חדש! בעקבות הקורונה – יתאפשר ייעוץ פנסיוני בשיחה טלפונית ובאמצעים דיגיטליים

על פי החוק, חל איסור על הבנק לספק ייעוץ פנסיוני בשיחה טלפונית וברשת החברתית. הייעוץ חייב להינתן באופן ישיר בלבד, פנים מול פנים. עם התפשטות נגיף הקורונה והגבלות הסגר שבעקבותיו, נוצרה דילמה שאינה מאפשרת ייעוץ פנסיוני ישיר. דילמה זו אילצה גורמים ציבוריים למצוא פתרונות יצירתיים לעניין חשוב זה. 

איך ייעוץ פנסיוני צריך להינתן?

לפי החוק, הבנק מחויבים לספק ייעוץ פנסיוני מתמשך ללקוחותיהם. הם מחויבים לבדוק את תיק הפנסיה לצורך הערכה אם נדרשת פעולה פנסיונית כלשהיא וליצור קשר עם הלקוחות אחת לשנה. במיוחד בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, הנושא הייעוץ הפנסיוני הפך לקריטי יותר עבור אנשים רבים. הרי לעובדים רבים ירדו אחוזי המשרה יש גם מי שהוצא לחל"ת וכתוצאה מכך גם חיסכון הפנסיה שלהם עלול להיפגע. אם גם אתם נמנים בין אלה, כדאי לכם לבדוק את תיק הפנסיה שלכם, חבל שתפסידו. 

מה התחדש בעקבות הקורונה?

רשות שוק ההון האחראית על הסדר ופיקוח שוק השירותים הפיננסיים ובפרט על החיסכון הפנסיוני, הכניסה לחוק ההסדרים תיקוני חקיקה. בין התיקונים החדשים נוסף תיקון חדש המתיר אספקת ייעוץ פנסיוני בטלפון או באמצעים המקוונים. הבעיה היא שבעקבות המשבר הפוליטי וחסר בתקציב מהמדינה, חל עיכוב מתמשך בתיקוני החוקים וזה עדיין לא חוקי. אך, הרשות הודיעה שהיא לא תאכוף בעניין.

בעקבות המצב, טוענים ברשות שוק ההון כי לא תתבצע אכיפה ויותר ייעוץ פנסיוני בטלפון ובאופן מקוון. העניין עוד לא סודר מבחינה חוקית. לכן, התיקון מוגבל לתקופת הקורונה, כל עוד והגבלות הקורונה בתוקף.

הרשות הכריזה כי מגבלות הקורונה הביאו נזק לענף הפנסיוני עבור כלל האזרחים. ולכן, היא תעלים עין מייעוץ פנסיוני הנמסר בצורה מקוונת/טלפונית.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

האם עוברים להשתמש רק בכרטיסי אשראי?

מחפשים תחום עבודה חדש? קדימה, הצטרפו אלינו

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה ונכנסים לחובות… חשוב שתדעו כמה דברים

יש לכם כרטיס אשראי? מה חשוב שתדעו עליו?

איך מצמצמים את השימוש בכרטיס אשראי?

בשורה טובה יצאה לאור, יותר לא תשלמו על מעבר לבנק אחר!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: