איך מבצעים קניה נבונה בסופרמרקט?

כאן תקראו איך בעזרת היערכות מוקדמת ליציאה לסופר, ניתן לחסוך בהוצאות הקנייה וליהנות מקנייה צרכנית נבונה.

כללי חיסכון לקנייה נבונה:

  • לפני שאתם יוצאים לקנייה סרקו את ארונות המזון, המזווה, המקרר, גלו מה חסר ומה צריך לקנות. בהזדמנות זו, שחזרו איזה מוצרים זרקתם לפח בגלל שהם התקלקלו / פג תוקפם, הפיקו את הלקח הנדרש ואם זה קרה בגלל קניית כמות גדולה יותר מידי, אל תחזרו שוב על הטעות הקודמת.

 

  • ערכו רשימה בה תפרטו מה צריך לקנות בהתאם למה שראיתם שחסר בבית, ערכו רשימת קניות לשבוע, זהו טווח זמן מספק, לא גדול מדי, אפשר לתכנן מראש תפריטים לכל ארוחות השבוע כך שיהיה לכם בראש מה צריך לקנות ולא יקרה מצב שבמהלך השבוע יש צורך בקנייה נוספת (לצורך כך תוכלו להיעזר באתרים כמו רשימות, אוכל ורק אוכל).

 

  • עוד לפני שאתם יוצאים לסופר, בדקו באינטרנט מהם מחירי המוצרים שאתם רוצים לקנות, תוכלו למצוא שם מחירים שונים למוצר אחד, הרי כל סופר הוא בעל מחירים שונים, ערכו את הקנייה בסופר שנותן את המחיר הטוב ביותר לקנייה שלכם (לצורך ההשוואה תוכלו להיעזר באתרים כמו: מדלן, זולו, ישראפלייר, פרייסז ו mysupermarket).

 

  • בזמן הקנייה, הסתובבו עם הרשימה, רק מה שכתוב בה זה מה שאתם קונים, גם אם אתם רואים מבצעים שונים אל תכניסו מוצרים לא נצרכים לעגלת הקניות שלכם, הרי מה שאתם צריכים כבר כתוב ברשימה שלכם.

 

  • אחרי הקנייה הקפידו להסתפק במה שיש, מה שקניתם זה מה שיש, גם אם נראה לכם שיש צורך לקפוץ למכולת רק כדי להשלים עוד כמה מוצרים, התגברו על הצורך הזה, אתם תראו, אפשר להכין אוכל חם וטעים גם כשנראה לנו ש"אין בבית מה לאכול".

איך קונים והכיס לא מתרוקן?

  • לא מגיעים לסופר רעבים! מחקרים הראו (ולא צריך מחקר כדי לראות שזה נכון) שמי שרעב קונה יותר ממה שהוא באמת צריך כשבנוסף, הוא קונה הרבה ג'אנק פוד שיתן לו פתרון של אוכל כאן ועכשיו.

 

  • נמנעים מלהביא את הילד לסופר! קנייה עם ילדים יכולה להיות חוויה ויכולה להיות ההפך מכך… אם מתאפשר לכם לא לבוא עם הילד לסופר, עדיף. (אם אתם באים עם הילד לקניות נצלו את הזמן לחינוך פיננסי, תוכלו לקרוא על כך בפוסט "כללים לקנייה עם ילדים").

 

  • שימו לב למיקום ולמחיר המוצרים בסופר. זה מעניין אבל נכון, סופר גדול יביא אותכם לקנייה גדולה יותר מאשר סופר קטן. 

שימו לב שמוצרי בסיס, בדרך כלל, ממוקמים בסוף הסופר, הדבר נועד לפתות את מי שנכנס "רק כדי לקנות לקנות לחם וחלב".

בשוק המחירים יורדים עם השמש, תוכלו לנצל זאת לטובתכם ולערוך בשוק את הקנייה שלכם.

נצלו את הרשת המקוונת, רבים טועים לחשוב שקנייה באונליין יקרה יותר למרות שהמחיר הוא זהה למחיר בסופר,  בסך הכל מה ששונה הוא תוספת עלות המשלוח, אך גם ההגעה הפיזית שלכם לסופר כרוכה במאמץ , זמן ודלק ולכן העלות הנלווית די משתלמת. אז מי אמר שקנייה באונליין היא יקרה יותר?

יש מוצרים כמו לחם שהם בפיקוח המדינה, הסופר לא יכול להעלות את המחיר, המחיר המירבי הקבוע בחוק והוא מפוקח על ידי המועצה לצרכנות. אם אתם מתלבטים בין מוצר בפיקוח לבין מוצר שלא בפיקוח, העדיפו לשלם מחיר על מוצר מפוקח.

 

  • היעזרו בעגלות קטנות או סלסילות זמינות, ככל שהעגלה גדולה יותר, תת המודע שלנו אומר לנו שלא קנינו מספיק, העגלה עדיין נראית לו ריקה וכך נוצר בנו דחף למלא את העגלה הריקה. 

 

  • העדיפו קנייה שבועית על פני קנייה חודשית, הימנעו מקניות משלימות (רק משלימים ונסחפים לעוד קנייה…), רכזו את כל הקניות במקום אחד, אין צורך לקנות חד פעמי במקום אחד ודגים במקום אחר, לכו למקום אחד שיוכל לספק לכם את המוצרים שאתם צריכים.

 

  • ערכו השוואות בעזרת אתרי אינטרנט שונים, קיימים מגוון אתרים בהם ניתן להיעזר לצורך השוואת מחיר סל הקניות שלכם.

 

  • שימו לב כי המוצרים הנגישים הם היקרים בעוד המוצרים הפחות נגישים הם אלו הזולים.

 

  • על מותג משלמים, והרבה, אם לפניכם שני מוצרים זהים כל אחד שייך לחברה אחרת, אחת מביניהם היא מותג ידוע שאותו אתם רגילים לקנות, אל תמשיכו עם ההרגל הזה, נסו מוצר של חברה מתחרה, אז יכול להיות שהטעם לא יהיה זהה, אבל יש היום לכל דבר חיקויים מוצלחים, עד שמוצאים את הטוב מנסים, אין ברירה.

 

  • התייחסו אל המבצעים ביחס נכון, אל תאבדו את שיקול דעתכם בגלל מבצע מטורף ככל שיהיה, לא כל מבצע משתלם, מצאו את הפער שבין מחיר המבצע למחיר הרגיל ובדקו האם הוא משתלם, אל תפספסו את האותיות הקטנות, שם תוכלו, הרבה פעמים, לגלות את העוקץ…

 

  • בסיום הקנייה על יד הקופה נמצאים עשרות פריטים קטנים שאמורים לפתות את הלקוחות להוסיפם לסל הרכישה שלהם, אל תתפתו! אם החלטתם שהקנייה הסתיימה, היא הסתיימה! שימו לב לא לפרוס את התשלום על הקנייה לתשלומים, מוצרי מזון לא קונים בתשלומים.

 

  • החשבונית חשובה לא פחות, סירקו אותה בעיניכם ובדקו שחויבתם כנדרש.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

איך חוסכים כסף? כל מה שרציתם לדעת

החשמל מתייקר – איך תוכלו לחסוך בתשלומי חשמל?

רוצים להתחיל לעשות כסף? בואו ללמוד את הדרך הנכונה

רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

מה כדאי לעשות עם הכסף שבצד? הפוסט הזה יסביר לכם הכל!

יש לכם כסף בבנק ואין לכם צורך בו? אין חיה כזאת! הפוסט הזה ידריך אתכם איך לפעול ולהשקיע!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: