רוצים לקנות דירה עם שותפים? תצטרכו לשלם מס רכישה! הפוסט הזה יכוון אתכם מה ואיך לפעול!

כולנו רוצים להשקיע את הכסף שלנו במקום ובאופן משתלם ורווחי. נדל"ן הוא מוקד מבוקש להשקעה בגלל היציבות שלו. לא כולם יכולים לקנות דירה להשקעה לבד בעצמם. לא לכל אחד יש מספיק הון עצמי להביא. או מספיק אומץ כדי לגשת לעסקה כזו לבד. מחירי הדירות היום מטפסים. אם בעבר יכלו לקנות דירה להשקעה על ידי משכון דירה קיימת, תיקון החוק שנכנס לאחרונה אוסר גם אפשרות כזו. לכן, רק אנשים אמידים שיש להם הון עצמי מכובד בצד, יכולים לפרגן לעצמם לקנות דירה להשקעה לבד. בשורות הבאות תקבלו הכוונה מלאה לגבי השקעה בשותפות.

שאלות שנשאלו על ידי לקוחות והמומחים של כלכלת משפחה עונים לכם!

ש. אנחנו שני שותפים שרוצים לקנות דירה ביחד. אין לנו הון עצמי מספק. רצינו למשכן את הדירות שלנו ולקנות ביחד דירה להשקעה. נאלץ לשלם מס רכישה?

ת. אי אפשר לקנות דירה בלי לשלם עליה מס רכישה. אבל מה שכן, המדינה התירה לרוכשי דירות ראשונות מסוימים פטור מתשלום ממס. למשל לזוגות צעירים, למחוסרי בית ועוד. אם אתם כבר בעלי דירה, אין שום סיבה שלא תשלמו מס. אבל שימו לב, החוק החדש כבר נכנס לתוקף. כבר אי אפשר למשכן דירה כדי לקנות דירה להשקעה. אתם צריכים לחפש דרך אחרת להשיג את ההון העצמי שלכם. מאחלים לכם בהצלחה רבה!

ש. אנחנו זוג נשוי המעוניין לקנות דירה ראשונה. אנחנו עומדים באמצע התהליך של המשכנתא ועדיין לא חתמנו סופית עליה. אבא של אשתי נפטר באופן פתאומי והשאיר דירה שתתחלק בין 5 אחים. כעת, כאשר אנחנו נחתום על המשכנתא לדירה שלנו, אנחנו נדרש לשלם עליה מס? האם היא תחשב לדירה שניה בגלל הדירה שלאשתי יהיה בה חלק?

ת. לא. מכיוון שהדירה מתחלקת בין יותר מארבעה אחים, היא אינה נחשבת לדירה בפני עצמה, דירה להשקעה. לכן, לא תדרשו לשלם מס רכישה על הדירה שלכם. היא עדיין תחשב לדירה ראשונה ויחידה. אבל, אם הדירה שלכם כן עולה יותר מ 1.7 מיליון, החוק כן מחייב אתכם לשלם מס רכישה כמו בכל רכישה רגילה.

לפני שאתם מקישים מהמקרים שנשאלו שימו לב, גם אם הדירה שאתם מתכננים לקנות שווה עולה יותר מ 1.7 מיליון, אתם תשלמו מס רק על ההפרש. אם למשל הדירה עולה 2 מיליון, תשלמו על שלוש מאות אלף ש"ח.  כי עדיין אתם זכאים בדירה ראשונה על פטור ממס עד 1.7 מיליון ש"ח.

רוצים לדעת מה עוד אתם צריכים לעשות ברכישת דירה עם שותפים? מחפשים להוזיל את המשכנתא שלכם בלי סיכונים? חברת המפתח לכלכלת המשפחה כאן בשבילכם. צרו קשר ומומחה כלכלה יקבע עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם בה ימפה את מצבכם הפיננסי.

מה היה בתקופת הקורונה?

במהלך תקופת משבר הקורונה, ניתנה אפשרות למשוך מכספי הקרן את הכסף בלי לשלם על כך מס גבוה למדינה, בכדי להקל על האזרחים שקרסו כלכלית. האישור היה מוגבל ותקף רק מחודש אוגוסט עד ספטמבר. אבל רק מי שהיה אחד משתי האופציות הבאות יכל לקבל את ההקלה. שלא לשלם עמלות על פירעון קופת קרן ההשתלמות לפני הזמן המיועד לכך.

הכנסה של אחד מבני הזוג נחתה כבר בתחילת משבר הקורונה יחסית לשנה שעברה באותה תקופה.

כל מי שיצא לחל"ת.

מה המקסימום שיכלו למשוך מקופת הקרן?

בעלי תלוש גבוה?

המדינה אישרה למשוך עד 52,000 ש"ח. האזרחים יכלו גם למשוך את הכסף בשבע פעימות. אם אכן רציתם לקבל את הכסף במספר פעימות, נדרשתם למלא טפסים בכל פעם מחדש. אחרי מילוי הטופס, היתה המתנה של שבוע ימים ורק אחר כך התקבל הכסף.

אם אתם מפקידים כל חודש עד 1,570 ש"ח, אכן לא תצטרכו לשלם מס. אבל אם אתם מרוויחים משכורת גבוהה מאוד ומפקידים יותר מזה לקרן השתלמות, המדינה לא מספיק מפרגנת לכם. היא דורשת מכם לשלם לה רבע מהסכום! לכן, שימו לב מראש שהכסף אותו אתם מפקידים לא יעלה על הסכום הזה. שלא תפסידו מכל הסיפור. 

רוצים לדעת שהכסף שלכם נמצא במקום הנכון? מעוניינים לחסוך? מחפשים גוף מקצועי ואין שיעזור לכם?

הכירו את חברת המפתח לכלכלת משפחה. אנו כאן כדי לעזור לכל מי שרוצה לראות את עצמו עם החיסכון המובטח.  

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

למה חשוב כל כך ללמוד על התנהלות כלכלית נכונה?

מחפשים לחיות נכון? קודם כל מסדרים את הניירת המשפחתית

איך כדאי להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

יש לכם הרבה הלוואות? חולמים להגיע לשלווה כלכלית? מתחילים לחיות נורמאלי!

מהן הטעויות הכלכליות הנפוצות שמהן חשוב להימנע?

מחפשים דרך להגדלת ההון העצמי? איך מגדילים הון עצמי?

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: