רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

כאשר רוצים לחסוך כסף, קודם כל בודקים את ההוצאה הגדולה ביותר. מהי ההוצאה הגדולה ביותר ברוב משקי הבית בישראל? תשלום שכר דירה. אבל בעוד שאת שכר דירה עבור שכירות, אין דרך להוזיל אלא על ידי מעבר דירה, את שכר הדירה עבור המשכנתא, ניתן לשנות על ידי מחזור משכנתא. ריביות המשכנתא הן דבר מאוד דינמי בין תקופה לתקופה. כלומר, יכול מאוד להיות שלקחתם משכנתא לפני שש שנים בתקופה בה הריביות היו מאוד יקרות, ואתם יכולים להוזיל עכשיו את הריביות שלכם בצורה משמעותית, על ידי מחזור משכנתא. 

איך מחשבים את המשכנתא? 

בגדול זה נקרא שעל כל מאה אלף שקלים בגובה ההלוואה שלכם, אתם אמורים לשלם בפן החודשי, ארבע מאות שקלים. כלומר אם לקחתם הלוואה בגובה של תשע מאות אלף שקלים, החשבון שתעשו הוא כזה: 9X400=3600. כלומר ההחזר החודשי שלכם הינו 3,600. 

אבל בפועל, יש יועצי משכנתאות שמספרים כי הם מסוגלים להביא ממוצע נמוך יותר כלומר. על כל מאה אלף שקלים, שלוש מאות שמונים שקלים. ההבדל הוא עצום. כי כאשר פורסים את המשכנתא לשלושים שנה, הנחה של עשר שקלים לחודש, הווי אומר שלושים ושש אלף שקלים בסך הכללי. ואם מדובר על מאה שקלים פחות, מדובר כבר בהוזלה גדולה ממש – למעלה ממאה אלף שקלים במשכנתא. למה שתשלמו יותר, אם יש מישהו שיכול להוזיל לכם את ריביות המשכנתא? 

איך עושים מחזור משכנתא? 

התהליך של ממזור משכנתא הינו תהליך פשוט מאוד ליועצי משכנתאות אבל מורכב מאוד לאנשים רגילים. אז מה עושים כדי לעבור את השלב הזה בקלות? נותנים ליועץ המשכנתאות שלכם יפוי כוח, ועושים כל מה שהוא אומר לכם. מגישים לו מסמכים שונים, כמו דו"ח יתרות משכנתא, תעודות זהות, הרשאה לבדיקת דירוג אשראי ועוד. 

בעצם מגישים לבנק בקשה לחידוש המשכנתא הכולל שינוים במשכנתא. ברגע שאתם ממחזרים את המשכנתא, אתם יכולים לשנות את כל נתוני המשכנתא. כמו, מספר שנות פריסת המשכנתא, גובה הריבית – על ידי משא ומתן מול הבנק ועוד. בנוסף לכך, אם צברתם סכום כסף, אתם יכולים בהזדמנות זו לכסות את אחד ממסלולי המשכנתא, כך ההחזר החודשי שלכם ירד. 

מחזור משכנתא עולה כסף - האם זה שווה? 

זה נכון שמחזור משכנתא היא פעולה שעולה כסף וכדי לבצע אותה צריך לשלם. אבל החיסכון שהיא מניבה שווה כל שקל. רוב יועצי המשכנתאות מציעים בדיקה לכדאיות מחזור משכנתא. כלומר, יועץ המשכנתאות יקח את פרטי המשכנתא שלכם ויבדוק כמה מחזור המשכנתא יחסוך לכם, לעומת העלויות שלו. 

אתם מוזמנים להכיר את המומחים של חברת המפתח – כלכלת משפחה. אנו מתמחים בליווי של משפחות בדרך אל הרוגע הפיננסי עליו הם חלמו. הקליקו כאן לתיאום פגישת ייעוץ חינם. 

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: