רוצים לעבור בנק אבל מתעצלים לעשות זאת? בקרוב תוכלו לעבור בנק ברגע אחד!

החל מ 22 בספטמבר יתחולל המהפך הגדול. די לטרטורים ולתשלומים נדחים או מוקדמים של אשראי ופיקדונות, הגיע הזמן שהבנקים ישתפרו בעניין!

אם יצא לכם לעבור מבנק אחד למשנהו אתם ודאי תבינו במה מדובר. יתכן וגם אתם תפסתם פיק ברכיים ונסוגתם לאחור אחרי שהבנתם שהתהליך כל כך מורכב ודורש מאמץ.

השינוי שעתיד להיות, יהפוך את המעבר המורכב והייגע לפשוט ואפשרי לכל אחד. את השינוי יזמו בנק ישראל יחד עם משרד האוצר. החוק יוכנס בפועל ב 22 בספטמבר לאחר שנדחה כבר 3 שנים.

לקוח שרוצה לעבור בנק היום, מה הוא צריך לעשות?

נכון להיום, אם אתם רוצים לעבור לבנק אחר ואתם רוצים לסגור את חשבון הבנק הקודם, תצטרכו לשלם על כך הרבה כסף. טוב, קודם כל, צריך לפנות לחברת האשראי ולבקש פירעון של ההתחייבויות הקיימות בכרטיס. חברת האשראי לא תמיד תהיה זמינה. היא גם צריכה אישור מהבנק על כך. גם כאשר הבנק יסכים וחברת האשראי תאשר, לפעמים תדרשו לשלם עמלה לחברה של עשרות שקלים לחודש. לא תמיד התהליך יתנהל בדיוק כך. אבל זה הכיוון. כל דבר תלוי אחד בשני וכל חברה או גוף ישלחו את הלקוח למישהו אחר.

מדובר בתהליך מורכב ומתמשך. כאשר בסך הכל רוצים לעבור לבנק אחר. 

איזה שינוי עתיד להיות בעולם הבנקאות?

מדובר במהפכה משמעותית ממש. לקוח שירצה לעבור לבנק אחר, יגיש בקשה באופן מקוון לבנק החדש עם כל פרטיו ופרטי החשבון הישן. ומרגע זה הסיפור מאחוריו. הבנק הוא זה שינהל את כל התהליך בלי לשתף את הלקוח כל וכלל בכל מה שקורה. 7 ימים אחרי שהלקוח פנה אל הבנק הוא יקבל תשובה ואישור על כך שהוא אכן עבר לבנק החדש הרצוי. כל ההוראות קבע שלו ופרטי החשבון עם ניירות ערך וכו יעברו באופן אוטומטי לבנק החדש בלי שום מעורבות נוספת בעניין.

כמו כן, ישנם 2 שירותי "עקוב אחרי" למשך 2 שנים מיום החלפת הבנק. בשנים אלו הלקוח עדיין יכול להשתמש בצ'קים ישנים ובכרטיסי אשראי מהעבר. הכסף ירד מהחשבון של הלקוח בלי שום צורך בבקשה או אישור כלשהו.

מה עוד? תוכלו גם להשאיר את הפקדונות שהיו לכם בבנק הקודם בלי לשלם על כך עמלות. למרות שעברתם לבנק אחר. בסיום תקופת הפירעון (שיכול להיות גם יותר משנתיים) הכסף יפרע לחשבון החדש שלכם. 

מה לא יוכל לעבור לחשבון החדש?

מסגרת האשראי של הלקוח לא תעבור לחשבון החדש. לבנק החדש תהיה הזכות להחליט את מסגרת האשראי של הלקוח על פי מצבו הכלכלי.

מה התחזית של בנק ישראל?

נק ישראל משער ש 80% מהלקוחות יוכלו לעבור בצורה אוטומטית ופשוטה לבנק אחר. חשבונות מסובכים יותר כמו אזרחי חוץ, אזרחים המסובכים משפטית וכדו', לא יוכלו לעבור באופן אוטומטי אלא כן יצטרכו לעבור תהליך מורכב יותר.

כמה לקוחות עוברים מדי שנה לבנק מתחרה?

על פי סקר שערך משרד האוצר לפני מספר שנים, 40% מהאוכלוסיה הישראלית חשבה לעבור לבנק אחר בעקבות ההרגשה שהם משלמים יותר מדי על עמלות. בסופו של דבר, רק 3% עוברים בשנה.

כמה עולה ההתפתחות החדשה הזו?

לא תאמינו, 250 מיליון ש"ח משלמת מדינת ישראל על עריכת שינוי זה בבנקים.

המטרה בשינוי הזה היא עמוקה יותר. היא לא רק עתידה לשפר את היכולת והמהירות לעבור מבנק אחד לשני. היא בעיקר באה לדחוף את הבנקים ולהתריע אותם, אם לא תתנו תנאים טובים, הלקוחות יברחו מכם ובקלות. לא כמו בעבר שלקוחות יכלו להשאר בבנק רק בגלל מורכבות המעבר. מעכשיו, תהיה תחרות בין הבנקים שתעודד את הבנקים להיטיב עם הלקוחות, לתת תנאים טובים, שאם לא כן, הם יעברו במהירות ובקלות לבנק המתחרה. בסופו של דבר, השינוי עתיד לשפר את השירות ללקוחות ולעודד את התחרות החיובית בקרב הבנקים.

מי יהיה אחראי על טעויות?

לכאורה, עדיין לא נקבע סופי, הבנק החדש הוא זה שאחראי על טעויות או מחדלים שלא יקרו בהעברת החשבון לחשבון החדש.

אנו במפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם ולתת מענה בכל הנוגע לחיסכון המשפחתי שלכם. 

אני רוצה לפגוש כלכלן בכיר שיעזור לי להתקדם כלכלית.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: