מהם הטריקים הפרסומיים שגורמים לנו לקנות?

כולנו יודעים שיש בענף הפרסומת סודות מקצועיים שגורמים לאנשים להיענות לפרסומים, כשאנחנו רוכשים מוצרים אנחנו פועלים גם מהתת מודע שלנו, ההתנהגות שלנו מושפעת מדברים רבים, אנשי הפרסום חוקרים את התנהגות האנשים ועל פי כך הם פועלים, את הטריקים המציאו מוחות טובים שחקרו מה יגרום לאנשים לצרוך יותר וכו'. המחקר עוזר לאנשי הפרסום באופן הצגת המוצר המוצר ושיווקו, התנהגות צרכנים מושפעת מאין ספור נקודות המשפיעות.

למה חשוב שהצרכן יכיר את ההתנהגויות שלו?

ברגע שבן אדם יודע מהן השיטות שמפילות אותו לרשת הפרסום, הוא ידע להיזהר שבעתיים לא ליפול אליהן. הרי צרכנים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים בסוף החודש עם חיובים רבים בכרטיסי האשראי, במקום לגלות סוף החודש כמה הרבה צרכנו, נדע מראש לא להתפתות לפרסומים הרבים, דע מה קורה בשטח, מה מושך ומניע אותנו לרכוש את המוצרים וכך המלחמה תהיה קלה יותר…

הרי כדי להתנהל נכון כלכלית צריך לדעת על מה להוציא כסף וכמה, יש לבנות סולם עדיפויות ועל פיו לעבוד. אם נדע מה מניע אותנו להתנהגות צרכנית נדע לבדוק אם אנחנו קונים בגלל שצריך או בגלל שהצליחו לעבוד עלינו.

אז הנה מה שכדאי לדעת: 

  • אנשי הפרסום חותרים להביא את הצרכנים למעורבות בקנייה שלהם, אם הצרכן יראה את המוצר / יבוא איתו במגע או כל פעם בה הצרכן רואה את המוצר זה חודר לו למוח יותר ויותר, לאט לאט הוא מרגיש שהוא גם רוצה לקנות את המוצר שראה כל כך הרבה.
  • התנהגות הצרכן מושפעת מגורמים רבים:

הגורם האישי: מצב משפחתי, גיל, תחביבים וכו'

לדוגמא: מבוגר בן שבעים יצרוך דברים אחרים, משחקי ילדים לא יעניינו אותו.

הגורם המנטלי: לכל ארץ מנטליות משלה, תרבות הצריכה הישראלית שונה מתרבות הצריכה ברוסיה.

לדוגמא: לפני סוכות, ישראלי יחפש לקנות קישוטים לסוכה שלו / ביום העצמאות יתעניין במנגל. 

הגורם החברתי: לכל אדם חברה אחרת, החברה שלו משפיעה על הצריכה שלו.

לדוגמא: אם לכל החברות שלי יש נעלי בית מחברת "ניקי" גם אני ארצה לקנות כמוהן.

הגורם הפסיכולוגי: מניעים אידיאולוגיים וכדו'

לדוגמא: אדם שפועל בעמותת בעלי חיים והוא מרחם על בעלי החיים ולכן לא יקנה מעיל העשוי מפרווה אמיתית.

  • רכישות מושפעות ממניעים רבים.

מניע יכול להיות חסך ילדות שגורם לצרכן להרגיש שהוא חייב לקנות את המוצר לעצמו (כדי למלא את החסר), עלינו לשאול את עצמנו למה אנחנו רוכשים את המוצר, בגלל צורך או בגלל רצון? לאדם צרכים רבים, מאסלו בנה פירמידה המדרגת את צרכי האדם, הצורך הבסיסי וההכרחי ביותר הוא הוא במזון, שינה וחמצן, מעל לצורך זה מופיע הצורך בביטחון, מעל לצורך זה מופיע הצורך בהשתייכות, אחריו הצורך בכבוד ואחר כך מגיע השיא שהוא המימוש העצמי של האדם, רק אחרי שהאדם השלים צורך אחד שלו, הוא מתפנה לכבוש את הצורך שבא מעליו (כן, זה זהה אצל כולם, בתת מודע).

  • הפרסום נועד להעביר מסר.

מאחורי כל פרסומת ישב איש פרסום וחשב איזה מסר הוא רוצה להעביר כדי שהמוצר שלו יהיה נצרך. תוכלו לראות פרסומות רבות שמעבירות תוכן יחד עם המלל הרגיל, זה יכול להיות בצבע הפרסום שמשדר רוגע ופסטורליות (או להפך), זה יכול להיות בטון הפרסום וכו'

אנשי הפרסום בודקים מה יהיה המסר אותו הם רוצים להעביר לצופים ועל סמך זה הם מפרסמים בסביבה שתמלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר (כן בפרסום יש חשיבה עד לפרטים הקטנים).

פרסומים מבצעים שימוש במאפיינים שונים:

  1. פשוט – פרסומות רבות מתאפיינות בפשטות, קצר ולעניין, הצרכן רואה לוגו, וכבר הוא יודע במה מדובר, מי החברה שעומדת מאחורי הפרסום וכו'.
  2. מעורבות – פרסומות רבות מתאפיינות בלקיחת חסות, כך הצרכן רואה שהחברה המפרסמת עוסקת גם בדברים שקרובים לנפשו והוא רוצה לרכוש ממוצריה.
  3. רצף – שיטה נוספת להחדרת הפרסומת למוחות הצרכנים היא שיטת הפרסום הרציף, מפרסמים כמה פרסומות לאותו פריט, לדוגמא, פרסומת לחולצה לבנה מלוכלכת, אחריה פרסום של חולצה  נקייה בוהקת ואחריה פרסום של אבקת הכביסה שסייעה לתהליך.
  4. הומור- שיטה נוספת היא החדרת הומור לפרסומת. הומור כידוע יוצר עניין בקהל ואנשים רוצים ליהנות מפרסום כזה.
  5. משלימה – פרסומת זו סוגרת את העניין הלא פתור, ניתן לראות סרטוני פרסומות רבים כאלו, בהתחלה לא מבינים על מה מדובר , הסרטון מושך ומעניין (יש שאפילו לא קולטים שמדובר בסרטון פרסומי) , בהמשך רואים את הפרסומת שמסבירה את הקטע שהיה לפני כן.

לסיכום,

 חשוב לזכור את הטריקים הפרסומיים כדי לא ליפול לרגליהם בשעת מעשה, שימו לב, כל המטרה של הפרסומת היא לשכנע אתכם לבצע בסופו של דבר קנייה ולהפוך אתכם לצרכנים, את זכרו את זה טוב!

השאירו פרטים ונחזור אלכם
פרטיך ישמשו לצורך קבלת הצעת מחיר, בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות של האתר

איך חוסכים כסף? כל מה שרציתם לדעת

החשמל מתייקר – איך תוכלו לחסוך בתשלומי חשמל?

רוצים להתחיל לעשות כסף? בואו ללמוד את הדרך הנכונה

רוצים לחסוך כסף במשק בית? דבר ראשון תחשבו על מחזור משכנתא

מה כדאי לעשות עם הכסף שבצד? הפוסט הזה יסביר לכם הכל!

יש לכם כסף בבנק ואין לכם צורך בו? אין חיה כזאת! הפוסט הזה ידריך אתכם איך לפעול ולהשקיע!

תודה שיצרת קשר עם המפתח לכלכלת משפחה

נחזור אליך בהקדם

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: