חיסכון עבור הילדים – המדריך החכם

רוצים לדעת איך לחסוך לילדים שלכם? כנסו למדריך שלנו! כאן תקבלו הדרכה על האפשרויות הקיימות לחיסכון עבור הילדים. מכשירים פיננסיים רבים יכולים לשמש לחיסכון כזה.

למה לחסוך?

על חשיבות החיסכון אתם כבר יודעים. חיסכון עבור ילד למטרות שונות בטווח הארוך, הוא צעד חכם המקנה רוגע ותחושת ביטחון. החיסכון יכול להיות למטרות כמו: בר מצווה, לימודי השכלה גבוהה, דיור ועוד. כדאי שתשתפו את הילד בחיסכון ובכך תקנו לו חינוך פיננסי כבר מגיל קטן. חינוך לחיסכון כבר מגיל קטן, מלמד את הילד מושגים כמו דחיית סיפוקים, התנהלות פיננסית נכונה ועוד. 

בעבר רוב ההורים היו חוסכים באחת מהתוכניות הבאות:

  1. מסלול חיסכון בבנק – בעבר שיעור הריבית הייתה גבוהה מאפס ויכלו לצאת בתשואה נאה מחיסכון כזה.
  2. קופות גמל – בתקופה בה ניתן היה למשוך את כספי החיסכון גם לאחר 15 שנה ולא רק בגיל פרישה.

איך אפשר לחסוך היום?

כיום, ישנן דרכים נוספות וטובות לחיסכון. דרכים בעלות סיכון גבוה יותר, אך לעומת זאת גם בעלות תשואה רבה יותר. ככל שתקופת החיסכון ארוכה יותר, כך ניתן לחסוך בסיכון גבוה יותר ולהגביר את התשואה. חיסכון לילד הוא חיסכון לטווח הארוך. כך שאורך תקופת החיסכון יכול להגיע לעשור או שניים. לכן, בחיסכון כזה ניתן להגדיל את רמת הסיכון. ובהתאם, גם להשיג תשואה גבוהה יותר. 

כשאתם עומדים שנתיים קודם למשיכת כספי החיסכון, כדאי שתבחנו את רמת הסיכון של החיסכון ותפחיתו אותו ככל האפשר. הסיבה לכך היא, ככל שהאופק לסיום החיסכון קרב, כך תעדיפו מקסימום עליות בשוק ההון, על מנת לצאת עם רווחים גבוהים יותר בעת המשיכה. כמובן שלא תרצו ירידות בשוק ההון, בדיוק כאשר מגיע כבר הזמן שאתם רוצים למשוך את הכסף ולא נשאר זמן לתת לכסף להרוויח ולהכפיל את עצמו.

האפשרויות של חיסכון לכל ילד - התוכנית של ביטוח לאומי

גם אם לא חשבתם לחסוך לילדים שלכם, יש להם חיסכון אוטומטי המנוהל בידי המדינה. חיסכון זה קרוי "חיסכון לכל ילד". עם לידת כל ילד תקבלו מכתב מביטוח לאומי המודיע על פתיחת חיסכון לילד בסך 50 ש"ח לחודש. במכתב זה יודיעו לכם על האפשרויות הקיימות לחיסכון, אתם יכולים לבחור את אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. חיסכון בבנק או בבית השקעות.
  2. ישנה אפשרות, להכפיל את החיסכון ב-50 ש"ח נוספים, שירדו מהקצבה החודשית לילד.
  3. אם בחרתם בחיסכון בבית השקעה – תוכלו לבחור את מסלול ההשקעה בו תרצו שהכסף יתנהל. 

היתרון המרבי בחיסכון זה הוא, שהמדינה מממנת את ניהול החשבון.

מומלץ להוסיף 50 ש"ח נוספים לסכום הקבוע. גם אם קשה לכם כלכלית, כדאי להוסיף סכום מינימלי ביותר. הרי גם אם אתם חוסכים סכום נמוך יחסית, מדי חודש, לאורך זמן, הכספים יצטברו בסופו של דבר לסכום משמעותי. כך תיצרו לעצמכם הרגל בריא לחיסכון.

חיסכון בקרנות השקעה

בנוסף, מומלץ גם לבחור חיסכון בבית השקעות במסלול עם אפיק סיכון גבוה. קופת גמל היא קופה פיננסית המאפשרת השקעה של עד 70 אלף ש"ח בשנה. ניתן להשקיע במגוון מסלולים שונים. ניתן לעבור בין המסלולים ללא השלכות מס וללא תשלום נוסף. אם אתם חוסכים לטווח ארוך, מומלץ לבחור במסלול עם אפיק סיכון גבוה. כך תוכלו להגדיל את התשואה להשקעה זו. לפני שאתם מחליטים על קופת גמל מסוימת, ערכו השוואה בין הקופות השונות תוך התמקחות על גובה דמי הניהול המוצעים לכם.

קיימת גם אפשרות לבחור על שם מי לרשום את החיסכון, על שמכם או על שם הילד. רישום החיסכון על שמכם תיתן לכם אפשרויות רבות יותר לניהול הכסף בעתיד. כמובן, אל תשכחו את המטרה העיקרית לחיסכון והתמידו בו עד לסיומו.  

השקעה בחברת ביטוח

חברת ביטוח מהווה גם כן אפיק טוב להשקעה. יש לבחון את הפוליסות השונות המאפשרות חיסכון במגוון מסלולים שונים. דמי ניהול בחברת ביטוח הם יקרים יותר ביחס לקופות גמל. לעומת זאת, אין הגבלה להשקעה עד 70 אלף ש"ח בשנה. בחנו כל מסלול לגופו, על פי דמי הניהול ורמת התשואה שלו.

חיסכון ללא סיכון

במידה שאתם מעוניינים לחסוך אך אתם לא מעוניינים לקחת על עצמכם סיכונים מיותרים, קיימת האפשרות לחסוך בבנקים השונים, בריבית ידועה מראש וללא כל סיכון. בנוסף, ישנם גם מסלולים שונים בקופות גמל, שהם ללא כל סיכון. במקרה של בחירת מסלול חיסכון ללא סיכון, עדיף לבחור בקופת גמל. הסיבה לכך היא, שדמי הניהול זולים יותר בקופות גמל ביחס לבנקים.

איך הפקדות חד פעמיות מגדילות את החיסכון?

חשבו היטב לפני כל הוצאה. האם ההוצאה חשובה או אולי שווה יותר לוותר עליה לטובת חיסכון לילד? נסו למצוא הזדמנויות להפקדות חד פעמיות במטרה והגדילו את קופת החיסכון. לדוגמא: ערכו לילד יום הולדת צנוע יותר ממה שתכננתם ואת הכסף שנחסך לכם, הפקידו בקופה. מתנות שאתם מקבלים עבור הילד, בקשו במקומם כסף מזומן והפקידו אותם בקופה ועוד. כמובן, חשוב מאוד לשוחח עם הילד על העניין ולהסביר לו את השיקולים שלכם. אם בחרתם לערוך אירוע צנוע יותר או לוותר על מתנה או צעצוע, הודיעו לו כי במקום הוצאות אלו, הכסף הולך לטובת הפקדות חד פעמיות, מהם יוכל ליהנות יותר בעתיד. וודאו שהילד מפנים את העניין, מבין שאתם פועלים רק לטובתו וגם מסכים עם כך.

איך מחנכים לחיסכון?

חיסכון לעתיד, הוא הרגל בריא, גם כדי להשיג מטרות חשובות וגם כדי ליצור הרגשת ביטחון. חשוב מאוד להנחיל לילדים, כבר מגיל קטן, את חשיבות החיסכון התמידי. כדאי מאוד שתפעילו את הילד שלכם לחסוך באופן מעשי ולא רק בתאוריות, לדוגמא: הציעו לו לשמור את דמי הכיס שיש לו עבור מטרות חשובות יותר בעתיד. כמובן, תנו לו דוגמאות והמחישו לו את הרווח שיהיה לו מכך. 

פעולה נוספת לחינוך ותרגול מעשי, הציעו לילד לחסוך מכספו האישי עבור צעצוע יקר שהוא חושק בו. מעשים אלו גורמים לילד להפנים את החשיבות של החיסכון הכספי והרווח שיוצא ממנו. הילד לומד לדחות סיפוקים ולאט לאט מפנים את את התועלת. זה יגרום לו לחזור על הפעולה שוב ושוב.

בנוסף, כשאתם מעוניינים  לתגמל את הילד על מעשים והישגים, מומלץ שתתנו לו כסף במקום ממתק או מתנה ועודדו אותו להוסיפו לקופת החיסכון. כמו כן, עודדו את הילד לפתח יצירתיות ולמצוא דרכים להגדלת קופת החיסכון. תוכלו לתמרץ אותו על ידי הוספת סכום מסוים כאשר יגיע ליעד מסוים. 

לסיכום,

חינוך לחיסכון מקנה לילד תכונות חשובות מאוד לחיים, ביניהם: דחיית סיפוקים, יצירתיות, גמישות מחשבתית, עריכת סדר עדיפויות נכון, חישוב הוצאות התנהלות פיננסית נכונה ועוד. השקיעו בחינוך לחיסכון וכתוצאה תראו את הפירות שלו בהווה וכמובן גם בעתיד, כשיהפוך לאדם בוגר ועצמאי.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

איך חוסכים כסף? כל מה שרציתם לדעת

החשמל מתייקר – איך תוכלו לחסוך בתשלומי חשמל?

רוצים להתחיל לעשות כסף? בואו ללמוד את הדרך הנכונה

רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

מה כדאי לעשות עם הכסף שבצד? הפוסט הזה יסביר לכם הכל!

יש לכם כסף בבנק ואין לכם צורך בו? אין חיה כזאת! הפוסט הזה ידריך אתכם איך לפעול ולהשקיע!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: