איך מתנהלים מול הבנק בצורה נבונה?

אז גם מול הבנקים יש לנו כללים, מה טוב לעשות, מה פחות, כאן תמצאו כללים שיעזרו לכם להתנהל בצורה נכונה מול הבנק שלכם.

אל תדחו דברים

אם תדחו את הטיפול בחוב הוא לא ייפתר, הוא רק יתפח, נכון, אם דוחים מרוויחים שקט, אבל הוא זמני בלבד, הוא השקט שלפני הסערה, אם אתם מקבלים מכתב או אפילו טלפון מהבנקאי שכם, המצב מצריך טיפול, ככל שהטיפול יהיה מוקדם יותר, יהיה ניתן להגיע להסדר בתנאים טובים יותר.

תחשבו טוב, יהיה טוב

בלי לחץ, לחץ מזיק. בסך הכל, כדאי שתזכרו שכולנו בני אדם ולאף אחד אין ביטוח על המחר שלו. אל תילחמו בבנק. הוא לא פועל נגדכם. הוא פועל לטובת הכסף שלו.

העדיפו פגישות על שיחות בטלפון

פגישת פיזית עדיפה על שיחת טלפון. קבעו פגישה, בדקו מי הפקיד שישב איתכם, אם יש לו הסמכה להוזיל לכם ריביות. אם הפקיד הוא לא בעל דרג המתיר לו זאת, אתם תמיד יכולים לבקש להיפגש עם בנקאי בדרגה גבוהה יותר. פקיד בדרג הנמוך לא יוכל לעזור, חבל על פגישה כזו.

מצאו מה מתאים לכם

שבו עם עצמכם ובדקו יחד מהו הסדר החוב אותו אתם רוצים, בררו מה תוכלו לקבל, מה גובה הריביות, ההחזר החודשי וכו', תאמו ציפיות ובדקו מה הבנק מוכן לתת, מה הצורך שלכם והאם אתם אכן עומדים בקריטריונים ויודעים מה זה ידרוש ממכם.

היערכו מראש:

  • חשבו מהי יכולת ההחזר החודשי שלכם וכך תגיעו מוכנים כשברשותכם מידע עדכני המראה על רצינות ואחריות לכיסוי החוב. ברגע שאתם מראים לבנקאי שאתם רציניים לטפל במצב ואתם מוכיחים שמצבכם הפיננסי הולך להשתפר, הבנקאי מתרשם לטובה ויהיה לכם קל יותר בהמשך.
  • התמקחו, בררו את גובה הריביות והעמלות שתוכלו להשיג בשאר הבנקים וכך תגיעו ערוכים, עם בסיס. תדעו לחתור לשיפור התנאים. חשוב שתדעו כי מיקוח צריך להיעשות בחוכמה. אתם צריכים לדעת עד מתי אתם יכולים להתמקח ומתי לעצור. ככל שהבנק רואה שהמצב הכלכלי שלכם טוב יותר, הסיכויים להסדר חוב בתנאים טובים, גבוה יותר.
  • רכזו את כל הנתונים הפיננסים שלכם. ערכו רישום בטבלה מסודרת, מה גובה ההוצאות, ההכנסות, הפיקדונות וכו'. בדקו אם יש לכם קופות שאתם יכולים לפתוח ולהיעזר בהן ועד כמה כדאי לפתוח אותן (אם מפתיחה שלהם אתם תפסידו, לא בטוח ששוה לכם לעשות זאת).
  • חשבו מה יכול להרגיע את הבנק במקרה בו הוא עדיין לא מתרצה. אם לא הצלחתם להגיע לתנאים שאתם יודעים שתוכלו לקבל במצבכם, כדאי שתחשבו על בטוחות לבנק. זה יכול להיות שעבוד נכס או רכב, ערבויות שונות ועוד. גם בבטוחות אלו, היו זהירים, רק במקרה הצורך שלפו אחד מהם…

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: