איך אני יוצא מגלגל החובות שנקלעתי אליו?

אם גם אתה נמצא בתוך המצב המורכב והחונק של החובות. נושים רודפים אחריך. החשבון חוגג במינוס. האפשרות לעבור את החודש בצורה נורמלית ורגועה לא נראית באופק. מחנק כלכלי מלווה אותך בכל עת וכל נסיון לרכישה, אפילו בסיסית ביותר. אם כך, מומלץ לך לקרוא את המשך הכתבה שידריך אותך צעד צעד לעבור תקופה קשה זו ולהתחיל לחיות בכבוד וברוגע הנפשי שאתה זקוק לו כל כך.

איך נכנסים לגלגל חובות?

בעולם שלנו היום, בקלות רבה ניתן, לקבל הלוואות שונות, מאינסוף מקורות המציעים לך זאת, כולם חפצים מאוד לתת לך: בנקים, חברות אשראי וכו'. לאחר שאתה עונה על מספר דרישות פשוטות מצד הגוף המלווה, הכסף מועבר לך לחשבון הבנק, מבלי שבכלל תטריח את עצמך לגשת לבנק. מספיק להגיש בקשת הלוואה באתר של הבנק דרך המחשב האישי בבית שלך. מצד אחד, ישנם אנשים רבים המנצלים הלוואות אלו לטובה, הם מוציאים אותן למטרות מועילות עם ידיעה מוקדמת על האופן בו יחזירו אותן לאחר ששקלו זאת היטב ולקחו בחשבון גם את הריביות הנלוות להן. מצד שני, בגלל הדרך הפשוטה והקלה כל כך בה ניתן לקבל היום הלוואה, היא מושכת ומפתה אנשים רבים, לרכוש יותר, בידיעה שיש להם מקור ברור לכסותו והוא לקיחת הלוואה. ברב המקרים, אנשים מוציאים הלוואות, למטרות שאינן חיוניות מספיק כדי להצדיק מעשה זו. בלקיחת הלוואה הם גם לוקחים על עצמם סיכון גבוה. הרי אין להם דרך ברורה ומתוכננת כיצד להחזירה, אלא הם סומכים על כך שכבר ימצאו דרך כלשהי בהמשך. מה שגורם בהמשך לגרירת חובות, ריביות מצטברות, רדיפות מצד הנושים וכו'. 

הגלגל ממשיך...

כל אלו, גורמים לבעל החוב להוציא הלוואות חדשות ממקורות חדשים, במטרה לכסות חוב שאינו סובל דיחוי. מה שקורה זה שבצעד זה הוא נתקל בבעיה דומה להלוואה הישנה. בנוסף להלוואה הקודמת מצטברים לו חובות חדשים וכך הוא נסחף לגלגל חובות שלא נגמר, הוא מוצא את עצמו בסיוט מתמשך, חוסר וודאות, עוגמת נפש רבה ומאמץ על להחזיק את הראש מעל הגלים הסוערים.

צריך לרצות לשנות את המצב

אף אחד מאיתנו אינו חפץ למצוא את עצמו במצב זה. לכן, כדי לא להגיע לכך, שמור על עצמך, אל תתפתה מהר כל כך, אל תהיה פזיז בלקיחת הלוואה והשתדל להיות זהיר מאוד. אין מה לומר, הלוואה היא אכן מפתה מאוד, מה גם שהבנקים מפרסמים על הלוואות בכל עת ומציעים זאת בצורה משכנעת מאוד. כשהם משתמשים במשפטים המדברים אל ליבך, נותנים לך לדעת כמה היא חיונית עבורך. הם מסבירים לך כמה פשוט לקבלה ומציעים לך תנאים טובים מאוד שישתלמו לך ביותר. אך לא, עצור לפני שאתה עושה צעד זה, שקול אותו היטב וחשוב, האם המטרה שלשמה אתה ניגש לקחת את ההלוואה, היא חיונית עבורך מספיק, בשביל לקחת את הסיכון? כן זה סיכון, אל תחשוב לרגע שלא! גם כשאתה מבוסס כלכלית, חייב להיות לך סיבה טובה מאוד בשביל להוציא הלוואה וכמובן, אתה חייב דרך ידועה וברורה מראש להחזרתה. 

אך אם לצערך כבר הגעת למצב הלא נעים, בלשון המעטה, החובות חונקים ללא שום דרך אפשרית לכסותם. אתה כנראה מיואש מאוד, חנוק, נושים לוחצים, אין לך מנוחה נפשית, אתה לא ישן בלילות, מסתובב עצבני ביום, מסובך וחסר יכולת להתקדם בחיים.

אל תתייאש, יש אור בקצה המנהרה, יש דרך לצאת מהסיבוך הקשה שנקלעת אליו. המשך לקרוא ותיווכח שזה לא סוף העולם ויש דרך לצאת מהבור שנפלת אליו. ישנם אנשים רבים שעברו מצב דומה לשלך ואולי אפילו קשה יותר ממך והצליחו לצאת ממנו, אם זה בכוחות עצמם או בלקיחת עזרה חיצונית לכך.

אז אל תדאג, בעז"ה גם אתה תגיע לכך. 

אז תכל'ס, איך יוצאים מגלגולי חובות?

אז בעצם, כל אדם בעל חובות מצוי במצב שונה מחברו. לכן, אין דרך אחת המתאימה עבור כולם. ישנם מצבים שהדרך לצאת מהם היא קלה יותר והיא דורשת מאמץ קל בלבד. לעומת זאת, ישנם מצבים מורכבים יותר שדורשים מאמץ רב כדי לעבור אותם ולהגיע לאיזון שפוי.

אז לפניכם מספר צעדים המתאימים לכל אחד במצבו האישי ועוזר לו באופן שונה. יש את אלו שיצאו לגמרי ממצבם בסיוע צעדים אלו. ויש את אלו, שיידרש מצידם להוסיף מאמץ נוסף וטרחה שמשתלם להם בסופו של דבר. כמאמץ נוסף, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי המתמחה בתחום וכמובן לא להתפשר על איכות המקצועיות, אלא ללכת על הטוב ביותר.

מספר צעדים שיסייעו לך לצאת מחובות:

  1. היה מודע היטב לכל החובות שלך. מומלץ שיהיה לך רישום על דף בצורה מסודרת וברורה, כדי שלא תצטרך לזכור אותם בעל פה, מה שגורם ללחץ מיותר. 
  2. ערוך סדר עדיפויות בתשלום החובות שלך, מבחינת דחיפות התשלומים, המחיר שאתה משלם עליהם, לחץ מצד הנושים, חוב שרובץ לך כעול רב וכו'.
  3. ערוך חישוב הוצאות בהשוואה להכנסה החודשית, כדי לגלות את הסכום אותו אתה מסוגל להחזיר מדי חודש, למרות הקושי והצימצום הכרוך בכך.
  4. נסה לערוך הסדרי תשלומים עם הנושים, תופתע לגלות שאלו ישמחו בכך ויעדיפו את תשלום החוב בפריסה לתשלומים חודשיים מאשר פירעון החוב בתאריך פתוח ואינו ידוע.

 

חשוב לדעת, אי אפשר לברוח מחובות, בסופו של דבר חייבים לשלם את כולם, אי אפשר להתחמק מהם, הם רק יגרמו לך רק לעוגמת נפש רבה יותר, חוסר אמון בחברה, פגיעה בערך העצמי שלך וכו'. זכור תמיד, לא בורחים מהמציאות, יש להתמודד עימה. אם אתה לא מסוגל לבד, פנה בהקדם לייעוץ מקצועי.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: