רוצים להוזיל את המשכנתא שלכם? הכתבה הבאה היא הכתובת!

אחת ההוצאות הכבדות ביותר בחייהם של אנשים היום, היא הוצאות המשכנתא. אין הרבה הוצאות מסודרות ורשמיות כל כך מדי חודש כמו הוצאות המשכנתא. מדובר בהוצאה שיורדת מדי חודש בחודשי בלי לחמול ולהתחשב במצב כלכלי קשה  או בלחץ זמני אחר. משכנתא היא הוצאה קבועה ובדרך כלל גבוהה ונוגסת. אם אתם עומדים לפני, זה הזמן להיערך לכך בהתאם. חשוב שתדעו עד כמה המשכנתא משפיעה על החיים הכלכליים. עד כמה היא הולכת ללוות אתכם בלי לשאול אתכם. לכן, עוד לפני שתקחו אותה, כדאי לכם לעשות הכל כדי שהיא תהיה חסכונית וזולה ככל שניתן.

אז מה עושים קודם?

1.המטרה שלכם כאשר אתם לוקחים משכנתא, היא להגיע להסכם עם הבנק על ריביות זולות ותנאים נוחים שיגרמו להחזר החודשי שלכם להיות נמוך ולמשכנתא שלכם להיות זולה. אחד הדברים החשובים ביותר בלקיחת משכנתא, הוא, כמה אחוזי מימון אתם לוקחים מהבנק. במילים פשוטות, כמה כסף אתם רוצים ללוות מהבנק במסגרת המשכנתא. למה זה חשוב? כאשר הבנק רוצה לתת ללקוח הלוואת משכנתא, הוא בודק את מצבו הכלכלי, את יכולתו הפיננסית ואת עברו  בבנק ועל פיו הוא מחליט האם בכלל לאשר את המשכנתא. לאחר שהבנק אישר את הלקוח, הוא מדרג  אותו על פי דרגות סיכון. מה זה אומר? כל לקוח שלוקח הלוואה מהבנק, מסכן את הבנק. אם חלילה לא יהיה לו מהיכן להחזיר את הכסף, הבנק ישאר ללא כיסוי על  ההלוואה שלווה. לכן, לפני ש הוא נותן הלוואה הוא בוחן את כל הנתונים על הלקוח ומסמן עד כמה הוא מסוכן לבנק. ככל שהלקוח יותר מסודר כלכלית, הבנק ישמח לתת לו הלוואה. הוא יודע שהלקוח לכאורה יוכל לעמוד בהחזרים החודשיים ולהחזיר את הכסף חזרה בכבוד. 

איך הבנק מדרג את הלקוחות? על פי אחוזי מימון. אם תלוו מהבנק עד 45% מימון ממחיר הנכס, הלקוח ידורג בדרגת סיכון הנמוכה ביותר. הוא יקבל ריביות אטרקטיביות במיוחד. 

לקוח שילווה מהבנק 45%-60% מימון מהבנק, יסומן במקום בינוני ויקבל תנאים בינוניים וטובים. לקוחות שיבקשו אחוזי מימון של 60%-75% מימון מהבנק, ידורגו בדרגת סיכון הגבוהה ביותר ויקבלו ריביות יקרות. 

אז אם אתם יכולים להגדיל את ההון העצמי שלכם, תעשו זאת. כך תוכלו לקבל ריביות זולות יותר והמשכנתא שלכם תהיה חסכונית יותר.

2. ישנו כלל הקובע, כי ככל שנערכים מוקדם יותר למשכנתא, יש יותר סיכוי להגיע אליו מוכנים. למה? קודם כל,  יש לכם את הפנאי והיכולת להשוות בין הבנקים וההצעות השונות, להגיע למסקנות מי הבנק הכדאי ביותר למשכנתא שלכם. ויותר מזה, כאשר תגשו לבנק ברגע האחרון, הבנק ידע וירגיש שאתם לחוצים בזמן. אם הלקוח לחוץ בזמן, אפשר לדחוף לו כל הצעת מחיר. ממילא אין לו ברירה אלא לקחת אותה. אם תגשו לבנק מספיק מוקדם, חודשיים שלוש לפני שאתם צריכים את הכסף, אתם מספיק רגועים כדי להתמקח על הוזלות במחיר. יש לכם את היכולת לערוך משא ומתן עם הבנק ולקבל את מה שתרצו.

3. משהו נוסף שחשוב שתדעו, הבנק ידרוש מכם תשלום עבור פתיחת תיק משכנתא. העלות תהיה 0.25% מגובה המשכנתא שתקחו מהבנק. אבל, אתם צריכים לדעת שיש לכם על מה ועם מי להתמקח על כך. הבנק יכול לתת לכם הנחה של 50% לפחות. ואם תהיו חזקים, ישנם בנקים שגם יתנו לכם את זה בחינם. 

אם אתם רוצים לחסוך כסף בבית, אנחנו כאן בשבילכם. צוות המומחים שלנו יעזרו גם לכם. אנו מתמחים במיוחד בבניית תוכניות חיסכון לבית ולמשפחה מתוך מטרה להביא אתכם מאושרים לרוגע ולשלווה. הקליקו כעת:

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: