רוצים לקבל משכנתא המתאימה למשפרי דיור? הפוסט הזה נכתב בשבילכם!

יש לכם דירה אבל אתם רוצים למכור אותה כדי לקנות דירה עם תנאים טובים יותר? הכתבה הבאה מיועדת במיוחד בשבילכם. המשיכו אתנו…

כל מי שנקלע למצב הזה בו מצד אחד יש לו כבר דירה, כך שהוא לא אחד המסכנים שחייבים לעזור לו. ומצד שני, הדירה שלו כבר לא מתאימה לצרכים שלו והוא רוצה לקנות דירה יקרה יותר, מרגיש דחוק לפינה כאשר הוא מבין שאין לו תנאים טובים למשכנתא. ואף אחד גם לא מתכוון להתחשב בו. אלפי משפחות מתמודדות עם המצב הזה ורוצות למצוא מענה למצוקתם.

מה הבעיה המרכזית של משפרי דיור?

נציג לפניכם דוגמה שתבהיר את הבעיה טוב יותר. משפחה שרוצה לעבור דירה. יש להם ברשותכם דירה ששווה 1.5 מיליון. ונשאר עליה משכנתא של 300,000 ש"ח. הם רוצים לקנות דירה שעולה 1.7 מיליון. זאת אומרת, אחרי שהם ימכרו את הדירה הם יצטרכו להוסיף 200,000 ש"ח. בנוסף למשכנתא שיש על הדירה. כך שהם בעצם יקבלו משכנתא של 500,000 ש"ח. 

אם המשפחה קנתה את הדירה עוד לפני שהצליחה למכור אותה היא תתקל בשני בעיות. קודם כל בעיית המיסוי ושנית, מהיכן היא תממן את ההון העצמי.

בעיית המיסוי:

אם קונים דירה שניה לפני שמוכרים את הדירה הראשונה, המדינה מתייחסת אליכם כאילו שיש לכם 2 דירות. אם כן, אתם בגדר משקיעים. משקיעים משלמים מיסים יקרים. עד  18 חודשים רשות המיסים מוכנה להכיר בכם כמשפרי  דיור. לכן, אם אתם עומדים במצב כזה, אתם צריכים למהר למכור את הדירה תוך שנה וחצי כך שרשות המיסים לא תדרוש מכם תשלומים יקרים.

הון עצמי לדירה השניה:

כדי לקנות דירה יש צורך עוד לפני המשכנתא בהון עצמי. אם הדירה הישנה עדיין לא נמכרה, מהיכן הון עצמי? וכן, עד שלא תמכרו את הדירה הישנה, תשלמו במקביל גם את המשכנתא עליה! האם תוכלו לעמוד בעלויות ההזויות הללו?

אם יש לכם עדיין משכנתא על הדירה הישנה, מה עושים?

זה כמובן מאוד תלוי באיזה מצב אתם נמצאים בדיוק. ישנם הבדלים מהותיים בין אחד לשני שגורמים לשינויים בהמלצות של המומחים. לכן, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי.

במקרה של משכנתא חדשה:

ניתן למכור את הדירה הישנה עוד לפני רכישת הדירה החדשה וכך לסלק את  המשכנתא שעליה.  אם יש צורך תוכלו בשלב זה לקחת משכנתא חדשה.

גרירת משכנתא:

תוכלו להעביר את המשכנתא הישנה לדירה החדשה. זאת אומרת, שהדירה החדשה תהיה משועבדת לבנק עד שההלוואה הראשונה תכוסה לחלוטין. לפעמים יהיה משתלם יותר למחזר את המשכנתא. בדקו את התנאים בשוק לפני שאתם מחליטים על איזה כיוון ללכת.

גרייס:

גרייס משמעותו תקופת חסד. במקרה כזה אתם דוחים את התשלומים לתקופה מאוחרת יותר. עד לשלב בו תמכרו את הדירה וכבר יהיה לכם את הכסף לשלם.

הלוואת גישור:

הלוואה זו ניתנת עד לתקופה של 3 שנים.  כאשר אתם מקבלים את הכסף עכשיו כדי לקנות את הדירה ותוך 3 שנים, כאשר תמכרו את הנכס הישן, תחזירו את הכסף.  זוהי הלוואה יקרה מאוד ולא כולם ממהרים לקחת אותה.

על כל שאלה בנושא אנחנו כאן כדי לעזור. מוזמנים לכתוב לנו.

אני רוצה לפגוש יועץ כלכלי מחברת המפתח לכלכלת משפחה שיעזור לי לגייס מימון לרכישת נכס משלי.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: