות המדויקות. אז הנה לכם מספר שלבים שיקלו עלכים את מלאכת הארגון הכלכלי: 

א – בודקים מה הן ההוצאות הקבועות כמו משכנתא, מים, לימודים ועוד הוצאות שאתם מודעים להם גם בלי הצורך לבדוק ברשימות מהגנזך. 

ב – זהו השלב המסובך יותר. בדיקת הוצאות משתנות. עלויות של הקניות השבועיות, דלק, בגדים וכו'. אם אתם רוצים לעבור את השינוי בצורה משמעותית יותר ואתם לא מהעצלנים, אתם מוזמנים להתחיל לתייק כל חשבונית שלכם אפילו אלה הקטנות ביותר. מניסיון, זה יכול לעזור לכם פעמים רבות אף להימנע מקניות של דברים המיותרים לכם לחלוטין. 

ג – עכשיו תנסו לעשות קיזוז ראשוני. כלומר אם יש לכם הוראת קבע לאיזה עיתון שמזמן הפסקתם לאהוב, הגיע הזמן שתבטלו את המנוי המהולל למגינת לב בעלי העיתון. פרוט השלב הזה כבר יהיה קשור לסעיף הבא.  

  • תיעדוף הוצאות – עכשיו אתם כבר יודעים שיש לכם סכום מסויים של חריגה חודשית. את הסכום הזה אתם הולכים להוריד וכמה שיותר מהר מן ההוצאות החודשיות. איך עושים את זה? מתחילים לעבור על רשימת ההוצאות שהכנתם בשלבים מוקדמים יותר, בודקים על מה אתם לא יכולים לוותר בשום פנים ואופן, על מה יש לדבר ועל מה אתם יכולים כבר עכשיו לסמן בקו תחתון שאותו בוודאות אתם הולכים להוריד מסדר ההוצאות הקבוע. אחר כך נסו להתאמץ להוריד גם את מה שסימנתם כהגיוני להסרה מרשימת ההוצאות.

אההה, איזו הקלה עכשיו כבר הרבה יותר טוב. נכון? לא פלא!

  • אין צורך להסתיר מהילדים – אם אתם רוצים לגלות כמה הילדים שלכם מדהימים וחכמים, אתם מוזמנים לעשות עליהם ניסוי.  כאשר ילד ישמע מההורה שלו הסבר על התנהלות כלכלית נבונה, הוא  יקבל זאת בצורה בוגרת ומפתיעה. אל תסתירו מהילדים את השינוי שאתם רוצים להעביר על משק הבית שלכם. 

הם יתנו לכם כתף. הם יוכיחו לכם שהם גדולים מהחיים. נסו אותם. 

  • המציאו הכנסה נוספת – אם אתם אנשים מוכשרים, אתם מוזמנים לנסות להעביר את הכישרונות השונים שלכם ולתרגמם לכסף מזומן. איך עושים זאת? פשוט מאוד! אתם יודע לצייר? אתם יודע לכתוב? עשו את מה שאתם יודעים. תוכלו להציע את מרכולתכם לסובבים אתכם או דרך האינטרנט בדרכים המגוונות.
  • אפשרות לזכאות – אנשים רבים זכאים לסיוע בתקופה הקשה של המצב הביטחוני ואינם יודעים זאת. עכשיו בלי להתמהמה אתם יושבים ובודקים האם אתם זכאים לסיוע על ההפסד שגרמה לכם המתיחות בארץ. אל תשאירו את הכסף למדינה קחו את המגיע לכם. 

לסיכום:

גם אם המצב הביטחוני קשה אפשר לחיות טוב ובלי לחצים מסוף החודש הקרב ובא. אל תתנו לעצמכם לחיות כאחד הגנבים הלחוצים מכל טלפון שאולי פקיד הבנק הולך לבשר לו את הגרוע מכל…

אנו במפתח לכלכלת משפחה ליווינו עשרות משפחות יד ביד לעבר המטרה הנעלה של איכות חיים והתנהלות כלכלית נבונה. בואו והצטרפו גם אתם להיות חלק מההצלחה הכלכלית. 

כי אם יש לכם אפשרות לחיות ברוגע, אז למה שלא לעשות זאת?

הקליקו כאן לתיזמון פגישה ראשונה ללא עלות עם חברתינו. פגישה שיכולה להיות המפתח לחיים מאושרים יותר שלכם של בני משפחתכם. אל תפספסו. 

 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: