איך נשתמש נכון בשוברים?

הרבה מקבלים שוברים כמתנה מהעבודה / מכל גורם אחר.
הנתונים מצביעים כי מעל 70% מהעובדים השכירים בישראל מקבלים שוברים מהמעסיק שלהם כשי לחג, בעבר מעסיקים רבים העניקו לעובדים שלהם מתנות לפני כל חג, אך היום הרוב כבר יודע, המתנה המועדפת היא שוברים לקנייה מאשר מתנות שונות.

חשבתם מי נהנה מכל הסיפור הזה? שוברי תשלום מועילים לא רק למי שמקבל אותם, חנויות המסחר מקבלות את הכסף, בעלי החנויות מכריזים על מבצעים מיוחדים, הכל כמובן כדי למשוך כמה שיותר קונים, בסופו של דבר, אנשים יוצאים ל"שופינג" בתירוץ שזה לכבוד החג…

נחמד לקבל שוברי תשלום, אבל איך להשתמש בו בצורה נכונה ,לא כולם יודעים. כמו כל דבר בחיים, לכל אדם גישה שונה, יש מי שמקבל את השובר ומתייחס אליו כאל כסף, ויש מי שזונח את השוברים ורק לפני שפג תוקפם הוא נזכר לחפש אותם, אם בכלל.

שוברי מתנה

אז איך משתמשים בצורה נכונה בשוברי מתנה?

  • התייחסו אל השוברים כאל הכנסה נוספת – אל תקנו בעזרת השוברים שטויות שלא הייתם קונים בכסף מלא, השוברים שקיבלתם עשויים לעזור לכם להשתלט על ההוצאות השוטפות, אל תבזבזו אותם על שטויות או מה שנקרא מותרות.

 

  • קראו את הכוכביות והאותיות הקטנות – שימו לב, יש תווים בהם מופיעים מגבלות שונות על השימוש בהם, אל תתנו לעצמכם להתאכזב. לפני שאתם יוצאים לקניות בדקו איפה ניתן להשתמש בכרטיס, האם הוא לא מוגבל לקניית פריטים מסוימים וכו'. אם יש עסק שלא מסכים לכבד את השוברים שלכם כפי שנכתב עליו / מגביל את השימוש בשובר לא כפי שמצוין באותיות הקטנות, אתם יכולים לפנות למועצת הצרכנות להגשת תלונה.

 

  • קיבלתם זיכוי במקום עודף? זוהי זכותו של בעל העסק – לעסקים מותר לתת לכם זיכוי במקום עודף, השימוש בזיכוי יכול להיות בכל סניפי החנות בעלות אותו שם מסחרי.

 

  • זכרו את תוקף השוברים – על כל שובר צריך להופיע שם המנפיק, זמן ההנפקה וכמובן, תאריך בו השובר פג תוקף (לא לכולם יש תאריך תפוגה, המינימום לתפוגה הוא חמש שנים מיום ההנפקה). חשוב שתבדקו אם מנפיק השובר שלכם פשט את הרגל, אם המצב הוא כזה, לא ניתן לממש את השוברים.

 

  • מה עושים עם כפל מבצעים? – יש רשתות שלא מאפשרות שימוש בשוברים כדי ליהנות מכפל מבצעים או נקודות, האפשרות העדיפה הקיימת היא פיצול הקנייה, על חלק שלמו בעזרת השוברים שקיבלתם, ועל חלק שלמו בכסף שלכם.

 

  • רוצים לקנות לעצמכם שוברים? אתם יכולים! – ניתנת אפשרות מכירת כרטיסי שי לאנשים פרטיים, שוברים אלו נמכרים בהנחה משמעותית יחסית, אם אתם הולכים על זה, בדקו האם חברות אשראי או גופים אחרים מציעים הנחות משתלמות יותר.

 

  • מתחרטים לאחר הקנייה? זה בסדר! – כמו כל קנייה בה אתם יכולים להחזיר את המוצר תוך כמה ימי עסקים, גם כאן יש לכם זכות החלפה או זיכוי על המוצר.

 

  • רכשו רק מה שהייתם רוכשים בכסף מלא – מטבע הדברים, כשאנחנו רואים שהכסף נשאר בארנק, היד קלה על ההדק, הפיתוי הוא גדול יותר וקונים יותר ממה שתכננו קודם לכן.

 

  • מקמו את השוברים צמוד לכסף שלכם – אם השוברים לא יהיו בארנק איך תזכרו להשתמש בהם? כדי למנוע שכחה, מקמו את הכרטיסים בארנק.

 

שמחנו לעזור לכם! אנו מאמינים כי כל אחד יכול להתנהל נכון כלכלית, צריך רק ללמוד את הדרך, שיהיה בהצלחה!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

איך חוסכים כסף? כל מה שרציתם לדעת

החשמל מתייקר – איך תוכלו לחסוך בתשלומי חשמל?

רוצים להתחיל לעשות כסף? בואו ללמוד את הדרך הנכונה

רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

מה כדאי לעשות עם הכסף שבצד? הפוסט הזה יסביר לכם הכל!

יש לכם כסף בבנק ואין לכם צורך בו? אין חיה כזאת! הפוסט הזה ידריך אתכם איך לפעול ולהשקיע!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: