הסדר חובות מול בנקים

הסדר חובות כשמו כן הוא. זהו מצב בו הנושה נתן הלוואה לגורם מסוים ומכל סיבה שהיא הוא לא קיבל את כל הכסף בחזרה. במצב כזה נדרש הסדר חוב.

הסדר חובות מול הבנקים

עודכן בתאריך 2021\05\23.

הסדר חוב כשמו כן הוא. זהו מצב בו הבנק (הנושה) נתן הלוואה לגורם מסוים (חברה, אדם פרטי ועוד) ומכל סיבה שהיא הבנק לא קיבל את כל הכסף בחזרה. אחד מתפקידיו של הבנק הוא לתת לאנשים את האפשרות להתנהל נכון מבחינה כלכלית, אחת מהאפשרויות העומדות בפני הבנק, היא מתן הלוואות (הלוואות רגילות, משכנתאות וכו').

לא משנה אם מדובר באדם אחד או במספר אנשים, כנראה שהחוב יפחיד אותם יותר מאשר את הבנק. הבנקים הם מוסדות חזקים וחשובים ביותר, ב- 99.9% מהמקרים, הוא לא באמת צריך את הכסף שלכם. 

על מנת לתת מענה לבעיות שצצות בנושא הסדר החובות, מדינת ישראל חוקקה מספר חוקים. לפי החוק, אדם או ארגון שלא מצליחים לעמוד בהתחייבויות שלו מו הבנק, עלול להיות בהליך של פשיטת רגל או הוצאה לפועל (תלוי במקרה). במקרים בהם החייב הוא תאגיד גדול, בית משפט יכול להכריז על פירוק תאגיד.

איך נוצר חוב מול הבנקים?

מי כמוכם יודעים כי חוסר היכולת לשלם לבנק בגין חוב קיים, מדירה שינה מעיני החייבים. חוץ מהחוב המקורי, ככל שיש עיכוב בתשלום, מצטברות גם ריביות והצמדות ואז החוב נהיה עצום. בנוסף לריביות, כל ההוצאות המשפטיות וההיעזרות בעורך דין, גוררות עוד הוצאות המקשות עוד יותר על החייב ובני ביתו. אם אתם נמצאים במצב הזה, יש לכם כמה אפשרויות:

הדרך הראשונה והטובה ביותר (עבורכם ועבור הבנק), היא להגיע להסדר עם הבנק. חשוב לציין, המצב הזה הוא לא אידיאלי מבחינת הבנק המלווה. אם החלטתם להגיע לפשרה עם הבנק בבית משפט, הבנק "נגרר" בעל כורחו להליכים משפטיים והוצאות משפט גדולות.

בנוסף, זכרו שאתם לא היחידים שחייבים כסף לבנק בכל רגע נתון ולכן, את הכסף שהבנק מוציא על הוצאות המשפט שלכם צריך להכפיל במספר הלקוחות החייבים. זו הסיבה העיקרית לכך שהבנק יעדיף להגיע אתכם להסדר מאשר להגיע לבית משפט.

עוד סיבה שמעודדת את הבנק להגיע להסדר ולא לבית משפט, היא העובדה שהליכים משפטיים עלולים לקחת הרבה מאוד זמן. גם אם בסופו של דבר הבנק יצא זכאי והלקוח יוכרז כפושט רגל, אין לבנק שום ערובה לכך שהוא יקבל את מלוא הסכום. זכרו שיש לו המון הוצאות משפט לשלם.

לאור כל זה, הפתרון הכי טוב עבור כולם- זה להגיע להסדר.

למה כדאי להגיע להסדר עם הבנק?

כדי להגיע להסכם הכי טוב עבורכם, חשוב מאוד להיפגש עם הבנק. המלצה חמה שלנו: תעשו זאת אך ורק בליווי של איש מקצוע שייצג אתכם בצורה הכי נקיה שניתן מול הבנק המלווה. דבר ראשון, להציג לבנק את המצב שהוביל לכך שאתם לא יכולים לעמוד בהחזרים (קריסת עסק, מות אחד הלווים, טיפול רפואי, מצב בריאותי לא טוב וכו'). המטרה היא לא לגרום לפקיד לחבק אתכם, אלא, להציג לו, בצורה הכי ברורה שאפשר, למה אתם לא יכולים להמשיך לשלם את ההלוואה בצורה הנוכחית. כמו כן, חשוב מאוד לשקף את המצב הכלכלי שלכם. אם תוכלו להוכיח שמרגע לקיחת ההלוואה מצבכם הכלכלי הורע מסיבה מוצדקת, זה ייזקף לזכותכם בהסכם המתגבש. הצגת הכנסות עתידיות מול הוצאות עתידיות גם יכול לחזק את הנקודה שלכם. ברור שעבור כל טיעון שתציגו לבנק, תצטרכו להציג הוכחות.

חשוב להדגיש, כשאתם מגיעים לבנק, אתם לא באים לבקש מהבנק לבטל את החוב במלואו. זה תסריט שלא קורה וגם לא יקרה. המטרה המוגדר של ההסדר צריכה להיות: הקטנה של החוב, על מנת להגיע למצב בו אתם יכולים לסגור את ההלוואה או לחילופין, לפרוס מחדש את התשלומים ובכך להקטין לכם את ההחזר החודשי.

כשהבנק רואה מולו אדם שלא יכול לעמוד בהחזרי ההלוואה שניתנה לו, הוא עושה הערכת מצב. הערכת המצב הזו כוללת הערכה של הסכום אותו הלקוח יכול להחזיר והגדרת גבול תחתון מבחינת הבנק. למשל: אם הבנק נתן לכם 1,000 ₪, אחרי הערכת מצב הבנק רואה שאין לכם אפשרות להחזיר את כל הסכום אז הם ידרשו מכם 600 ₪. עם 600 השקלים הללו, הוא מגיע לשולחן המשא ומתן. אם אתם כלקוחות תציעו פחות מ – 600 ₪, סביר להניח שאתם תגיעו לבית משפט. אבל, אם תבואו עם הצעה נגדית שמקובלת על הבנק למשל 800 ₪, הבנק יעדיף לוותר על חלק מההלוואה כדי לקבל 800 ₪ עכשיו מאשר X שקלים מתישהו. 

השאלה העיקרית במצב הזה היא מה המניע של הבנק להפסיד חלק מההלוואה? כמו שאמרתי, הבנק מעדיף להימנע מהליכים משפטיים וגם, במיוחד אם אתם קרובים לסוף השנה הוא יעדיף לקבל חלק מהסכום ולא לרשום את כולו כחוב אבוד.

צריך לזכור שהבנק בסופו של דבר הוא עסק שמטרתו להרוויח. סוף השנה הוא הזמן האידיאלי לטפל בהסדרי חוב מול הבנקים. גם הבנקים וגם הלקוחות יודעים שברוב המקרים הבנק יקבל סכום נמוך מההלוואה המקורית שהוא נתן. ולכן הם יעדיפו להגיע להסדר.

בין כה וכה, בנושא של חוב מול בנק, צריך לטפל במהירות האפשרית. קודם כל כדי למנוע מהחוב לגדול (בעקבות הריביות וההצמדות) וכמובן, גם כדי להימנע מהוצאות נוספות במידה ותגיעו לבית משפט. כדי לזרז את הטיפול בנושא וסגירת התהליך בהקדם, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בנושא בנקים. כמובן, שאם תחליטו שאתם רוצים לייצג את עצמכם זו לגמרי זכותכם.

גם אם הבנק כבר התחיל בתהליכים של הוצאה לפועל או בבית משפט, עדיין ניתן להגיע להסדר. במקרה כזה, החשיבות של היעזרות בעורך דין כפולה ועשויה לעזור לכם להימנע ממצבים בעייתיים – כלכליים ומשפטיים.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

טיפים חשובים שיעזרו לכם לפני שאתם פותחים חשבון בנק פרטי!

פותחים חשבון בנק לראשונה? מזל טוב! רגע לפני, מה חשוב לדעת לפני שפותחים חשבון בנק?

כיצד תבדקו את הציון של דו"ח נתוני האשראי שלכם? כך תרוויחו כסף!

רוצים לעבור בנק אבל מתעצלים לעשות זאת? בקרוב תוכלו לעבור בנק ברגע אחד!

אצל איזה בנק הכי משתלם להשתמש בדיגיטל? ומיהו הבנק שגובה את העמלות היקרות ביותר?

האם אפשר לחיות בלי כרטיס אשראי? לא תאמינו, זה אפשרי!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: