גם חובות צריכים סולם עדיפויות

אף אחד לא רוצה שיהיו לו חובות, כאן תמצאו כלים שיסייעו לכם לצאת מהחובות. אבל איך מתחילים? הרי אי אפשר לטפל בכל הדברים בבת אחת, צריך לראות מה צורך טיפול דחוף ומה פחות. כאן תמצאו נקודות שיעזרו לכם להתמקד בדברים הנכונים.

האם ההחזר החודשי מותאם לצרכים שלכם? 

כאן כדאי לבדוק אם יש לכם הלוואות שקשה לכם לעמוד בהחזרים שלהן, אם אתם רואים שקשה לכם לעמוד בהחזרי ההלוואה, יכול להיות שהמחזור של ההלוואה יפתור לכם את הבעיה, הפרמטר שנמדוד במצב כזה הוא, מה ההלוואה שאותה הכי קשה לשלם ואז לבדוק מה כדאיות מיחזור ההלוואה.

נניח שיש לי שני חובות, חוב אחד על סך 10,000 ש"ח וחוב אחר על סך 50,000 ש"ח, החוב ה"קטן" לא מלווה בריבית, לעומתו, על החוב ה"גדול" אני משלם ריבית של 7%, כל חודש אני משלם 2000 ש"ח, אלף לחוב ה"קטן" ואלף לחוב ה"גדול". אם אני רוצה לבדוק מה היחס של החזר ההלוואה ביחס לחוב הנותר נחשב 1000/10,000 = אחוז אחד. 1,000/50,000 ש"ח = 20% קל לחשב זאת ולהבין כי ההלוואה ה"גדולה" כבדה יותר מהשנייה, ההחזר עליה מעיק יותר, כשנרצה להסדיר חובות נרצה למתן את יחס ההחזר ולסדר את מה ההלוואה הגדולה קודם כל.

מהי ההלוואה עליה הריבית היא גבוהה?

צריך לבדוק גם מה גובה הריבית המשולמת בכל הלוואה, ברור שהלוואה בעלת ריבית גבוהה יותר תוביל להחזר גבוה יותר, מה שאומר שהלוואות כאלה תרצו למקם במקום גבוה בסולם העדיפויות של ההלוואות שצריכות טיפול (בשלב הראשון יהיו הלוואות בעלות גובה החזר חודשי  גבוה ביחס להלוואה, בשלב השני יהיו הלוואות בעלות ריבית גבוהה).

מי ערב להלוואה?

חשוב לבדוק מי ערב לכל הלוואה, הלוואה שאתם יודעים שיש לה ערבים שיצטרכו לשאת בתשלום אם לא תטפלו בחוב, גם היא צריכה טיפול מידי, אמנם, יש מי שטוען שהוא מעדיף שהערבים יצטרכו לשלם את ההלוואה ואחר כך הוא יחזיר לערבים את מה ששילמו בצורת תשלומים נוחה יותר.

אם לא תשלמו את החוב בזמן, מה תהיה התוצאה?

אם מדובר בחוב לבנק, אם ההלוואה תגרור פיגורים בתשלום יתלוו אליה הוצאות נוספות שבסופו של דבר יכולות להגיע אפילו עד בית משפט, אם ההלוואה היא מעמותה מסוימת, קרובי משפחה וכדו', היא לא תגרור ריביות אבל אולי הם לא ירצו להלוות לכם יותר / להישאר איתכם בקשר או אולי אפילו המצב יכול להביא ליחסים מורכבים במשפחה.

האם אי תשלום החוב יהפוך אתכם לפושעים פליליים?

יש חובות שאם לא משלמים אותם, העניין הופך להיות מורכב ובעל החוב נתבע פלילית, זה קורה בדרך כלל בחובות לרשויות המדינה, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתעמת על החוב בבית המשפט, חובות כאלו צריכים להיות מועדפים בסולם העדיפויות.

שמרו על יחסים טובים עם מי שהלווה לכם

אתם לא יכולים לדעת אם לא תצטרכו שוב, אי פעם, הלוואה נוספת, חשוב לשמור על יחסים תקינים עם מקורות מימון (שלא תבינו לא נכון, לא רצוי לקחת הלוואות, אלא יש פעמים שזה בלתי נמנע, תמיד חשוב לזכור שמדובר בפתרון זמני בלבד).

אחרי שבניתם סולם עדיפויות איזה חובות צריכים טיפול מיידי, אתם כבר רואים סדר בעיניים, הכל נהיה ברור יותר, מכאן הדרך היא קלה יותר.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: