למה כולם מדברים עכשיו על מחזור משכנתא

לפני מעל ל 9 שנים בנק ישראל החליט להגביל את ריבית הפריים שאפשר לקחת לשליש מהריביות. המטרה הייתה להגן על אלו שלוקחים משכנתא. עלייה בריבית פריים, תגרור אחריה עלייה של הסכום שצריך להחזיר לבנק מידי חודש וכך תסכן את המצב הכלכלי של הלווים.

אבל, כיום הריביות נמוכות ולא צפויה להם עלייה בקרוב. בנוסף, משבר הקורונה הוא זה שמעמיד את המצב הכלכלי של הלווים בסכנה ולא המשכנתא שהם לוקחים. לכן, יאיר אבידן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, החליט לאשר לקיחת שני שליש מהריביות במשכנתא כריבית פריים, שנחשבת לריבית נמוכה. המטרה היא לשמור על יציבות הבנקים ולחזק את הכלכלה שנפגעה במשבר הקורונה.

משכנתא בעקבות הסרת מגבלת הפריים

מה יהיו ההשלכות להסרת מגבלת הפריים?

ההקלה על ההגבלה בריבית פריים, מובילה יותר אנשים לרכוש דירה, לקחת משכנתא, ולמחזר את המשכנתא שלהם. הרי הריבית של המשכנתא תהיה נמוכה יותר, וכך הם ישלמו כל חודש פחות כסף, ויוכלו לחסוך כסף רב לעתיד.

בעקבות ההטבה במשכנתא, אנשים רבים יותר ירצו לקנות דירה, כך ייווצר מצב בו הביקוש לדירות יהיה גבוה, בעוד שההיצע נמוך, מה שמוביל לעליית המחירים. גם באנגליה ובניו זילנד מדד המחירים של הדירות עלה בעקבות משבר הקורונה.

איך מיחזור מציל את מי שהקפיא משכנתא?

בעקבות משבר הקורונה, הבנקים איפשרו ללוים להקפיא את המשכנתא שלהם, ולא לשלם את הסכום שהם צריכים לשלם כל חודש. אנשים רבים יצאו לחל"ת ולכן הם התקשו לעמוד בהוצאות השוטפות שלהם. הקפאת המשכנתא נועדה לעזור להם בכך. אך המשכנתא בינתיים גדלה. לאחר שהבנקים עצרו את הקפאת המשכנתא, כדי שאנשים יוכלו לעמוד בההוצאה שגדלה,  בנק ישראל אישר להסיר את המגבלה על הריבית פריים על מנת שהלווים יצליחו להחזיר את הכסף לבנק בצורה חלקה.

יועצי המשכנתא עמוסים בפניות מאנשים שמתלבטים אם לקחת משכנתא ואחרים המתלבטים אם למחזר את המשכנתא שלהם. בינתיים מתברר שיהיה ניתן לקחת משכנתא חדשה כבר עכשיו, זה החל בסוף ינואר ב 17.01.2021. אם אתם רוצים למחזר את המשכנתא בתנאים החדשים, תצטרכו לחכות ל 24 בפברואר, אז תחל המדיניות החדשה גם על מיחזור משכנתאות קיימות. אין ספק שעולם המשכנתא יעבור שינוי של ממש.

אם גם אתם רוצים לבדוק כמה אתם יכולים להרוויח ממיחזור המשכנתא שלכם, פנו למומחים שלנו עוד היום. הידע שלנו, הרווח שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

חולמים לקנות דירה חדשה מקבלן? מרתיעה אתכם עליית מדד תשומות הבניה?

למה בחורף מוציאים יותר כסף?

מדד המחירים לצרכן מטפס ומטפס ומחירי הדירות יחד איתו

מה קודם למה, חיסכון או החזר הלוואה?

מרוויחים כסף ולא רואים את הרווח? איך מתגברים על החורים באצבעות?

מתכוננים לרכוש מוצרי חשמל? רכשו לפני עלייה נוספת במדד המחירים לצרכן!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: