למה החורף עולה לנו הרבה כסף?

על כך שהחורף קר כולנו יודעים, אך זה שהוא יקר זה חדש. למה החורף עולה לנו יקר יותר מהקיץ? אם רק נפעיל את ההיגיון נבין את העניין, בחורף מחשיך מוקדם, התאורה נצרכת שעות רבות יותר, האוויר הופך לקר ואיתו נוצר צורך לחמם את הבית, בגדי חורף הם לא זולים וזהו, המשוואה בנויה, החורף עולה יקר.

כל פעם מחדש אנחנו מופתעים בהוצאות החורף הרבות, למה להשאיר את זה בצורה כזו, למה שלא ניקח בחשבון מראש את הוצאות החורף וניערך אליהן כמו שצריך?

עצות לחיסכון בחשמל:

תאורת הבית: קנו גופי חשמל חסכוניים, תאורת לד היא זולה יותר, יש גופי תאורה רבים שצריכת החשמל שלהן נמוכה. למרות שהן עולות יותר, הן משתלמות.

שימו לב לעניין החדרים המוארים למרות שאף אחד לא נמצא בהם, הרגילו את עצמכם לכבות תאורת חדר ברגע שאתם יוצאים ממנו.

מיזוג הבית: צורך בחימום נוצר כשאין בידוד טוב, הקפידו לסגור חלונות, ודלתות של חדרים לא שימושיים כך שהמיזוג יפעל בצורה תועלתית יותר. בנוסף, כדאי שתמקמו את אמצעי החימום ליד קיר לא חיצוני כך שהחום ישמר.

חימום מים: השימוש בדוד הוא שימוש הכרחי, במקום שתצטרכו לחכות עד שהדוד יעבוד ויחמם את המים למקלחות תוכלו להתקין שעון שבת מובנה, כך שבמקום שהדוד יעבוד שעות מיותרות וישכחו לכבות אותו הוא ידלק בשעה מסוימת ויכבה מבלי שתצטרכו לזכור לכבותו.

שימוש במייבש: שימוש במייבש זולל חשמל, אם יש שמש יפה בחוץ נצלו את ההזדמנות ותלו כביסה על החבל, היעזרו במתקני כביסה תרוויחו חיסכון נוסף.

עצות להתארגנות עם בגדי החורף:

  • דבר ראשון בדקו מה יש ומה חסר, כמה בגדים עדיין מתאימים לעונת החורף הקרבה וכמה התקטנו, בגדים שכבר לא מתאימים לילד הגדול יתאימו לילד הקטן יותר, אם תרצו תוכלו להיעזר בחברים ומשפחה ולמסור להם בגדים או אפילו לבצע "החלפות", כדאי לנסות להשיג מעיל (שהוא פריט חובה יקר יחסית) כדי לחסוך בעלויות.
  • ערכו רשימה של פריטי החורף החסרים, רשימה מסודרת תמקד אותכם למטרה, יציאה לקנייה ללא רשימה כזו תעלה לכם יקר יותר.
  • אם התקציב הוא מעל ליכולות שלכם ואפילו אם לא, חנויות יד שנייה זמינות יותר מאי פעם, תוכלו לרכוש בחנויות אלו בגדים יוקרתיים שנלבשו במחירים מצחיקים.
  • רכישה מקוונת יכולה גם היא לחסוך לכם.
  • למי שיודע להיערך מראש, כדאי לקנות בגדים עונתיים בסוף העונה כך שבעונה הבאה תהנו מבגדים חדשים שעלו מחיר של סוף עונה.
  • היערכו עם חלוקה נכונה, השקיעו בבגדי הבייסיק, הבסיס, ופחות בבגדים המשתנים על פי האופנה, הרי בשנים הבאות בגדי הבסיס ימשיכו לשרת אתכם.

עצות לשימוש יעיל בתרופות:

  • תרופות ללא מרשם עולות יותר מתרופה עם מרשם, העדיפו לרכוש את תרופותיכם (שלא תצטרכו, אבל אם כן) בבית המרקחת של קופת החולים שלכם, שם תרופות ללא מרשם עולות זול יותר מאשר בסופר פארם פרטי אחר.
  • אל תאגרו תרופות, אין צורך לקנות כמויות של תרופות שמי יודע כמה הולכים להשתמש בהן, רכשו תרופות רק אחרי שאתם יודעים שאתם זקוקים להן.
  • פחות קשור, אבל לא פחות חשוב, כשאתם רוכשים תוספי תזונה וודאו שכולם עומדים בתקן והן מאושרות מטעם משרד הבריאות, אז אם כבר הזכרנו תוספי תזונה, לפני שאתם קונים אותם ערכו סקר שווקים ובדקו מה המחיר בכמה חנויות.

ראינו כי היערכות נכונה יכולה להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

איך חוסכים כסף? כל מה שרציתם לדעת

החשמל מתייקר – איך תוכלו לחסוך בתשלומי חשמל?

רוצים להתחיל לעשות כסף? בואו ללמוד את הדרך הנכונה

רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

מה כדאי לעשות עם הכסף שבצד? הפוסט הזה יסביר לכם הכל!

יש לכם כסף בבנק ואין לכם צורך בו? אין חיה כזאת! הפוסט הזה ידריך אתכם איך לפעול ולהשקיע!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: