איך לחסוך בהוצאות תקשורת?

סעיף התקשורת במשק הבית הוא יחסית גדול, וכולל בתוכו את האינטרנט, הטלוויזיה, הטלפון הקווי והטלפונים הניידים. מה כדאי לכם לדעת כדי להביא לחסכון גם בהוצאה זו?

עודכן בתאריך 2021\05\20.

מספר נקודות שחשוב לשים לב אליהן בכל התקשרות עם חברות התקשורת:

  1. חברות התקשורת מחויבות על פי חוק לעדכן אתכם בפרטים הבאים: זמן אוויר, גלישה באינטרנט, הודעות טקסט, משך תקופת ההתחייבות, גובה הקנסות ביציאה ואת פרטי התוכניות.
  2. בכל שיחה בה מוצע לכם הנחה/ הטבה/ שדרוג, בדקו את תוקף ההטבה, את המחיר עבור השירות בתום תוקף ההטבה, בדקו אם אתם צריכים לשדרג את המכשיר או התשתית הנמצאים ברשותכם והאם זה עולה לכם כסף ואם זה עולה, אז כמה זה עולה. אל תשלמו על משהו לפני שאתם עורכים סקר שוק בין חברות מתחרות.
  3. אם הודיעו לכם שאתם זכאים למתנה, וודאו שאכן מדובר במתנה ואתם לא מחויבים עליה. איך אומרים. אף אחד לא מחלק מתנות בחינם. 
  4. כאשר אתם מבצעים עסקה אינטרנטית או טלפונית, הספק מחויב על פי חוק לשלוח לכם אישור בכתב הכולל את כל התנאים שסוכמו בינו לבין הלקוח, לא יאוחר מתאריך אספקת השירות. ודאו שקיבלתם הסכם/ אישור כזה. אל תחכו לראות את הגביה המופרזת מהאשראי שלכם בסוף חודש. 
  5. תעדו או הקליטו את השיחה שקיימתם עם הספק. (בכל טלפון או מכשיר סלולארי יש אפשרות לעשות הקלטת שיחות אוטומטית.) כאשר יגיעו החשבוניות בדקו שהכול אכן תואם את מה שהובטח לכם בשיחה. אם לא, דרשו את מה שהובטח לכם. בעת הצורך השתמשו בהקלטה כהוכחה על חיוב מיותר. 
  6. אם אתם רוצים להתנתק, לבקש בשיחה טלפונית זה לא מספיק. שלחו בקשה בכתב מתועדת (פקס, מייל או דואר רשום). יש אפשרות גם להיעזר באתר "נתק" על מנת לבצע ניתוק מהר.
  7. עדיין לא ניתקו אתכם? תדרשו בכתב החזר כספי ופיצוי בעקבות סירוב הספק לנתק אתכם במשך הרבה זמן, זהו תנאי הכרחי לתביעת פיצוי בסך 10,000 ₪. דעו את זכויותיכם!
  8. לא נתתם אישור וחידשו לכם את החוזה? שלחו הודעת סירוב ודרשו פיצוי.
  9. שימו לעצמכם תזכורת לפני תאריך הסיום של החוזה והתחילו לנהל משא ומתן על תנאי המשך החוזה. במידה ולא תעשו את זה, התוכנית שלכם תסתיים ותצורפו לתוכניות "ברירות מחדל" שהתעריפים בהם גבוהים בהרבה ממה שיש לכם כיום.

סלולר

באביב 2012 בעקבות פתיחת השוק לשחקנים חדשים כמו: גולן טלקום, רמי לוי, MOBILE012, וואלה מובייל ועוד, התחרות גדלה מאוד וניתן להשיג הנחות משמעותיות ביותר. בעבר היינו מתקמצנים על דקות שיחה… היום אין חיה כזאת. כתוצאה מהתחרות הגדלה יש היצע גדול מאוד של תוכניות שהמכנה המשותף שלהן הן הטבות ללקוח. כדאי לבדוק האם החברה בה אתם מנויים היום עדיין משתלמת עבורכם. מומלץ לבצע את הבדיקה הזו לפחות פעם בשנה. 

    • אל תבחרו את התוכנית שלכם בפזיזות והכי חשוב, אל תתפתו ל"מבצעים של 'פעם ב' ושלא יחזרו". קחו את הזמן לבדוק האם המסלול הספציפי הזה מתאים לכם. כדי לעשות את זה חשוב שתכירו את דפוסי השימוש שלכם. כיום ניתן למצוא ברוב חברות הסלולר תוכנית "הכול כלול" שעלותן עד 49 ₪ בחודש עבור המכשיר הראשון ועד 292 ₪ עבור כל מכשיר נוסף.
    • לעולם אל תסתמכו על מה שאמר הנציג. דרשו חוזה בכתב, אחרת אתם תוכלו לגלות הפתעות כבר בחשבון הראשון.
    • במידה והחלטתם שאתם רוצים לעבור חברה, ודאו שהמכשיר שלכם תומך ברשת החדשה. יכול להיות מצב בו מעבר לחברה אחרת יצריך מכם לרכוש מכשיר חדש ולכן, חשוב לדעת את זה מראש ולהיערך בהתאם.
    • כשאתם קונים מכשיר חדש, תשוו מחירים בין ספקים חיצוניים וחברות הסלולר. אין שום יתרון ברכישת מכשיר אצל חברות הסלולר. ודאו שאתם לא קונים מכשיר מחודש אלא אם כן זה מה שאתם רוצים. לגבי האחריות – בדקו מי נותן לכם אותה- האם זה היבואן הרשמי או יבוא מקביל ומה אורך האחריות. היבואן הרשמי נותן אחריות יצרן שתקפה לשנתיים.
    • בדקו את החשבון שאתם מקבלים כל חודש. אתם תופתעו לגלות שלעיתים קרובות אתם מחויבים יותר ממה שאתם אמורים לשלם. 
    • בדקו בטופס ההצטרפות שכל שירותי התוכן מסומנים ב"לא". 
    • נכון להיום המסלולים הם ללא התחייבות. אם המסלול שלכם עדיין עם התחייבות חשוב שתדעו שקנסות היציאה הרבה יותר נמוכים מפעם. לפי החוק הקנס מוגבל ל- 8% מסכום החשבון הממוצע שלכם כפול יתרת החודשים הנותרת. לפעמים עדיף לשלם את הקנס מאשר להישאר בתוכנית לא טובה. 
    • אם יש לכם מסלול שהוא לא "הכול כלול" אלא לפי צריכה, כדאי לדעת שהודעת טקסט בעברית מכילה 70 תווים. במידה ותחרגו מסכום זה תחויבו בשתי הודעות, אם תכתבו יותר מ 140 תווים 3 הודעות וכו'.
    • עוד דבר שיכול לייקר עלויות זה שיר בהמתנה – כדאי לוותר.
    • אם רכשתם מכשיר חדש, כבר יש לכם אחריות יצרן לשנה הראשונה. חבל לשלם על כפל ביטוחים.

תקשורת בחו"ל

  • אם אתם נוסעים לחו"ל, ברגע שאתם נוחתים ודאו שהנתונים הסלולריים שלכם כבויים.
  • ישנן היום המון אפליקציות שנתמכות באינטרנט כמו: WHATSAPP, SKYPE ועוד שנותנות את האפשרות להתקשר לכל מקום בעולם באמצעות האינטרנט. כל מה שתצטרכו לעשות זה להתחבר ל WIFI.
  • יש אפשרות לקבל שיחות CALLBACK. ודאו שהאפשרות פעילה אצלכם, חייגו למספר הרצוי בארץ, השיחה תנותק ותחזור אליכם כשיחה נכנסת. העלות היא עד 1 ₪ לדקה.

תקשורת ביתית

  • התמקחו! בסופו של דבר הנציג יציע לכם הנחה או הטבה. וכמובן, השוו עם המתחרים.
  • בחרו את המסלול הכי טוב עבור הצרכים שלכם.
  • ותרו על שירותים שאינם הכרחיים לכם כמו שיחה מזוהה או מענה קולי.
  • בדקו איזה קווים רשומים על שמכם ותראו שאתם לא משלמים על קווים ישנים.
  • בצעו הערכה מחדש לצורך בטלפון נייח בבית. לפעמים הטלפונים הניידים מספיקים.

אינטרנט

  • שירותי האינטרנט הביתי מחולקים לשתיים: ספק התשתית (הוט או בזק) וספק השירות
  • המחירים של התשתית אינם קבועים ותלויים ברוחב הפס שתבחרו. עבור שימוש רגיל שלא כולל שימוש בווידאו, 30 מגה אמור להספיק. המחיר ינוע בין 70-85 ₪ בחודש. במקרים בהם נדרש רוחב פס גדול יותר (100-200 מגה) המחיר ינוע באזור ה 100 ₪ לחודש.
  • גם מחירי הספק תלויים ברוחב הפס ומחירם ינוע בין 10-80 ₪ לחודש. גם כאשר רוחב הפס דומה, יכול להיות פער משמעותי בין הספקים. בגדול, עבור רוחב פס של 100 מגה אפשר למצוא ספק טוב ב 20 ₪ לחודש.
  • תבדקו שאתם לא משלמים עבור שירותים שאתם לא משתמשים בהם כמו: תיבות מייל למיניהן, אנטי וירוס ועוד.
  • פעם בשנה בצעו סקר שוק גם מבחינת התשתית וגם מבחינת הספק. בדקו שאתם משלמים את הסכום הנמוך ביותר עבור השירות אותו אתם מקבלים.
  • לאחרונה חלה רפורמה בשוק שמאגדת את התשתית והספק ביחד תחת אותה חשבונית. המחיר נע בסביבות ה- 90 ₪ לחודש. בחודשים הראשונים תוכלו לקבל הנחה.

טלוויזיה

  • במידה והזמנתם ערוצים שאתם לא משתמשים – בטלו את המנוי.
  • משרד התקשורת הוציא הנחיה שחברות הטלוויזיה מחויבות לתת "חבילה צרה" הכוללת מספר מינימלי של ערוצים בתמורה למחיר הוגן ( עד 120 ₪ עבור 25 ערוצים).
  • חברות הכבלים והסלולר מציעות ממירים עם ערוצים ותוכן ייחודי כגון: סלקום TV, YES, עידן פלוס ועוד.
  • בדרך כלל חבילות הטריפל (טלפון+ טלוויזיה+ אינטרנט) זולות יותר מאשר כל אחד מהשירותים בנפרד. 
  • התמקחו עם נציג השירות ודרשו הטבות איפה שניתן.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

המחירים רק עולים ואתם מחכים לשמוע מתי כבר תהיה תפנית?

איך תוכלו לחסוך עבור הילדים שלכם? מה חשוב לדעת על תוכנית "חיסכון לכל ילד"?

מחפשים איך לחסוך? טיפים לרכישה חדשה – ישנה:

איך חוסכים כסף בצד?

בני נוער! בואו ללמוד איך תחסכו כסף בחופש הגדול

איך חוסכים כסף בחופש הגדול?

חייל משרת מילואים? יש לך הטבות כלכליות שונות

רוצים לעשות כסף בחופש הגדול? איך עושים כסף בחופש הגדול? הכל על עבודות קיץ לבני נוער וילדים

התנהלות כלכלית נכונה גם בשנת 2020

הופכים את החיסכון לעסק משפחתי!

מה קורה לקניות אינטרנט בתקופת הקורונה?

חיסכון עבור הילדים – המדריך החכם